סיגל גולן (משמאל) עם חברתה ורד הבר במאהל המחאה בראש העין. צילום פרטי
סיגל גולן (משמאל) עם חברתה ורד הבר במאהל המחאה בראש העין. צילום פרטי

תושבת רעננה מארגנת הפגנות לביטול רפורמת הקנאביס: "הרפורמה עושקת אותנו כלכלית"

האקטיביסטית סיגל גולן מרעננה, בעלת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי בעצמה, היא ממארגנות המחאה לביטול הרפורמה בטענה שהיא פוגעת בחולים

פורסם בתאריך: 27.10.19 14:06

סיגל גולן בת ה-53 מרעננה, נאבקת בשנים האחרונות כנגד רפורמת הקנאביס של משרד הבריאות, בטענה כי הרפורמה פוגעת במחזיקי רישיון רפואי רבים ובחולים שזקוקים לטיפול. גולן היא בין המארגנים של מאהל המחאה וההפגנה שתתקיים היום, ראשון, ב-16:00 בפארק גבעת טל בראש העין, בסמוך לביתו של מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד, יובל לנדשפט.

"אני מקדמת את זה כבר 25 שנה", מספרת גולן, "לי יש רישיון לקנאביס רפואי שיש לי על רקע של בעיות מפרקים, פיברומאלגיה ובנוסף פוסט טראומה וחרדות. אני מעשנת בערך מגיל 17. הקנאביס עשה לי מה ששום דבר אחר לא עשה, הוא הפך אותי לבן אדם נורמלי, לא אלים ומתפקד. לא נגעתי מעולם באלכוהול, אני לא נוגעת בטבק ותרופות. שום תרופה לא נכנסת לי לגוף. מהרגע שאמרו לי שאני עם פיברומאלגיה, החלטתי שאני עושה ספורט, ומעשנת. הבן שלי אובחן עם לקות נוירולוגית. הנוירופסיכולוג שלקחתי את הבן שלי אליו, אמר שהתרופות הפסיכיאטריות שהוא קיבל שינו לו את מבני האישיות. אז פעלתי כדי שיקבל גם הוא רישיון, ואכן לפני כשלוש שנים הוא קיבל גם רישיון רפואי לשמן קנאביס שעוזר לו. הקנאביס לא ריפא את הלקות הנוירולוגית, הוא טיפל בתופעות לוואי שלה, שהן לא ידידותיות לחברה. כמו טורט, טיקים והתפרצויות זעם. בזה הקנאביס טיפל. בזכותו, הבן שלי יכול לקיים קשר חברתי, מה שלא היה קודם".

מה מפריע לכם ברפורמת הקנאביס?

"הקנאביס הוא פתרון להרבה התוויות שמשרד הבריאות כבר נתן לנו. אחת מהן, היא סרטן. אנחנו במאבק כבר חמש שנים, מאז שאנחנו יודעים על הרפורמה של יובל לנדשפט, מנהל יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות. נגדה אנחנו מוחים. יש כאן התערבות ועושק מטופלים בהעלאה של מאות אחוזים במחיר הקנאביס. בעקבות הרפורמה, הוקמו חוות בחוץ לארץ. ואז הביאו את הקנאביס מחוץ לארץ, שהוא לא היה איכותי באותה רמה כמו הקנאביס המקומי. אנחנו זקוקים לקנאביס האיכותי שגדל בארץ, ההרכב הכימי הוא שונה לחלוטין".

מה המטרה שלכם?

"אנחנו מעוניינים לבטל את הרפורמה, ולחזור להסדרה הישנה שאומרת שאת כל כמות הקנאביס אנחנו מקבלים ממשרד הבריאות, ב-370 שקלים. אנחנו רוצים את המגדלים המקומיים, אנחנו לא לקנות בבתי מרקחת. אנחנו לא רוצים שהקנאביס יעבור הקרנות או הדברה. זה פוגע בנו החולים, זה עושק אותנו כלכלית. היום חברה שלי, חולה אונקולוגית, משלמת במקום 370 שקלים על קנאביס, 3,000 שקלים! זה לא הגיוני שמישהי שמקבלת קצבת נכות תשלם את כל הקצבה על קנאביס שהיא צריכה. זה פשוט חלם מה שקורה פה. האג'נדה שלנו היא שברגע שתיתן קנאביס לאנשים חולים, הם יהיו יותר פרודקטיבים, יותר בריאים, יותר יצרנים, לא תלויים בארץ. חברות התרופות מייצרות צרכנים. קנאביס – מרפא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר