מגזין ריסטרט ענת מיכל מסיקה קרדיט_ מתן מזרחי
מגזין ריסטרט ענת מיכל מסיקה קרדיט_ מתן מזרחי

המהפך של ענת מיכל מסיקה: "אני מרגישה שעד ההתעוררות הזאת, הייתי כבויה"

ענת מיכל מסיקה מצאה את עצמה בנישואים לא מאושרים ובחובות של עשרות אלפי שקלים. חווית הקואצ’ינג הייתה חבל ההצלה שהיא הייתה זקוקה לו

פורסם בתאריך: 22.10.19 08:28

ענת מיכל מסיקה מרעננה חיה עד לפני כשנה וחצי בבועה. ענת הייתה בנישואים לא מאושרים, ובעיצומו של משבר כלכלי גדול שהפעיל עליה לחצים נפשיים כבדים. כלפי חוץ, ענת ניסתה לשדר עסקים כרגיל, מבפנים – הכול עמד להתפוצץ. בת 39, אמא לשני ילדים בני 14 ו-6, מיכל מסיקה מספרת שגדלה במשפחה מסורתית, מה שהקנה לה ערכים שהיוו דיסוננס כאשר חיפשה לסיים את מערכת היחסים שלה.

“אמא שלי הגיעה מבית חרדי, אבא שלי הגיע מבית חילוני”, היא מספרת, “איכשהו זה יצר תמהיל של בית מסורתי. אמנם לא התחנכתי במסגרות דתיות, אבל בבית קיבלתי חינוך דתי. בגיל 23 התחתנתי בפעם הראשונה. מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים, הנישואים עלו על שרטון. התגרשתי בגיל 25 כשהייתי אמא לילד בן שלושה חודשים”.

איך הגירושים השפיעו עלייך?
“זה הוביל אותי לקושי כלכלי, שלא לדבר על הביטחון העצמי שנפגע מאוד כתוצאה מכך. באתי מבית מסורתי, שגירושים לא כל כך באים בו בחשבון. גם בתור אישה, מגדלים אותנו שהחלום זה ללבוש שמלת כלה, להתחתן. לדעתי זה מה שהוביל אותי כל כך מהר לחתונה, וגם הניסיון לרצות את ההורים שלי. בסופו של דבר, זה גם מה שהוביל אותי לנישואים השניים שלי, שאני מרגישה שקפצתי אליהם מהר מדי. לפני מספר שנים הנישואים האלה נקלעו למשבר, שחלק גדול ממנו היה משבר כלכלי. בן הזוג שלי דאז, נכנס למשבר משלו, שהשפיע רבות על מערכת היחסים שלנו. ניסיתי הכל כדי להציל את הנישואים. הלכנו לייעוץ זוגי, הלכתי לטיפול בעצמי, כדי לפתור את המשבר הכלכלי ניסיתי לחפש עוד עבודות מזדמנות בזמן שאני כבר עובדת במשרה מלאה. ניסיתי בסביבתו של בן הזוג שלי דאז לעזור לו ולפתור את המשבר שלו. לצערי, לא הצלחתי. חיינו בנפרד למשך תקופה של שנתיים, כל זה בזמן שהסביבה הקרובה שלי לא יודעת כלום. הייתי קמה בבוקר, שמה פני פוקר, וממשיכה בחיי. התמודדתי עם זה לבד. הייתי עסוקה במה יגידו עלי, מאוד האשמתי את עצמי”.

מתי הגיע השינוי?
“לפני שנה וחצי. כשהבנתי שהילדים שלי נפגעים, שהמסגרת לא מקדשת את הכל. להחזיק בטייטל נשואה, כשהמצב הוא על הפנים, וכשאני באה הביתה ואין לי שמחת חיים ואני מאבדת את עצמי, זה לא שווה את זה. הרגשתי שאני צריכה להציל את עצמי, שזה לא החיים שאני רוצה. החלטתי שאני לוקחת את כל הפחדים שלי ואני מתמודדת איתם אחד אחד. עברתי תהליך של קואצ’ינג, שמבחינתי הוא היה תהליך משנה חיים. הבנתי את המקומות בהם ויתרתי על עצמי, ואת זה שמגיע לי לרצות שיהיה לי טוב”.

ולמה זה הוביל?
“קודם כל, עברתי את תהליך הגירושין עצמו. הצלחתי לסגור את כל החובות הכספיים שלי תוך חצי שנה. מדובר ב-40 אלף שקלים. יצרתי קשר עם ארגון פעמונים, שעזר לי להבין איך להתנהל כלכלית בצורה טובה יותר. היום אני יכולה להגיד שאני במקום אחר. לא מנעתי מהילדים שלי שום דבר מבחינה כלכלית, ועדיין לימדתי אותם ולמדתי בעצמי להתנהל טוב יותר”.

ובמישור האישי?
“השתניתי לגמרי. אני מרגיש שעד ההתעוררות הזאת, הייתי כבויה. אני הרבה יותר מלאת ביטחון היום, אני מקשיבה לקול הפנימי שלי. במקום לנסות לרצות אנשים אחרים, אני הולכת עם הקול והאמת שלי. החלטתי גם שאני רוצה לשלב את האהבה שלי לאנשים, וללמוד קואצ’ינג בעצמי. היום אני מאמנת אישית בשילוב NLP. אני מאמנת אנשים שנמצאים בצמתים משמעותיות בחייהם מחברת אותם לכוחות שלהן ומלווה אותן בדרך המדויקת להם עד להשגת מטרותיהם. גם מצאתי אהבה חדשה, ואני מגיעה אליה ממקום אחר לחלוטין. למדתי שמי שסוחב איתו את העבר גונב מעצמו. כשנבחר להתמקד במה יש לנו, ביכולות שלנו ובמה אנחנו רוצים להשיג – נגיע למקומות שחלמנו. המסר שלי לאנשים, ולנשים בפרט, הוא שלא משנה מהי נקודת הפתיחה שלך ומה הדברים שעברת בדרך, מה שמשנה זה לאיזו נקודה תבחר לכוון ואיך תגיע אליה. אם היית אומר לי לפני כמה שנים שאצמח להיות מי שאני עכשיו, לא הייתי מאמינה לך”.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר