שכונת נווה זמר ושכונת לב הפארק. צילום עזרא לוי, ניר קידר

לב הפארק או נווה זמר? תוצאות המשאל של "צומת השרון"

מאות גולשים הצביעו וקבעו: איזו שכונה עדיפה? נציג מכל שכונה ניסה לשכנע, אך רק אחת מהן נבחרה ברוב קולות

פורסם בתאריך: 18.11.19 18:47

עדכון אחרון: 26.11.19 18:00

הגולשים קבעו: שכונת לב הפארק היא המועדפת עליהם, ביחס לשכונת נווה זמר. במשאל שערך "צומת השרון", בו הצביעו 525 גולשים, 62% מהם בחרו בשכונה המערבית כשכונה מועדפת, ביחס לשכונה החדשה בצפון העיר, נווה זמר.

נזכיר כי המשאל פורסם לאחר פוסט בפייסבוק שגרם לשיח רב סביב ההשוואה בין שכונות נווה זמר ללב הפארק. את הפוסט העלה זוג צעיר, בשנות ה-30 לחייו, שהתלבט בין מגורים בשתי השכונות וביקש את עזרת הגולשים כדי להחליט. עשרות תגובות לא איחרו לבוא, כאשר חלק מסבירים מדוע שכונת לב הפארק עדיפה וחלק מעודדים את בני הזוג לבחור בנווה זמר. כדי לברר איזו שכונה עדיפה על פני השנייה, שאלנו לפני המשאל, נציג מכל שכונה, שיספר על החסרונות והיתרונות שלה, ומדוע היא הטובה מבין השתיים.

לב הפארק: בנג'י לבנטל, נשוי + 4

בנג'י לבנטל ואשתו אסנת גולדשמידט – לבנטל. צילום קרן שם טוב

יתרונות בשכונה: "הגענו לפה בעקבות גיסי, ונשארנו כי השכונה היא אחת הטובות בארץ אם לא הטובה ביותר. לב הפארק היא כמו קיבוץ, כי יש בה קהילה חיה ונושמת שחבריה באמת דואגים אחד לשניה.כל הקטע של הקהילה, זה נשמע נדוש, אבל אתה הולך ברחוב, ואתה מכיר ואוהב את האנשים. הלוקיישן שלה הוא יקר מפז, גם מבחינת המקום שלה ברעננה עצמה, וגם מבחינת המקום בכלל בארץ. יש בה הכל – גם בריכה, גם סופרים, גם מתנ"ס, גם בית ספר, גם גנים וכל מה שזוג צעיר עם ילדים צריך. זה מקום מעולה לחיות בו. מלבד זוגות צעירים, יש פה גם קהילה של בני הגיל השלישי שנהנים, כי יש כאן חיים. יש לנו הפנינג שכונתי שאנחנו עושים פעם – פעמיים בשנה שמגיעים אליו מאות אנשים. טוב כאן".

חסרונות בשכונה: "בשכונה מושלמת אין חסרונות. יש דברים שצריכים לרענן קצת ברמת התחזוקה לדוגמא, אבל זה ברמה העירונית".

היית ממליץ לחברים לעבור? "לא רק שהייתי ממליץ, בעיניי זו בכלל לא תחרות. יש לי המון חברים מנווה זמר, אבל זו לא תחרות בינה לבין הפארק".

נווה זמר: טל ליטני זיידה, נשואה + 3

טל ליטני צילום רמי לוי

טל ליטני ובנותיה. צילום רמי לוי

יתרונות בשכונה: "אחד היתרונות הבולטים של השכונה הוא בראש ובראשונה הקהילה המדהימה והאנשים שמרכיבים אותה שבנוייה ממשפחות צעירות עם ילדים. הקהילה מאוד מגובשת ומתקיימות בה פעילות רבות בין אם לכל תושבי השכונה בחגים ואירועים ובין אם בפורומים שונים כגון קהילת נשים חזקה שנפגשת ומייעצת אחת לשניה כל הזמן. מכאן נוצרו קשרי חברות אמיתיים בין משפחות נשים וילדים. הקהילה מאפשרת לתושבי השכונה ליזום ולקדם נושאים שחשובים להם. בנוסף האפשרות לגדל את הילדים יחד החל ממסגרות הגנים ודרך בית הספר השכונתי יוצרת סביבה תומכת, כיפית בטוחה נעימה ומאפשרת. נקודות חוזק נוספות הם הועד השכונתי שמייצג אותנו מול העייריה ונמצא איתה בקשר ישיר וקשוב המניב תוצאות והתאמות לתושבי השכונה. בית הספר השכונתי שייפתח בקרוב במשכן שלו הוא מודרני, חדשני ויחיד במינו בנוף הרענני והארצי. גם הוא מתעצב עם רוח הקהילה ומאפשר קרבה למגורים והמשך ישיר ממבני הגנים החדישים שנמצאים בשכונה. ועוד בונוס קטן אבל משדרג – זה שלא צריך לרדת לפח כדי לזרוק זבל, בגלל המערכת הפניאומטית שלנו לסילוק אשפה".

חסרונות בשכונה: "החסרון המרכזי של השכונה כרגע הוא שהשכונה עדיין בפיתוח והתשתיות לא גמורות, כחלק מזה המרכז המסחרי עדיין לא מוכן ויש צורך לצאת מהשכונה כשצריך אבל הקניון ממש ממש קרוב שזה גם יתרון. חסרון נוסף הוא הארנונה הגבוהה, שנובעת כתוצאה מריבוי שטחים משותפים וממערכת הזבל".

היית ממליצה לחברים לעבור? "אנחנו ממליצים לכולם לעבור להיות שכנים שלנו, כיף להיות חלק מקהילה פעילה ומשפיעה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רמי

    כאשר,יצליחו לממש היציאה מאיזור מעגל התנועה דרך הפארק/וויצמן דרך מקטע פעיל של הכביש העוקף החדש לכיוון 541 ומחלפיו על כבישים 20 ו 2 ויפעילו החנה וסע והנתיבים המהירים ממנו-ללב המטרופולין,בוסט אדיר נוסף-ללב הפארק.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר