שופרסל קניון רננים
שופרסל קניון רננים

בעקבות פעולותיה בסניפי רננים ומחלף גלילות: קנס של רבע מיליון שקלים לרשת "שופרסל"

בית הדין האזורי לעבודה גזר את הקנס הכבד על הרשת, זאת לאחר שקבע כי ב-223 מקרים שונים העסיקה בשני סניפיה, ברעננה ומחלף גלילות, עובדים במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק

פורסם בתאריך: 24.10.19 08:58

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב גזר לאחרונה קנס של 252 אלף שקלים על רשת הקמעונאות "שופרסל", לאחר שהרשיע אותה כי העסיקה עובדים בשני סניפים שונים, "שופרסל דיל" בקניון רננים וסניף נוסף מחלף גלילות, במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק.

מדובר בהעסקה של 63 עובדים ממחלקות האונליין ב-223 מקרים שונים, שעסקו בליקוט מוצרים ואריזתם, על פי הזמנות שהתקבלו מלקוחותיה של שופרסל באתר האינטרנט שלה. בסניף גלילות, מדובר ב-57 עובדים שהועסקו מעל 12 שעות ביום, המקסימום המעוגן בחוק, ב-189 אירועים שונים, כאשר במקרה אחד אף התקיימה העסקה של עובד מעל 16 שעות באותו היום. בסניף רעננה, מדובר ב-6 עובדים ב-34 אירועים שונים שעבדו שעות ארוכות בניגוד לחוק, כאשר במקרה אחד אחת העובדות עבדה כמעט 15 וחצי שעות באותו היום.

המאשימה בתיק, מדינת ישראל, טענה כי יש להטיל קנס העומד על לפחות 2.5 מיליון שקלים וביקש להתייחס ל-223 המקרים כ-223 עבירות שונות כאשר בגין כל אחת יוטל קנס על הרשת. הוסיפה המדינה וביקשה לחייב את הרשת בתשלום פיצויים לעובדים נפגעי העבירה, וזאת בנוסף לקנס.

מנגד, שופרסל טענה כי מדובר בכשל נקודתי שאינו משקף את התנהלותה, וכי הוא נוצר כתוצאה מעומס ההזמנות במחלקות האונליין. שופרסל ביקשה להתייחס למכלול העבירות כאירוע יחיד, שעליו הקנס בחוק עומד על 14,400 שקלים.

כאמור בית המשפט החליט לדחות את עמדת הרשת ועמדת המדינה, וקבע כי הקנס שיינתן יעמוד על סך של 252 אלף שקלים. בנוסף, קבע בית המשפט כי אין צורך לפצות את העובדים, מכיוון שהם קיבלו גמול עבור השעות הנוספות שעבדו, גם אם אינן היו במסגרת החוק.

רשת שופרסל סירבה להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר