חודש המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות ברעננה- בתמונה: הפסקה פעילה שהתקיימה בבית הספר ברטוב לילדי בית הספר, בהדרכת דיירי "בית חלומי"
חודש המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות ברעננה- בתמונה: הפסקה פעילה שהתקיימה בבית הספר ברטוב לילדי בית הספר, בהדרכת דיירי "בית חלומי"

חודש המודעות לאנשים עם מוגבלויות: הפסקות פעילות בבתי ספר ואירועים קהילתיים רבים ברעננה

במהלך החודש יתקיימו אירועים שונים הפונים לכלל האוכלוסיות בעיר, בסימן שילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה. לאורך החודש מתקיימות הפסקות פעילות בבתי הספר, בהן מפעילים אנשים עם צרכים מיוחדים את התלמידים

פורסם בתאריך: 11.12.19 13:23

חודש דצמבר הוא חודש המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות. עיריית רעננה מציינת את החודש במגוון פעילויות ואירועים שנועדו להגביר את הערבות ההדדית וליצור שיח משותף בקהילה. במהלך החודש יתקיימו אירועים שונים הפונים לכלל האוכלוסיות בעיר, בסימן שילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה, ממקום של שווים ותורמים. הפעילות בהובלת תוכנית קהילה נגישה הפועלת במסגרת האגף לשירותים חברתיים ובשיתוף מערכת החינוך בעיר, הקהילה העסקית ועוד. בין היתר מתקיימות בעיר פעילויות שמועברות על ידי פעילים קהילתיים עם צרכים מיוחדים, לרבות הפסקות פעילות בבתי הספר, סדנאות ומפגשים עם שחקני תיאטרון ידידות ועוד. שיאו של החודש ביום סטיילינג בקניון רננים, לאנשים עם צרכים מיוחדים, בשיתוף הקהילה העסקית. הפעילות תתקיים ביום ראשון ה-15 בינואר.
בין היתר התקיימו לאורך החודש הפסקות פעילות בבתי הספר היסודיים בעיר, במסגרתן הפעילו דיירי הוסטלים ואנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה את תלמידי בתי הספר, בפעילויות משחק וספורט, וקיימו עימם מפגש חוויתי. בנוסף, מתקיימת לאורך החודש הקרנה ייעודית של הסרט "השתקפות" לתלמידי חטיבות הביניים בעיר, מאת התיאטרון הקהילתי "ידידות", הפועל, יוצר ומעורר דיאלוג בקהילה ושחקניו הם אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. הקרנת הסרט מתקיימת במסגרת "יום הידידות" בו משתתפים התלמידים, הכולל מספר פעילויות שנועדו לאפשר לתלמידים להיחשף לאורח החיים של אנשים עם מוגבלויות ולהתמודדויותיהם השונות, מתוך מפגש אישי עימם, ופעילות חווייתית משותפת, בהנחיית אנשי מקצוע וצוותי החינוך. עוד במערכת החינוך תתקיים לבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים סדנת "רגיש ונגיש", סדנה תיאטרלית שמועברת על ידי שחקנים עם מוגבלויות שונות. הסדנה חושפת בצורה אותנטית ומרגשת, את האתגרים איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות ואת דרכי ההתמודדות היצירתיות שלהם, ויוצרת שיח פתוח ובגובה העיניים בין השחקנים לתלמידים. בנוסף, בסימן חג החנוכה, צפויים להתקיים מפגשי הדלקות נרות קהילתיים לאנשים עם מוגבלויות במוקדי העיר השונים.

הדלקת נרות חגיגית תתקיים ביום א' 29.12.19 בשעה 19:00 במרכז "בכל אופן רוכבים" בפארק רעננה – מרכז לרכיבת אופניים לאנשים עם צרכים מיוחדים, בערב חגיגי שיכלול הדלקת נרות וקריוקי עם רוכבים ומתנדבים.
דיירי בית חלומי אקים רעננה ובית פרי יחגגו יחד בהדלקת נרות חגיגית, בפרדס משותף 90, ביום ב' 23.12.19, בשעה 18:30.
סניף איל"ן רעננה יחגוג אף הוא את החג במסיבת חנוכה לילדים ולמשפחות במתחם סקי ג'אמפ רח' היצירה 2, ביום ב' 23.12.19 בשעה 18:00.
בבית אקשטיין (רחוב הטללים 57) תתקיים הדלקת נרות חנוכה עם הדיירים והמשפחות, ביום ג' 23.12.19 בשעה 17:00.
במעון שקמה (רח' אפרים 30) תתקיים הדלקת נרות חגיגית משותפת לדיירי המעון ולמתנדבים ביום ג' בשעה 9:30 בבוקר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר