רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי

ההשלכות של הקפאת ה-BRT: הממשלה תפצה את החברה שזכתה במכרז

החברה הממשלתית נת"ע תפצה את חברת התשתיות שזכתה במכרז לבנות תשתיות לנתיבי ה-BRT, לאחר שהתכנית הוקפאה ומעולם לא יצאה לפועל. החברה התובעת ביקשה מיליוני שקלים, אך תקבל רק אחוז קטן ממה שדרשה

פורסם בתאריך: 19.11.19 11:00

בית המשפט המחוזי בתל אביב יפו פסק לאחרונה פיצויים של מאה אלף שקלים לחברת "אלקטרה תשתיות חופרי השרון בע"מ", זאת בעקבות הקפאת פרויקט ה-BRT שהיה מיועד להיסלל ברעננה והרצליה. את הפיצויים לחברה תשלם החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים).

כזכור, מדובר בפרויקט שהיה אמור לצאת לדרך לפני כחמש שנים, במסגרתו תוכננו להיסלל נתיבי תחבורה ציבורית במקום אי התנועה ברחוב אחוזה ברעננה, וברחובות ויצמן והרב קוק בהרצליה. עקב התנגדות רבה שהתעוררה כנגד הפרויקט, בין היתר מצד עיריית רעננה, הפרויקט בסופו של דבר לא יצא לפועל, והוקפא.

החברה התובעת דרשה פיצויים של 5,129,251 שקלים, שלפי חישוביה מהווים כ-7.8% מהיקף הפרויקט כולו. החברה טענה, כי נת"ע ידעה מראש כי תוואי קו ה-BRT שנוי במחלוקת ואינו ודאי, והסתירה מידע זה ממנה. כמו כן, טענה החברה התובעת כי נגרמו לה נזקים כבדים, מאחר שנאלצה להעסיק לשווא צוות עובדים ואנשי מקצוע לתכנון העבודות בפרויקט. חברת נת"ע מנגד טענה כי הקדימה ככל שיכלה כשהודיעה לתובעת על ביטול זכייתה במכרז, וכי לא נחתם על הסכם סופי ביניהן. עוד טוענת החברה הממשלתית, כי הטענה לפיה התובעת העסיקה עובדים רבים רק כהכנה לפרויקט, היא טענת סרק.

השופט קיבל באופן חלקי את תביעתה של החברה הזוכה במכרז. הוא קבע בפסק הדין כי התנהלות החברה הממשלתית לא הייתה ראויה ונכונה, וכי היא לא עדכנה, במשך כשנה, את החברה התובעת על מצב הפרויקט והקשיים בהוצאתו אל הפועל. "בכך, נראה לי, סטתה הנתבעת מסטנדרט ההתנהגות הראויה של רשות שלטונית", כתב השופט בפסק הדין. בכך פסק לתובעת, פיצויים של מאה אלף שקלים.

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "בימים אלה החברה קיבלה את פסק הדין והיא לומדת ושוקלת את תגובתה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר