מטרו בלונדון צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בעקבות דיונים עם עיריית רעננה: תוואי המטרו צפוי להשתנות

בעקבות דיונים בין משרד התחבורה לבין העירייה, תוואי הרכבת השתנה כדי לשרת טוב יותר את תושבי מרכז העיר והשכונות המזרחיות. איפה התחנות צפויות לקום?

פורסם בתאריך: 29.10.19 18:40

תוואי הרכבת התחתית ברעננה צפוי להשתנות. זאת בעקבות דיונים בין משרד התחבורה לעיריית רעננה, שביקשה לבחון את תוואי המטרו מחדש, בטענה כי אינו משרת נאמנה את תושבי העיר. הדיונים החלו כאשר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח מכתב בחודש יולי לשר התחבורה, בו ביקש לבחון מחדש את תוואי המטרו ברעננה.

כזכור, מדובר בפרויקט הרכבת התחתית שצפוי לקום בשנת 2030, כאשר תוואי המטרו ברעננה, הוא חלק מתכנית המטרו הארצית של החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שכולל הקמה של עשרות תחנות מטרו ברחבי הארץ ומאות ק"מ של מסילת רכבת תחתית.

כאמור, בעקבות הדיונים בין משרד התחבורה, נת"ע ועיריית רעננה, התוואי שונה, וארבעת התחנות צפויות לקום כדלהלן: הראשונה סמוך לתחנת רכב רעננה מערב, כמו בתוואי הישן, השניה ברחוב אחוזה, בסמוך לפניה לקרן היסוד, השלישית בפינת הרחובות עקיבא וויצמן והרביעית ברחוב תדהר, באזור התעשייה. יש לציין כי קיימת אפשרות שיהיה שינוי נוסף בתחנות, מכיוון שהפרויקט עדיין נמצא בשלב התכנוני.

תוואי המטרו הישן, אותו ביקשה העירייה לשנות, כלל ארבעה תחנות: הראשונה – סמוך לתחנת רכבת רעננה מערב, השנייה, בצומת הרחובות אחוזה וגורדון, השלישית, ליד קניון רננים, והרביעית – בחלקו הצפוני של אזור התעשייה, בסמוך לצומת רעננה צפון בכביש 4.

מנת"ע נמסר: "במסגרת התיאומים עם עיריית רעננה לתכנון המטרו בוצע עדכון וטיוב של מיקום התחנות והתוואי הוסט מזרחה על מנת לספק שירות טוב יותר למרכז העיר. הקו מתוכנן לעבור ברחובות תדהר, עקיבא ושברץ ולהתחבר לרח' אחוזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר