יואב כהן ואלכסנדר כהן, ילדים למען שדרות
יואב כהן ואלכסנדר כהן, ילדים למען שדרות

מקסים: שני ילדים מרעננה ויתרו על מתנות יום הולדת כדי לקנות משחקים לילדי צהרון בשדרות

יואב ואלכסנדר חגגו יום הולדת תשע. במקום מתנות הם אספו ביום ההולדת כסף מהילדים האורחים כדי לקנות משחקי קופסה וסופגניות לילדים בשדרות

פורסם בתאריך: 11.12.19 16:50

אחד הדברים שילדים מחכים לו הוא מתנות יום ההולדת. לפתוח את העטיפות, לדמיין מה קיבלו ולהתרגש. מי שהחליטו לוותר על המתנות לטובת ילדים אחרים הם יואב כהן ואלכסנדר כהן, זוג חברים שלומדים בבית הספר יבנה ברעננה. יואב ואלכסנדר, חגגו לאחרונה יום הולדת תשע והחליטו לוותר על המתנות לטובת ילדי שדרות. במקום זאת, ביקשו מהחברים לכיתה להביא להם כסף ובכסף הזה רכשו מתנות לצהרונית בעיר הדרומית המשפחה יצרה קשר עם הצהרונית ולאחר שהבינו מה הם צריכים, הם יגיעו ביום שלישי הקרוב, עם המשחקים ועם סופגניות לשדרות ויעניקו אותם לילדי הצהרונית. "בבית אנחנו כל הזמן מדברים עם הילדים על המצב בדרום", מספרת קטי כהן, אימו של יואב, "יצא לנו לראות כמה פעמים טלוויזיה ביחד ויואב ראה את המצב שם וכמה הילדים מפוחדים. אני תמיד מסבירה לו שלנו יש חיים טובים ואנחנו כלל לא מרגישים את מה שקורה שם, שצריך באמצע הלילה לקום כשיש אזעקה ולרוץ למקלטים שהם חשופים".
המצב בדרום והשיחות עם המשפחה לקראת יום ההולדת, הובילה להחלטה משותפת לוותר על המתנות ובמקום זאת לבקש כסף מההורים. "כשהצעתי זאת ליואב ואלכסנדר, הם ישר אמרו כן. פתחנו קבוצת פיי בוקס להורים כל אחד תרם כפי יכולתו", היא אומרת ומספרת שהם עשו לילדים חגיגת יום הולדת גדולה בנושא אקרובטיקה, מאחר ושניהם נמצאים בנבחרת האקרובטיקה. "אספנו סכום של כ-1,400 שקלים וכשפניתי לבעל החנות וסיפרתי לו שאנחנו רוצים לקנות בכסף מתנות, הוא ישר נרתם והוסיף לנו משחקים נוספים ועשה לנו הנחה".

לאחר מכן יצרה קטי קשר עם צהרון בשדרות. "ביקשתי לדעת מה הם צריכים ובעלת הצהרון אמרה לי שהם מעדיפים משחקי קופסא מאחר וכאשר יש אזעקות והם יושבים במקלטים זה עוזר להעביר את הזמן. ביקשתי ממנה שתעשה רשימה מה חסר להם וקנינו את הכל. אמרתי לה שאנחנו רוצים לבוא לפני חנוכה ולהביא להם גם סופגניות והיא אמרה שיש בשדרות מאפיה שספגה פגיעה ישרה ואם ניתן לקנות אצלם זה מבורך. כבר הזמנו סופגניות לכל הילדים ואנחנו נגיע אליהם ביום שלישי. מדובר בשש כיתות שמגיעות לצהרון אחר הצהריים ונשארות עד השעה שש מידי יום".

אימי, אימו של אלכסנדר, אומרת: "אנחנו עלינו לישראל לפני כשנתיים והתברכנו לחיות בקהילה החמה ומסבירת הפנים של רעננה, הילדים שלנו פורחים כאן ונהנים מתחושת קהילה ועצמאות שלא היו להם בארצות הברית. לכן בהתחשב בעובדה שישראל קטנה, הם גם יודעים שיש ילדים ומשפחות שגרים קרוב אלינו שאינם ברי מזל כמונו וכי באחריותנו לתמוך בדרכים רבות ושונות. הבאת משחקים וצעצועים לילדים שמתמודדים עם מציאות הטרור כל יום היא דרך אחת קטנה, אך ממש אמיתית, שהילדים שלנו יכולים להיות חלק מרשת התמיכה".

שתי האימהות מספרות שהילדים לא היססו ולו לרגע לוותר על המנות. "הענקת המתנות נותנת להם הרבה מעבר לקבלת המתנות", אומרת קטי שמוסיפה שמבחינתם זה גם סוג של סגירת מעגל. "כשאבא של יואב חגג בר מצווה, המשפחה העדיפה במקום לעשות לו בר מצווה גדולה, לתרום את הכסף לעולים חדשים וזה סוג של גלגל חוזר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר