רכבת ישראל
רכבת ישראל

סמוטריץ' יקבע: האם תצטרכו להחליף רכבת בהרצליה?

חבר הכנסת איתן גינזבורג, חשף כי רכבת ישראל תמליץ לחייב נוסעים להחליף רכבת בהרצליה, בקו המהיר של רעננה - תל אביב שייפתח בתחילת שנת 2020. שר התחבורה טרם החליט האם לקבל את ההמלצה

פורסם בתאריך: 20.11.19 18:48

האם הרכבת המהירה מרעננה לתל אביב צפויה להיות איטית יותר ממה שחשבתם? חבר הכנסת מסיעת "כחול לבן" וראש עיריית רעננה לשעבר, איתן גינזבורג, חשף בדיון מיוחד שלי ועדת הכספים בנושא משבר התחבורה הציבורית, שהתקיימה ביום שני האחרון, כי זמן הנסיעה מרעננה לתל אביב בקו החדש שייחנך בתחילת השנה הבאה, עלול להיות ארוך יותר מהמצופה. גינזבורג אמר בדיון כי רכבת ישראל צפויה להמליץ למשרד התחבורה לחייב נוסעים בקו מסילת השרון, שצפוי להיפתח בתחילת שנת 2020, להחליף רכבת בהרצליה, ובכך להאריך את זמן הנסיעה לתל אביב, במקום להמשיך את הנסיעה על אותה הרכבת באופן ישיר.

כזכור, מדובר בקו שיחבר באופן ישיר את תחנת רעננה מערב עם הרצליה, ומשם לתל אביב, ובכך צפוי לקצר את זמן הנסיעה מרעננה לתל אביב מ-47 דקות לכ-18 דקות.

איתן גינזבורג צילום גיא ארדיטי

איתן גינזבורג צילום גיא ארדיטי

"כיום הרכבת הנוסעת על מסילת השרון, המשרתת 17 אלף נוסעים, יוצאת מתחנת רעננה לכיוון מזרח, ועוברת בתחנות כפר סבא, הוד השרון, פתח תקווה, בני ברק עד תל אביב, נסיעה האורכת 47 דקות", אמר חבר הכנסת גינזבורג בדיון בועדת הכספים, "כחלק מתוכניות רכבת ישראל מתוכנן חיבור של מסילת השרון למסילת החוף, שאמור לקצר את הנסיעה לתל אביב לכדי 18 דקות מתחנת רעננה."

במהלך הדיון, גינזבורג פנה לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שהיה נוכח בדיון, והעלה בפניו את החשש כי המלצת הרכבת יגרום לכך שזמן הנסיעה יהיה ארוך יותר מאשר נסיעה לתל אביב ברכב הפרטי בשעות העומס. "תושבי השרון מעוניינים לנסוע ברכבת למטרופולין", טען גינזבורג בפני השר, "אבל כשמסלול הרכבת ממשיך להיות ארוך ולא משתלם, בגלל החלפת רכבת בתחנת הרצליה, הדבר לא ישפר את הנגישות לתל אביב והנוסעים ימשיכו להעדיף את הרכב הפרטי".

גינזבורג לשר סמוטריץ לאפשר נסיעה ישירה של רכבת השרון לתחנות תל אביב ללא צורך בהחלפת רכבת. בתשובה הודיע השר כי חיבור רכבת השרון למסילת החוף מתוכנן לחודש פברואר השנה וכי ההחלטה בדבר החלפת הרכבת בתחנת הרצליה טרם התקבלה ותיבחן בהתאם לסקר נוסעים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גיאה

    כנראה שימשיך להיות מקום במגרש החניה בתחנת רעננה מערב.
    זלזול בוטה בתושבי רעננה, עריצות שרי מעבר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר