רכב שחונה בחניית נכים. קרדיט: עמותת אור ירוק
רכב שחונה בחניית נכים. קרדיט: עמותת אור ירוק

מקומם: אלפי דו"חות חולקו ברעננה לחונים בחניות נכים שלא כחוק

לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, עמותת "אור ירוק" בדקה ב-28 רשויות מקומיות כמה דו"חות חולקו לרכבים שחנו לא כחוק בחניות נכים. על פי מספר הדו"חות שחולקו, רעננה דורגה במקום גבוה בטבלת הערים

פורסם בתאריך: 3.12.19 08:41

לרגל ציונו של היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות שמתקיים היום, שלישי, עמותת אור ירוק בדקה ב-28 רשויות מקומיות ברחבי הארץ כמה דו"חות חולקו לנהגים שחנו באופן לא חוקי בחניית נכים בשנים 2013-2018. העמותה שלחה בקשה על פי חוק חופש המידע ל-28 ערים המאכלסות לפחות 50 אלף תושבים, ביניהן רעננה.

על פי הנתונים, מספר הדו"חות שחולקו ברעננה גבוה יחסית לשאר הערים שנבדקו, מה שממקם אותה במקום ה-8 בטבלה, כאשר מעליה נמצאות רק ערים גדולות יותר משמעותית כמו תל אביב – יפו ובאר שבע. מעיריית רעננה נמסר במענה לפניית עמותת אור ירוק כי בין השנים 2013-2018 חילקה העירייה 6,153 דוחות בגין חניה שלא כחוק בחניית נכים. כאשר בשנת 2013, חולקו 649 דו"חות. בשנת 2014, 798 דו"חות. בשנת 2015, 573 דו"חות. ב-2016 חולקו 2,076 דו"חות. ב-2017, 1,265 דו"חות. ובחודשים ינואר-ספטמבר בשנת 2018, חולקו 792 דו"חות. לשם השוואה, בהוד השרון, בחמש השנים האחרונות, חולקו 393 דו"חות. בהרצליה, חולקו בחמש השנים האחרונות 4,660 דו"חות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קשה להאמין שישנם עדיין נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים אותו. גם בלי שיתפסו להם את מקום החניה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו ללכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין. בנוסף ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ולהפסיק להתעלם מהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר