עיריית רעננה צילום עזרא לוי
עיריית רעננה צילום עזרא לוי

מתוך דו"ח מבקר העירייה: "למה שלא תקבל סרטן ותעזוב אותנו במנוחה". אווירה קשה באגף חזות העיר

תלונות על השפלה באגף חזות העיר, המלצה לסיים העסקה של עובדת בענף האקרובטיקה, מחמת טענה לניגוד עניינים, ועוד : מבקר העירייה פרסם את דו"ח הביקורת לשנת 2018

פורסם בתאריך: 25.11.19 16:17

דו"ח המבקר לשנת 2018, שפורסם לאחרונה על ידי עיריית רעננה, חושף מספר ממצאים חמורים ואי סדרים באגפי העירייה השונים. הדו"ח עסק בשלל נושאים, ביניהם אשכול פיס, הטבות לגמלאי העירייה, התנהלות בענף האקרובטיקה וההתנהלות באגף לחזות העיר.

אגף חזות העיר

אחד הממצאים הבולטים בביקורת, הוא בדיקת מספר סוגיות בתחום יחסי האנוש באגף לחזות העיר. הביקורת בדקה תלונה שהתקבלה מעובד באגף, שהתלונן כי הוא זוכה ליחס מתנכר ומשפיל לאורך תקופה מראש האגף לשעבר, דבר שגרם לו ללחץ רב, תסכול ובריאות ירודה. במהלך הביקורת, נוהלו שיחות עם 14 מבין עובדי האגף, גם כאלה שעזבו, לקבלת תמונה מלאה על ההתנהלות באגף.

מדו"ח המבקר עולה כי כל הנשאלים העידו על אווירה קשה מאוד באגף, ותארו את המקום כ-"הר געש". לדבריהם קיים חוסר אמון בין רבים מהעובדים לראש האגף, זלזול מצידו, השפלה ואיפה ואיפה. לדברי העובדים, מנהל האגף משתמש בשפה בוטה ביותר ואלימה כדוגמת "אני *** אותו", "נטגן אותו", "אתה כזה קטן", "אני אעיף אותו" ו-"למה ש*** לא תקבל סרטן ותעזוב אותנו במנוחה". מעבר ל-14 העובדים, הביקורת פנתה לשבעה מפקחים נוספים באגף לבירור, האם היו עדים לשימוש בשפה זו. 2 ציינו שכן, 2 ציינו ששמעו סיפורים על התבטאויות מסוג זה, 2 אמרו שלא שמעו דבר ואחד לא היה מוכן לדבר.

ראש האגף לשעבר, הכחיש מכל את השימוש בשפה הבוטה וטען כי מדובר בשקר מוחלט. לדבריו, מאז כניסתו לאגף, אחד הדברים המרכזיים שדאג לו היה גיבוש ושיפור האווירה. ראש האגף לשעבר אף הוסיף כי הוא מוכן להתעמת עם כל אחד מהדוברים, ואף לעבור בדיקת פוליגרף.

בשיחה שערכה מחלקת הביקורת עם מנהלת אגף משאבי אנוש, נמסר כי מיום הגעתה לתפקיד, היא קיבלה תלונות באשר להתנהלות ראש האגף לשעבר, סגנונו הבוטה ו-"הקטנת" עובדים. לדבריה, מנהל האגף מייצר קונפליקטים באגף, פועל מתוך סמכות ולא מתוך ענייניות, מקצועיות ורגישות לכבוד האדם. עוד ציינה כי מנהל האגף סירב להצעה להצמיד לו ליווי אישי וניהולי.

למרות הכחשותיו של ראש אגף חזות העיר, המבקר היה סבור שחלק מהתלונות שתוארו אכן מצודקות. בהמלצתו, כתב כי יש לעשות ככל שיידרש על מנת להנהיג מדיניות ותרבות ארגונית של אפס סובלנות לתופעות מסוג אלה, ולהפסיקן לאלתר, במטרה להביא לתפקוד מירבי של אגפי העירייה בכלל ואגף זה בפרט.

יש לציין כי ראש אגף חזות העיר לשעבר הודיע על התפטרותו בחודש פברואר האחרון. למרות זאת, העירייה הודיעה כי ממצאי הביקורת יועברו לעיון מחליפו, ערן רובין.

מראש אגף חזות העיר לשעבר נמסר בתגובה: "לא היה ולא נברא. כשביקשתי לשוחח עם עובדים רבים, נמצא שכל הסיפור הזה, היה עלילה שלמה. נקודה. אני עשיתי כל כך הרבה דברים למען עובדי האגף לחידוד וגיבוש, דברים שלא נעשו שנים באגף הזה, עשיתי אותם כשאף אחד לא עשה אותם לפני".

הטבות לגמלאי העירייה

בעקבות תלונה של עובדת עירייה שיצאה לגמלאות, המבקר בדק את נושא ההנחות לעובדי העירייה שיצאו לגמלאות. אותה עובדת התלוננה כי ניסתה להירשם לחוגים במועדון הזהב של עיריית רעננה וליהנות מהנחת גמלאי של 50% כמקובל, אך נאמר לה שהיא אינה זכאית להנחה. המבקר המליץ כי יש להפסיק את ההבחנה בין עובדי העירייה השונים היוצאים לגמלאות, ולאפשר הנחה זהה לכולם. בעירייה קיבלו את ההמלצה.

אשכול פיס

מחלקת הביקורת ביצעה בדיקה מקיפה של אשכול הפיס של העירייה, בו מתקיימים רבים מהחוגים העירוניים. הביקורת מצאה כי אחד האולמות במבנה מוזנח לחלוטין, ולכן קשה להשכיר אותו לגורמים חיצוניים. הביקורת גם המליצה להחליף את שיטת המיזוג במבנה, ולהגיע לחיסכון של עשרות אלפי שקלים, וכן להפסיק חוג אחד במבנה שנמצא בהפסד במאזן הכספי. העירייה קיבלה את רוב המלצות המבקר בנושא האשכול.

תב"רים

מחלקת הביקורת בדקה את התנהלות העירייה בכל הנוגע לתב"רים – תקציבים בלתי רגילים, המיועדים לפרויקטים כמו עבודות בניה, פיתוח תשתיות ורכישת ציוד למבנים ומוסדות. מחלקת הביקורות מצאה מספר אי סדרים מסוימים בהגשת התב"רים, הכנתם ואישורם. העירייה בתגובה, קיבלה את רוב המלצות הביקורת.

התנהלות בענף האקרובטיקה בעיריית רעננה

הביקורת בענף זה בדקה את התנהלות אנשי הצוות והאחראים. בבדיקת הביקורת נמצא כי בין רוב העובדים בענף שוררים יחסים עכורים ביותר, שהתבטאו במכתבי תלונה, ויכוחים קולניים לעיני המתעמלות ואף נתק בין מנהל אחד האולמות בו המתעמלות מתאמנות לבין הממונה עליו, שנמשך חודשים רבים.

על פי דו"ח הביקורת, רכזת ענף האקרובטיקה הייתה שותפה בייסוד עמותת "אקרולייף" לנבחרת האקרובטיקה של כפר סבא, לפני כשלוש שנים. מדובר בנבחרת שמשתתפת בתחרויות הליגה יחד עם רעננה. המבקר טוען בדו"ח, כי מדובר בניגוד עניינים שחייב להיפסק. המבקר אף המליץ להפסיק את העסקתה של רכזת האקרובטיקה בעיריית רעננה, עקב ניגוד העניינים. רכזת האקרובטיקה הגיבה באמצעות עורכי הדין שלה, וטענה כי אינה נמצאת בניגוד עניינים, וכי ממצאי הדו"ח כלל לא מובילים למסקנות של ניגוד עניינים וסיום העסקתה. למרות עמדתה של רכזת האקרובטיקה המבקר דבק במסקנותיו. בעקבות הדו"ח, העירייה הודיעה כי סיימה את העסקתה של רכזת האקרובטיקה, וקיבלה את שאר מסקנות הביקורת בנושא.

רכזת האקרובטיקה מסרה בתגובה: "קודם כל, מעולם לא קיבלתי מינוי כרכזת ענף. הייתי מאמנת אחת מתוך 5 מאמנים שמתוכם שלושה עזבו, כי המצב היה בלתי נסבל. ההמלצה לסיים את העסקתי הייתה מאוד 'נחמדה'. אני עבדתי 23 שנים בעיריית רעננה, 23 שנים שבהן נתתי כל מה שהיה לי לתת, וקיבלתי רק שבחים ומאות של מכתבי תודה והערכה למה שעשיתי. אני בניתי את הכל מאפס בעשר אצבעות, לבד. מאוד עצוב שלזה הגענו. אני יצאתי לפנסיה תקציבית, החלטתי שזה המקסימום שאני יכולה לעשות במצב הקיים שהיה שם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר