התקיפה של הכלבה טאי על ידי האמסטף. צילום ממצלמת האבטחה
התקיפה של הכלבה טאי על ידי האמסטף. צילום ממצלמת האבטחה

קשה לצפייה: כלבת אמסטף תועדה במצלמות הורגת כלבת פודל לעיניי בעליה ברעננה

"צרחתי, צעקתי את נשמתי שהיא תעזוב את הכלבה שלי וזה לא עזר". רק כשאביה של מיטל כהן-אור הכה באגרוף את הלסתות של כלבת האמסטף, היא שיחררה את הנעילה אבל זה היה כבר מאוחר מדי. הדרמה כולה צולמה במצלמות

פורסם בתאריך: 5.11.19 16:56

כשמיטל כהן-אור מכפר סבא יצאה אתמול אחר הצהריים מבית הוריה, ברחוב פרדס משותף ברעננה יחד עם בנה, תלמיד כיתה ו', וכלבת הפודל המעורבת שלה טאי, בדרך לאימון הכדורגל של הילד, היא לא שיערה בנפשה שתוך דקות אחדות הכלבה האהובה שחיה עימה מזה 14 שנה כבר לא תהיה בין החיים. כשהם עמדו על שפת המדרכה, בדרך לחצות את הכביש, זינקה מתוך אחד החצרות הפנימיים בנהירה פרועה, דרך חצר הבית של ההורים, כלבת אמסטף בת שנתיים של אחד השכנים, ותקפה את טאי באכזריות. כהן-אור, שאחזה ברצועה ניסתה למשוך אותה בחזרה, והכתה בכלבה בידיה וברגליה, אך ללא הועיל. גם המטפל של השכן, בעל הכלבה, יצא לעברה בניסיון לעזור אך ללא הצלחה. רק לאחר שאביה של כהן-אור, ששמע את צעקותיה של בתו, יצא בבהלה אל החצר, והכה באגרוף חזק את לסתותיה של כלבת האמסטף, שחררה הכלבה את נעילת הפה והורחקה מעט הצידה. כהן-אור הבינה מיד שטאי נפגעה קשה. הצוואר שלה היה מחורר משיניים ומהפצעים נזל דם רב. גם חוסם העורקים המאולתר לא עזר. עד שהרימו אותה אל הרכב בדרך לווטרינר היא נפחה את נשמתה.

"צרחתי, צעקתי את נשמתי שהיא תעזוב את הכלבה שלי וזה לא עזר", מספרת כהן-אור, בת 40, נשואה ואמא לשלושה המתגוררת בכפר סבא הירוקה. "הייתי בשוק ובכיתי. טאי הסתכלה אלי וכאילו עם העיניים ביקשה עזרה ולא יכולתי עזור לה. הגיע שוטר עם פקח מעיריית רעננה כמעט מיד. הם דיברו עם הבעלים וניסו להבין מה קרה. הזמינו במקביל וטרינר תורן. את הכלבה ניסנו להעלות לאוטו אבל בדרך, ברכב, היא נפטרה. המליצו לי להגיש תלונה במשטרה והגשתי כבר אתמול בערב. את הכלבה התוקפת לקחו להסגר, אבל אחרי 10 ימים היא צריכה לחזור לבעלים שלה. כנראה שהוא כשיר לקבל כלב כזה. זו תקיפה ראשונה של הכלבה. כדי שהיא לא תוחזר אליו הוטרינר צריך להחליט ואני חוששת שהוא יחליט ההיפך. לצערי הבעלים לא מטפל בה כמו שצריך. כנראה צריכות להיות תקיפות נוספות כדי שייקחו אותה ממנו. הבעלים אומר שהוא מטייל איתה. הוא לא. היא לא מסתובבת לא מוציאה אנרגיה".

איך את יודעת?

"הכלבה הזאת כל הזמן בורחת לו ומנסה לתפוס חתולים, לפעמים גם בחצר של ההורים שלי, ואבא שלי מחזיר לו אותה בכל פעם מחדש. אבא שלי גם עזר לו לסדר את השערים כדי שיהיו נעילות כמו שצריך. יותר מזה, הוא אפילו טיפל בה כשהשכן נעדר מהבית כי כאב לו הלב על הכלבה. צריך לדעת לגדל כלבים כאלה, לא כל אחד יכול. אנחנו לא רוצים לעשות רע לבן אדם הזה. אבל הוא לא יכול לגדל אותה כראוי ואני מנסה לדאוג שהיא לא תחזור אליו. האמת, אני מפחדת לחזור לבית של ההורים שלי מחשש שהיא תתקוף גם את בתי בת החמש. אני מתה מפחד".

השכן הוא חי לנגר, נכה צה"ל, המתנייד בכיסא גלגלי וגר ברחוב פרדס משותף 39 ברעננה. כהן-אור משחזרת מה קרה לפני התקיפה. "השכן יצא מהבית שלו והמטפל שלו קרא לו. הוא כנראה לא שמע אותו אז המטפל יצא אליו החוצה. כשהוא יצא, הכלבה גם יצאה. עברה אל החצר של ההורים שלי, שיש להם חומה משותפת. היא ראתה אותנו ורואים אותה בסרטון, ממצלמת האבטחה של ההורים שלי, רצה כמו משוגעת אלינו ותופסת את הכלבה בצוואר. הכלבה לא הצליחה להתנגד".

ומה תעשי כדי שהיא לא תשתחרר מההסגר?

"אני אמורה לגבות עדויות מהשכנים שהוא לא כשיר לגדל את הכלבה כדי שייקחו לו אותה. הפעם הכלבה שלי אכלה אותה, בפעם הבאה זה יהיה ילד. יש כאן פארק צמוד. היא יכולה לתפוס ילד בן שנתיים-שלוש ולקרוע אותו. אני רוצה למנוע את המקרה הבא. שלא נגיד ידענו לא עשינו כלום. אסור שהיא תחזור איליו. אני יכולה לספר לך שאפילו המטפל שלו מפחד. כשהנכדים שלו מגיעים לבית אז הוא סוגר את הכלבה בחדר כדי שלא תתקרב לילדים".

כמה זמן הכלבה אצלכם?

"טאי, בת 14, כל השנים היא אצלנו, מגיל חודש, עוד לפני שנולדו הילדים. אימצנו אותה אני ובעלי כשהיינו בני זוג. היא כמו הילדה הבכורה שלנו, ישנה במיטה שלנו, נוסעת לטיולים משפחתיים וחיה איתנו כמו בת בית. הבן שלי בכיתה ו' ראה איך היא מתה. הוא לא מדבר. הוא בהלם. בבית הספר שמעו מה קרה ומיד התקשרו, התגייסו. לקחתי אותו הביתה מוקדם היום מהלימודים כדי שהיה איתי. הוא אמר לי שזה סוג של מזל שהכלבה הייתה איתנו כי אחרת הכלב יכל לתקוף אותנו".

גורמים בעיריית רעננה אומרים לצומת השרון כי כרגע מוקדם מדי לומר אם הכלבה תוחזר לבעליה, מכיוון שמדובר בתהליך מורכב בשל מותו של הכלב. הכלבה, נמסר, נמצאת בהסגר.

הבעלים של הכלבה חי לנגר: "אני לא בדיוק ראיתי. הכלבה שלי ברחה ורצה לכלבה הזאת. הכלבה ההיא קצת עשתה לה האו האו והכלבה שלי תקפה אותה. ניסינו להפריד אבל היה קשה. אני מצטער על האירוע הזה".

השכנים שלך אומרים שהיא לא מטופלת היטב, לא יוצאת מספיק לטיולים ולכן היא במתח, בורחת לעיתים ורצה אחרי חתולים.

"היא יוצאת לטיולים. יש לה שטח בגינה שהיא מסתובבת. אני בית פרטי עם שטח. לדעתי זה מספיק".

יש סיכוי שהיא לא תחזור אליך.

"אני לא יודע. יש לי אותה איזה שנתיים וזו הפעם הראשונה שהיא ככה".

אתה חושב שאתה יכול לגדל אותה?

"ברור שאני יכול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לגדל אמסטף? למה לא נועל את הכלב בבית? נכה או לא נכה הוא ככלל האדם. לא צריך לשחרר כלבים לרחוב. לא סובל תאנשים האלה. חסרי אחריות

  2. דודו88000

    בעל הכלב אשם בהריגת כלב.
    כלב אמסטף שבורח מצדיק קנס של שש ספרות על בעליו, חוץ מפיצוי לדוגמא למשפחה שאבדה את כלבתה.

  3. ל

    כלבה חולת נפש! צריך להרדים אותה ! בעלת הפודל צודקת מיליון אחוז! מחר היא תתקוף ילד בן שנתיים !!!!!!!!! פשוט צריך להרדים את הכלבה הזו לצמיתות ובכל מקרה להוציא את הכלבים האלה מהחוק! אסור לגדל אותם ככלבי מחמד – נקודה!!! כמו שהדוברמנים יצאו מהחוק וכמעט ולא רואים אותם יותר !!!

  4. משה

    כתבה מזעזעת….צריך לקחת לו את הכלב ולהעביר אותו לצבא או למשטרה לשירות ולא לעונש…….זה שהוא אדם נכה לא אומר שהוא צריך להיות חסר אחריות ולגדל כלב לא קשור.מה לו ולגידול כלב….אחריות פושעת הוא גילה וצריך לשלם פיצוי כספי גבוה מאוד על הטראומה והרג הפודל האהוב למשפחה..אפילו חתול הוא לא יודע לגדל….
    מה לו ולכלב מסוכן….ועוד משוחרר

  5. קובי

    כואב הלב, אכן צריך לדעת המון לפני שמגדלים כלב חזק ובעל יכולת תקיפה.
    אל תקחו כלב גדול בלי אילוף (שלכם בעיקר).

  6. ירון יצהר ששמח כי לא מדובר בבנינו תודה לאל

    כל עוד לא רואים אז זה נסבל אך מתרחש בינות רגלינו אנו זועקים חמס
    מסרבים לקבל שמדובר בחיות מחמד אך בע"ח ואת זה אסור לשכוח

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר