הרב משה יהודאי לאחר תקיפתו. קרדיט: ארגון "יש דין"
הרב משה יהודאי לאחר תקיפתו. קרדיט: ארגון "יש דין"

"אני בן 80, לא יכולתי לרוץ". צפו בתושב רעננה מתאר כיצד הותקף על ידי מתנחלים סמוך ליצהר

הרב משה יהודאי, חבר הנהלת סניף מרצ רעננה וארגון "רבנים למען זכויות אדם", סייע במסיק זיתים פלסטיני כאשר הותקף לדבריו על ידי מספר מתנחלים רעולי פנים. "פחדתי לחיי", הוא מספר

פורסם בתאריך: 22.10.19 19:02

תושב רעננה, הרב משה יהודאי, מספר כי הותקף על ידי מספר מתנחלים רעולי פנים ביום רביעי האחרון (16 באוקטובר). יהודאי בן ה-80, שמכהן כחבר הנהלה בסניף מרצ המקומי ומתנדב בארגון "רבנים למען זכויות אדם", מספר כי התקיפה התרחשה כשסייע בפעולת המסיק במטע עצי זית פלסטיני בכפר בורין, הסמוך להתנחלות יצהר.

"אחת הפעולות שלנו בארגון היא בעונת המסיק, להיחלץ לטובת חקלאים פלסטינים שמצויים בסכנת התנכלות מצד מתנחלים", מספר יהודאי, "ביום רביעי האחרון, יצאתי להתנדבות כמו כולם למסיק בכפר בשם בורין הסמוך להתנחלות יצהר. לפתע הגיעה קבוצה של פורעים מכיוון יצהר עם אבנים ומוטות ברזל, וניסו לגרש אותנו מהשטח. אני מתקרב לגיל שמונים, לא יכולתי לרוץ, אבל אנשים ברחו ואחרי שהם נמלטו, רדפו אחריהם. הפורעים חזרו אל השטח בו הייתי, ותקפו אותי באלות ברזל ואבנים. ניסיתי להגן על ראשי מאחת המכות וכתוצאה מכך נשברה ידי. אז הם הציתו אש במקום, ואני ניסיתי לברוח מהאש. פחדתי לחיי. הצלחתי להימלט מהמקום והגעתי לכביש סמוך. חקלאי שעבדתי איתו זיהה אותי, הוא הזעיק את ה-"סהר האדום", שהחל לטפל בי, והביא אותי לניידת מגן דוד אדום שאספו אותי מצומת תפוח. משם הגעתי לבית החולים מאיר, שם קבעו כי ידי נשברה".

זו פעם ראשונה שהותקפת במסגרת אירוע כזה?

"אני כן, אבל חבריי קיבלו את ה-"מתנה" הזו כבר פעמים קודמות. כתוצאה מהתקיפה שלי, הארגון שלי התלונן במשטרה, ונגבתה ממני עדות".

הרב משה יהודאי לאחר תקיפתו. קרדיט: ארגון "יש דין"

הרב משה יהודאי לאחר תקיפתו. קרדיט: ארגון "יש דין"

אחרי התקיפה, אתה חושב שתחזור לעזור במסיק בעתיד?

"אני לא חושב, אני בטוח. אם בריאותי תרשה לי. אני לא רואה שום סיבה שלא אחזור. מהיום שהידיעה התפשטה, מספר המתנדבים בארגון עלה. עכשיו, לאחר שהותקפו חיילים על ידי אותם פורעים, אז ראש הממשלה גם נזעק ומבין כי יש לטפל במצב".

כזכור, קיימת מתיחות בימים האחרונים בסמוך להתנחלות יצהר, אשר אף הגיעה לשיא בעימותים בין כוחות צה"ל לבין מתנחלים. בעקבות כך, חלק מהשטח ביצהר, הוכרז כשטח צבאי סגור.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. סי

    ככה זה במדינה ללא חוק ובעיקר ב "ארץ השניה"
    .ברור לכל אם המצב היה הפוך כל הכפר היה בעוצר אם כניסה מסיבית של הצבא לבתים והתוקף כבר היה נתפס . אבל לנוער הגבעות ולכל תומכיהם הכל מותר ואיך שהו לא מצליחים למצוא את האשם .
    יש לנו ארץ למה עוד אחת ….. כי הזאת הנוספת רק מדרדרת את המוסר למקומות חשוכים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בוודאי "רב".
    מה השאלה של ה"ערב-רב"!!!
    הטרגדיה שהאיש בן 80 ועדיין הבחירות שלו שגויות!!!

  3. מיכאל

    הבן 80 שהותקף, פרובוקטור ידוע, חבר בחבורת פרובוקטורים מקצועיים, מתחזה לרב. מצד שני, המשטרה ומשמר הגבול צרכים להרחיק את הנערים הפושעים מהחקלאים הפלסטינאים, המעבדים את אדמתם

  4. מרדכי בן אהרון

    רב בארגון מר"צ…..הצחקתם אותו.
    זה כמו לכתוב חמץ כשר לפסח.
    כזו תמימות אופיינית לחילונים בענייני דת.
    אולי כעת תבינו שכדי שלא יגדלו כאן בארץ עמי ארצות כמו הכתב….צריך קצת הדתה במדינה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר