אסון ורסאי. צילום: אוריאל סיני
אסון ורסאי. צילום: אוריאל סיני

עיריית רעננה מסרבת לחשוף לציבור את מבני הפל קל בעיר

התנועה לחופש המידע שלחה בקשה לעיריית רעננה לחשוף את חמשת מבני הפל קל בעיר, כאשר אחד מהם הוא מקום בילוי גדול , אך העירייה מסרבת לענות

פורסם בתאריך: 17.7.17 18:33

על פי הערכות מטה הפל קל הלאומי, ברעננה יש לפחות חמישה מבני פל-קל שחלקם בנייני משרדים וחלקם מבני מגורים. לידיעת התנועה לחופש המידע הגיע מידע כי גם מקום בילוי מוכר וגדול ברעננה נבנה בשיטת הפל-קל ולא חוזק מעולם, אך העירייה מסרבת לחשוף אותו לציבור.

16 שנים אחרי אסון ורסאי ו-11 שנים אחרי שוועדת חקירה ממלכתית קבעה שמבני פל-קל שאינם חוזקו או קיבלו אישור מיוחד אינם חוקיים התנועה לחופש המידע חושפת כי ברחבי הארץ עומדים מספר לא מבוטל של מאות בנייני פל קל. מכיוון שהמידע לא חשוף לציבור החלה התנועה לחופש המידע לייצר מסד נתונים בלתי אמצעי וחשוף לציבור באמצעות בקשות חופש מידע רוחביות שנשלחות לכל המועצות. זאת לאחר שמטה הפל-קל סירב לחשוף את כתובות המבנים. בעיריית רעננה לא משיבים לבקשה של התנועה לחופש המידע שנשלחה כבר לפני כחודש וחצי וזאת על אף חוק חופש המידע המחייב את העירייה להשיב לפנייה תוך 30 יום מקסימום.

נירית בלייר מנכ"לית התנועה לחופש המידע קראה לעיריית ראש העין לחשוף את הרשימה המלאה בהקדם והוסיפה: "אז מה היה לנו כאן? אסון שגבה חיי אדם. ממשלה שהחליטה לקחת אחריות, הקימה מטה פעולה שאמור לתכלל פעולה כוללת שתמגר סכנה אמיתית לציבור ו 16 שנים שחלפו כשהבניינים האלה עדיין פה, חניונים, בתי ספר, בתי אבות, גני ילדים, מחכים בסבלנות לאסון הבא".

מנכ"לית התנועה לחופש המידע, נירית בלייר. צילום: סיגל בלייר-גת

נירית בלייר. צילום: סיגל בלייר-גת

מעיריית רעננה טרם נמסרה תגובה. לכשתתקבל נעדכן כאן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר