הודעה על הפגנת קהילת בית הכנסת בית ארי חב"ד ברעננה. קרדיט: י.שניאור זלמן יצחקוב
הודעה על הפגנת קהילת בית הכנסת בית ארי חב"ד ברעננה. קרדיט: י.שניאור זלמן יצחקוב

בית הכנסת עומד בפני סכנת סגירה. הקהילה תצא להפגין

אחרי 40 שנות פעילות, בית הכנסת "בית ארי" עומד בפני סכנת סגירה. הסיבה: בית הכנסת נבנה באופן לא חוקי. הבעיה: טרם נמצא לחברי הקהילה מקום חלופי. עיריית רעננה: "בית הכנסת פועל כבר שנים רבות ללא היתר"

פורסם בתאריך: 19.12.19 14:06

קהילת בית הכנסת "בית ארי" הממוקם ברחוב הרצל 4, צפויה להפגין ברחבת העירייה ביום שישי הקרוב, במחאה על סגירתו של בית הכנסת, ובשל העובדה שטרם נמצא מקום חלופי לקהילה המתפללת בו. בית הכנסת הקיים כבר כמעט ארבעה עשורים, והמאבק משפטי בין קהילת בית הכנסת לבין העירייה נמשך כבר כמעט עשר שנים. במרוצת השנים הוגשו מספר כתבי תביעה מצד העירייה, שהסתיימו בקנסות של אלפי שקלים למנהיגי הקהילה, צווי איסור שימוש וצווי הריסה לבית הכנסת לאחר שנקבע כי המקום נבנה באופן לא חוקי.

חברי קהילת בית הכנסת ביקשו במרוצת השנים הקצאת קרקע חלופית מהעירייה, אך בקשתם לא נענתה. בשל צווי ההריסה שהוצאו כנגד בית הכנסת, חברי הקהילה פנו לעיריית רעננה בסוף חודש נובמבר האחרון, בבקשה להקצות להם מבנה חלופי באזור בו מתגוררים חברי הקהילה, ואף טענו כי יש מבנה עירוני התואם את דרישותיהם ברחוב אחוזה 165, שמהווה חלופה מתאימה לבית הכנסת שקיים כיום. בקשתם לא נענתה.

בית הכנסת "לב ארי" חב"ד ברעננה. קרדיט: י.שניאור זלמן יצחקוב

בית הכנסת "בית ארי" ברעננה. קרדיט: י.שניאור זלמן יצחקוב

"אנחנו לא באים בטענות לעיריית רעננה ומבקשים שלא יהרסו", אומר יצחק שניאור זלמן יצחקוב, ממנהיגי הקהילה, "אני מבין שזה לא אפשרי. מה שאנחנו כן מבקשים מעיריית רעננה, זה שתעניק לנו מקום אחר, חלופי, לבית הכנסת, ובסופו של דבר תקצה לנו קרקע חלופית. כרגע מחייבים אותנו לפנות ולהרוס את בית הכנסת, אבל אין לנו חלופה. אנחנו נמצאים כבר בישורת האחרונה, והחלטנו שאנחנו מקיימים הפגנה. אנחנו גם מגבשים עם עורכי הדין שלנו כתב תביעה נגד העירייה. לא יכול להיות שעוקרים מהשורש קהילה שהייתה כאן במשך שנים".

יצחק שניאור זלמן יצחקוב עם בתו. קרדיט פרטי

יצחק שניאור זלמן יצחקוב עם בתו. קרדיט פרטי

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "בית הכנסת פועל כבר שנים רבות ללא היתר, במבנה שאינו חוקי. העירייה מנהלת הליכים מול בעלי המקום כבר למעלה מ-10 שנים. בית המשפט פסק צווי אסור שימוש וצווי הריסה שנכנסו לתוקף בפברואר 2015 אחרי שכבר ניתנו כמה הארכות. אי לכך מדובר בהפרות צווים שיפוטיים לאורך שנים. עיריית רעננה תומכת בפעילותם של מוסדות דת, אולם אין בידה יכולת לשנות צווים שיפוטיים המדברים על הפרות חוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר