אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה". צילום באדיבות עמותת "קעליטה"
אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה". צילום באדיבות עמותת "קעליטה"

מנכ"ל ארגון הגג של עולי צרפת לברוידא: "נפעמים נוכח הכתף הקרה שהעולים מצרפת מקבלים מגורמי העירייה"

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת העולים הצרפתים "קעליטה", פנה במכתב לראש עיריית רעננה וטען כי בעת ניסיון לטפל במצוקותיהם של העולים הצרפתים בשיתוף עם העירייה, זכה להתעלמות. העירייה בתגובה: "אנו תמהים על דבריו המנותקים מהמציאות"

פורסם בתאריך: 17.12.19 08:22

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה", ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, שלח לאחרונה מכתב אישי לראש עיריית רעננה חיים ברוידא, בו טוען כי העירייה מתעלמת מבעיות הנוער העולה בעיר ומהשלכותיהן.

"אני פונה אליך בעקבות פגישתנו שהתקיימה לפני מספר שבועות ובשם אלפי העולים החדשים המתגוררים ברעננה, המוצאים עצמם מתמודדים עם סיטואציה חברתית יומיומית קשה, ומנגד – התעלמות מוחלטת מצד העירייה בראשה אתה עומד, למרות פניות חוזרות ונשנות של עולים לגורמי המתאימים בעירייה", כתב קנדל במכתבו, "רעננה, עיר שכידוע הוקמה על ידי עולים, נחשבת מזה שנים לעיר 'קולטת עליה', ואף זכתה באות 'רשות מעודדת עלייה'מטעם ההסתדרות הציונית העולמית ומרכז השלטון המקומי לשנת 2018. לאור זאת, ולאור נתוני משרד העלייה והקליטה לפיהם כ-20% מהעולים החדשים מצרפת הגיעו לרעננה, אנו עומדים נפעמים נוכח הכתף הקרה שהעולים מצרפת מקבלים מגורמי העירייה".

קנדל טוען בפנייתו, כי העולים המגיעים לרעננה מצרפת, לא מקבלים את המענה הראוי ממערכת החינוך ומהרשות המקומית. "התלמידים העולים דוברי הצרפתית מגיעים לבתי ספר שלא באמת ערוכים לקליטתם ולצוותים חינוכיים שלא תמיד יודעים כיצד לעזור להם", כתב, "ופרט לאתגרי ההסתגלות למדינה ותרבות חדשים הם נאלצים להתמודד גם עם קשיי שפה והבנה לקויה של החומר הנלמד. במקרים חריגים, המצב מוביל לידי כך שרבים מהם נושרים ממערכת החינוך, ולצערי כבר הגיעו אלינו תלונות על כך שהם מסתובבים בעיר בשעות אחר הצהריים ובלילות חסרי מעש, מייצרים רעש ומטרד, מפריעים לסדר הציבורי ולמנוחת השכנים.

"כמי שעומד בראש עמותת 'קעליטה', אנו נמצאים כמובן בקשר ישיר ורציף עם העולים, שומעים וחווים את מצוקותיהם. פנינו אלייך ביחד איתם וישבנו איתך במטרה ליצור פתרון למצב שנוצר. בערים נוספות שמתמודדות עם בעיות קליטה של עולים מצרפת זכינו בשיתוף פעולה הדוק, שהניב פרוייקטים שונים בנושאי חינוך, תעסוקה, רווחה, התנדבות ועוד. ואילו ברעננה – הופתענו לגלות חוסר נכונות משווע להקצות משאבים לפתרון הבעיות. אנו מנסים ליזום ביחד עם שותפים אחרים תכניות בעיר המיועדות לנוער העולה בשעות שאחרי הלימודים בהובלת אזרחים מרעננה, אולם יוזמות פיראטיות שמקורן במגזר השלישי אינן מספיקות – ובעיקר צריכות תמיכה מהמגזר הציבורי. מדובר ב'פצצת זמן מתקתקת', והמצב הקיים אינו מאפשר השתהות נוספת. לכן, אנו מבקשים ממך לשים את כל כובד משקלך ולסייע בפתרון המצב שנוצר בעיר. ככל ותרצה, נשמח מאוד להיפגש איתך ולהציג את הדברים".

מחבר המועצה לורן עייאש, נמסר בתגובה: "כמי שנבחר בתור הנציג של הציבור הצרפתי ברעננה, אני אומר באופן מוסמך כי מי שעומד בראש הארגון הזה מנותק ולא מחובר לעשייה הרחבה שיש ברעננה עם ציבור העולים, עשייה חינוכית וקהילתית ענפה. מעולם לא זכינו לשיתוף פעולה טוב כל כך עם ראש עיר, ולקהילה הצרפתית יש כיום כתובת ברורה ומענה בכל שאלה. כל הנושאים שעלו במכתב מטופלים או שטופלו כבר, ולא ברור לי בכלל מדוע בחר להוציא את המכתב הזה בלי להכיר את העובדות. אני מקבל עשרות פניות וטלפונים מתושבים שהמכתב הזה פוגע בקהילה ולא מייצג אותם כלל."

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אנו תמהים על דבריו של מנכ"ל עמותת 'קעליטה' המנותקים מהמציאות הקיימת ברעננה. עיריית רעננה פועלת רבות למען קליטה מיטבית של העולים החדשים מכל המדינות ובכללם העולים מצרפת, בדגש על ילדים ובני נוער. העירייה מלווה את העולים מרגע בחירתם להגיע לעיר. גל העלייה הגדול מצרפת בשנים 2014 – 2015 הביא להרחבת השירותים הניתנים לאוכלוסיית העולים מצרפת המותאמת לצרכים הספציפיים שלהם, בנוסף לתשתית הקליטה המושקעת שהייתה קיימת כבר בעיר.

"באגף החינוך העירוני קיימת פונקציה ייעודית (דוברת צרפתית) לקליטה ראשונית של המשפחות ולמעקב מתמשך. בחטיבות ובתיכונים עתירי עולים העמדנו מגשרות חינוכיות דוברות צרפתית. במסגרות אלו קיים גם מרכז למידה ותגבור לעולים. רעננה מקדמת יוזמות רבות מהגיל הרך ועד התיכון הכוללות העשרה לשונית בגנים עתירי עולים , מוכנות לכיתה א', שילוב נוער בתנועות הנוער , הכנה לצה"ל מותאמת להורים ולנוער עולה מצרפת. בנוסף, פתחנו במכללה העירונית קבוצות הורים בשפה הצרפתית וטיפול רגשי לתלמידים והוריהם על ידי פסיכולוגים דוברי צרפתית מטעם השירות הפסיכולוגי החינוכי. אנו מזמינים את מנכ"ל העמותה לבוא ולהתרשם מהפעילות העניפה למען קהילת עולי צרפת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סיפור קטן על עולה מצרפת.

    יום אחד כשחזרתי מהעבודה מצאתי רכב זר חונה בחניה הפרטית שלי , אחרי שזה קרה מספר פעמים חיכיתי לבעל הרכב , מצאתי שמדובר באדם עם חולצת טריקו שחורה , כיפה שחורה ציציות ומבטא צרפתי כבד.
    הוא כמובן התנצל " לא ידעתי… סליחה…. תהיה בריא……"
    בהמשך השבוע הוא המשיך לחנות בחניה הפרטית שלי .
    בפעם השניה כשפגשתי בו הייתי פחות מנומס ואיימתי לקרוא לפיקוח תשובתו היתה " לך תזדיין……

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר