ישראלה רינגהאם-לוי והבן תומי. צילום אורלי לנדאו
ישראלה רינגהאם-לוי והבן תומי. צילום אורלי לנדאו

"ראיתי מקומות עלובים". אמו של תומי מגייסת כספים להקמת בית לצעירים בעלי מוגבלות ברעננה

ישראלה רינגל-לוי, מנכ"לית עמותת בל"ב רעננה, יוזמת הקמת בית בקהילה לצעירים בעלי מוגבלות שכלית. העמותה צריכה לגייס בין חמישה לשישה מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 25.10.19 09:02

כבר למעלה מעשור שעמותת "בל"ב רעננה" פועלת להקמת בית בקהילה עבור צעירים בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית ברמה בינונית עד סיעודית. השבוע יוצאת העמותה בקמפיין גיוס כספים להקמת הבית, בית ראשון מסוגו בארץ שיאפשר לצעירים אלו להרגיש חלק מהקהילה ולא להישלח למוסדות רחוקים שלעיתים אינם הולמים את מצבם. "אנחנו נאבקים למען השארותם של צעירים אלו בקהילה לה הם שייכים ובסמוך למשפחה שלהם. למה לשלוח את ילדינו למוסדות והוסטלים מרוחקים, מוזנחים? הרי גם ככה יש להם מסע חיים קשה אז למה גם לבעוט אותם הרחק מהקהילה?", שואלת ישראלה רינגהאם לוי, יוזמת ומנכ"לית העמותה.

הבית צפוי להכיל כ-18 דיירים צעירים ברמות תפקוד שונות כשמטרתו היא להשאירם בתוך הקהילה, קרוב למשפחתם ולהעניק להם את הסיוע והתנאים הדרושים להם. "תחשבי שאלו ילדים שגדלו עם המון חוב ואהבה בחיק משפחתם ופתאום כשהם כבר בגירים צריך למצוא להם מסגרת כמו הוסטל או מוסד, מרוחקים מהבית והמשפחה, ולרוב בתנאים מוזנחים. הבית הזה יאפשר להם לגור בכבוד, בתנאים טובים, בקהילה בה גדלו ובסמוך למשפחותיהם" אומרת רינגהאם לוי.
עמותת בל"ב רעננה הוקמה לפני כעשור. "בשנים הראשונות הינו עסוקים בהתארגנויות לקראת המיזם, כשרוב חברי העמותה ואנכי תרמו ועדיין תורמים למיזם מכספם. הגשנו בקשה לקרקע, קיבלנו אישור ממשרד הרווחה לפרויקט".
רינגהאם לוי היא תושבת רעננה ואמא לשלושה ילדים. בנה האמצעי, תומי, בן 28, הוא בעל צרכים מיוחדים והיא החליטה שהיא תאבק להקמת דיור הולם עבור צעירים במצבו. "הבן האמצעי שלי הוא בעל מוגבלות שכלית, התפתחותית וסיעודית קשה וכל הנושא הזה נוגע לי בציפור הנפש", היא אומרת. "כשהבן שלי התבגר התחלתי לראות מוסדות והוסטלים כדי לדעת מה צפוי לו והזדעזעתי. ראיתי מקומות עלובים, שכמו נלקחו מימי הביניים שאינם תואמים את הצרכים שלו ושל צעירים במצבו. זה ניער אותי והחלטתי להקים בית כזה
שישאיר צעירים במצבו בקהילה בה גדלו. בינתיים אני ורבים ברעננה מעדיפים להשאיר את ילדינו בבית עד שתמצא חלופה הולמת ומכבדת עבורם. כחברה מוסרית עלינו לחבק אותם כחלק מאיתנו ולא לבעוט אותם למקומות מרוחקים. כרגע אנחנו משקיעים את מיטב כספנו ונתמכים בין היתר ע"י קרן שלם וקרן ביטוח לאומי, אבל לצערי זה לא מספיק, אנחנו צריכים לגייס בין 5-6 מיליון שקלים, כדי להקים את בית החלומות הזה. כי כל אחד עשוי למצוא עצמו במצבנו".
לפרטים ותרומות כנסו כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר