עיריית רעננה צילום עזרא לוי
עיריית רעננה צילום עזרא לוי

מיהו שיאן ההיעדרויות מישיבות ועדת המשנה לתכנון ובניה?

בעוד שיש כאלה שטרחו לא להחמיץ כמעט אף ישיבה, יש חברי מועצה שנעדרו ממחצית מהישיבות. ומה יש להם לומר בתגובה?

פורסם בתאריך: 30.10.19 18:01

ועדת המשנה לתכנון ובניה היא אחת הוועדות החשובות בשלטון המקומי, מכיוון שהיא זו שמאשרת בין השאר תכניות בנייה, החל מבתים פרטיים וכלה במרכזים מסחריים. בוועדה חברים שבעה חברי מועצה, ומתחילת הקדנציה הנוכחית התקיימו כ-16 ישיבות וועדה. מבדיקת "צומת השרון" נמצא, כי ישנם חברי ועדה שהחמיצו מספר לא מבוטל של פגישות, עד כדי החמצה של מחצית מהן. נבהיר כי אין כל חוק או תקנה המחייבים נוכחות בוועדת, זאת בניגוד לישיבות המועצה בהן ניתן להעמיד להדחה מי שמפספס שלוש ישיבות רצופות. אז כמה פעמים החמיצו חברי הועדה ישיבות מתחילת הקדנציה?

בשיא הנוכחות מחזיק יו"ר הועדה, ראש העיר חיים ברוידא, אשר הגיע ל-15 מתוך 16 ישיבות. בישיבה היחידה שהחמיץ, דאג שסגנו וממלא המקום שלו חיים גולדמן, יחליף אותו בתפקיד יו"ר הועדה.

חיים ברוידא

ראש העיר חיים ברוידא

גולדמן עצמו, חבר סיעת 'באמונה', הגיע ל-14 מתוך 16 מהישיבות.

חיים גולדמן. צילום ירון גרזון

סגן ראש העיר חיים גולדמן. צילום ירון גרזון

סגן ראש העיר מיכאל רייזמן, מסיעת 'לב', הגיע ל-13 מתוך 16 מהישיבות.

מיכאל רייזמן

סגן ראש העיר מיכאל רייזמן

חברת המועצה עדית דיאמנט ממרצ, הגיעה גם היא ל-13 מתוך 16 הישיבות. ב-3 הישיבות שהחמיצה, דאגה שחברת סיעתה דבי סלוצקי, תחליף אותה.

עדית דיאמנט מרצ. צילום תומר נויברג

עדית דיאמנט מרצ. צילום תומר נויברג

חברת המועצה דרורה כהן מסיעת 'הרשימה הדתית המאוחדת', הגיעה ל-10 מתוך 16 ישיבות. ב-3 ישיבות נוספות, המ"מ שלה, חבר המועצה אלי אלוש, החליף אותה.

דרורה כהן

דרורה כהן

חברת המועצה אנה פוזמנטיר מסיעת 'חיים ברעננה', הגיעה ל-9 מתוך 14 ישיבות (היא מונתה לחברת הוועדה לאחר התפטרותו של חבר המועצה עופר בן דור, לכן מדובר במקרה זה ב-14 ישיבות סך הכול ולא 16).

אנה פוזמנטיר

אנה פוזמנטיר

סגן ראש העיר ניר קריסטל מסיעת 'רעננים', מחזיק בשיא ההיעדרויות מהישיבות, כאשר נעדר ממחצית מהן. אל הישיבות שלא הגיע, לא הגיעה גם מ"מ שלו בוועדה, חברת סיעתו איילת ארז-סגן.

ניר קריסטל צילום עזרא לוי

סגן ראש העיר ניר קריסטל צילום עזרא לוי

תגובות

מטעמו של ראש העיר, חיים ברוידא, נמסר: "זוהי אחת הועדות החשובות ביותר בהתנהלות העירונית וחשוב לי מאד להיות מעורב ומעודכן באופן אישי. כפי שהצהרתי אני פועל להסרת חסמים בירוקרטים וקידום פרויקטים שהיו תקועים במשך זמן רב, כולל קידום ואישור של מאות אלפי מטרים לשטחי מסחר, ואת התוצאות כבר ניתן לראות בשטח. נבחרתי לרשות העיר כדי לשרת את תושבי רעננה ואת העיר ואני מקדיש את כל זמני ומרצי למען מטרה זו".

מסגן ראש העיר ניר קריסטל נמסר: "בראש הועדה עומד ראש העיר, חיים ברוידא וסגן היו"ר הוא עמיתי סגן ראש העיר חיים גולדמן. במספר ישיבות לא נכחתי כדי לתת מענה באותן השעות לצרכים אחרים חשובים ודחופים בעיר מתוקף תפקידי, כשבכל מקרה וידאנו מראש כי קיים בוועדה קוורום של חברי הועדה לצורך קבלת ההחלטות. כל עוד היה קוורום מספק מאות לא הטרחתי את איילת להחליף אותי כאשר הועדה מתקיימת בשעות הבוקר והיא נמצאת במקום העבודה שלה".

מסגן ראש העיר חיים גולדמן נמסר: "ועדת המשנה לתכנון ובנייה היא אחת הועדות החשובות בעירייה. קודם כלמבחינת מתן שירות ומענה לתושבים שמחוייבים מכח החוק לקבל את אישורה לכל סוג של בנייה, החל מהזזת גדר איזוטרית ועד לתוספות בנייה.
הועדה גם משמשת כרגולטור ושומר הסף של הבנייה בעיר. התפתחות הבניה בעיר חייבת להיות מפוקחת לטובת התושבים ואיכות חייהם. כמ"מ יו"ר הועדה, אני מוצא חשיבות יתר בהשתתפות החברים שמונו לכהן בועדה, ולכן יש לשאוף להשתתפות ושותפות מקסימלית בדיונים".

מסגן ראש העיר מיכאל רייזמן נמסר: "כמו כל דבר שאני עושה בחיים, הוא נעשה ברצינות וכך גם בוועדה לתכנון ובניה. אך צריך להיות הוגנים כפי מי שלא מגיע בתדירות גבוהה. מהקדנציה הזו הוועדה מתכנסת לפני הצהרים וחברי הוועדה עם אנשים שעובדים לפרנסתם.
בקדנציות הקודמות הוועדה התכנסה אחר הצהרים".

מחברת המועצה אנה פוזמנטיר נמסר: "כחברת ועדה בהתנדבות, אני משתדלת להיות נוכחת בכל ועדה, אך לעתים יש אילוצים אישיים".

מחברת המועצה עדית דיאמנט נמסר: "אני חושבת שהועדה היא מאוד חשובה, ואנחנו פועלים כיחד כסיעה בוועדה, ולכן חשוב שתהיה תמיד נוכחות של הסיעה"

מחברת המועצה דרורה כהן נמסר: הוועדה הזו חשובה מאד לתכנון פני העיר. עבורי זו הפעם הראשונה שאני חברה בה צריך ללמוד ולהבין לעומק מושגים בסיסיים ושיקולי דעת לכן חשוב לי להשתתף. אני משתדלת לשאול שאלות ענייניות לפני הצבעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר