צילום אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לשים לב לילדים שמצויים בחרדות: מרכז חוסן פרסם הנחיות מיוחדות בעקבות המצב הביטחוני

הבוקר התמוטטה בחולון ילדה בת 8 במהלך אזעקת צבע אדום. מרכז חוסן - עמותה לילדים בסיכון, ממליץ גם להימנע מחשיפת יתר של הילדים לדיווחים החדשותיים

פורסם בתאריך: 12.11.19 15:24

בעקבות המצב הביטחוני, והמקרה שאירע הבוקר בו ילדה בת 8 מחולון התמוטטה בזמן אזעקה ועברה החייאה, פרסם מרכז חוסן – עמותה לילדים בסיכון, הנחיות כיצד להתנהל עם הילדים בשעת חירום ולהמשיך לתפקד בשגרת החיים.

"מצב ביטחוני כמו זה שאנחנו חווים בימים אלה, אינו מצב 'נורמלי' ולכן חשוב לתת לגיטימציה גם לתחושה של פחד ודאגה, וגם לתגובות שונות שלנו ושל ילדנו למצב", נכתב, "יחד עם זאת, חשוב להבין שהלגיטימציה הינה רק הצעד הראשון, אשר אמור לאפשר את הצעד הבא – המעבר לתפקוד. זה נורמלי להרגיש לחץ וקושי אשר לעיתים אף יכול להגיע כמעט לידי שיתוק, אך הקבלה של תחושה זאת, היא שאמורה לסייע לנו לא לעצור שם אלא לעודד את עצמנו ואת ילדנו לעבור למצב של תפקוד. קבלת הקושי לצד עידוד עצמי המכוון לפעולה, יאפשרו את המעבר מלחץ לתפקוד. השתדלו להיות סבלניים כלפי תגובות והתנהגויות חריגות של הילד, הילדים חשים שינוי בסביבתם ובמתח הקיים, גם אם אתם עושים ככל יכולתכם לשמור על רגיעה. כמו כן הם עשויים להביע את רגשותיהם בהתנהגויות שונות. ילדים שהתפתחו להתנהגות ילדית מסוימת, לעיתים, במצב לחץ, יחזרו אליה למרות שכבר נגמלו ממנה. זכרו – ילדים זקוקים לגבולות ולסדר שיוכלו להישען עליהם, ובלעדיהם עלולים לחוות חרדה ובלבול".

עוד הם ממליצים להורים לשמור על מפלס רגשות מאוזן ורגוע יותר שיקרין על הילדים, להסביר לילדים את ההבדל בין סכנה (שדורשת פעולה חיצונית) לפחד (שדורשת פעולה פנימית), לשמוע פחות חדשות ולשמור בבית על אווירה שקטה, לשמור על השגרה ולחבק קצת יותר ולאפשר לילדים לשתף אתכם במחשבות וברגשות שלהם ולתת להם להרגיש בנוח לשאול שאלות שמטרידות אותם. בנוסף צורף הסבר כיצד להרפות את השרירים ולהרגיע את המתח, שמומלץ לתרגל יחד עם בני המשפחה והחברים.

כמו כן, בעקבות המצב הביטחוני, השירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך, פתח קו טלפוני להתייעצות של תלמידים, הורים ועובדי הוראה. הקו יאויש על מומחיות למצבי לחץ וחירום, ויפעל היום עד השעה 22:00, ומחר בין השעות 22:00-07:00, בטלפון 1-800-811-211


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר