נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ברעננה ופרשת השבוע

הרב ואיש החינוך שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע, פרשת "וישב"

פורסם בתאריך: 20.12.19 08:29

כניסת השבת ברעננה: 16:19

יציאת השבת ברעננה: 17:20

הרב שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע, פרשת וישב:

"פרשת 'וישב' פותחת את סיפורי יוסף והאחים , החל מהחלומות בהם שיתף את אחיו ואשר עוררו את זעמם וקנאתם ועד שהם משליכים אותו לבור ומוכרים אותו למדיינים.
נקודת השפל בסיפור איננה המכירה וגם לא רגע ההשלכה לבור, אלא דווקא פסוק תמים שמופיע מיד לאחר השלכת יוסף לבור: 'וַיֵּשְׁבוּ לֶאֱכָל לֶחֶם'. אחי יוסף זורקים את אחיהם לבור – ומתיישבים לאכול! התורה לא מפרטת בפרשתנו מה התחולל באותם רגעים ורק מציינת – האחים ישבו לאכול לחם. בפרשה הבאה, פרשת 'מקץ', מתבהרת התמונה ומתברר מה התרחש בשעה בה ישבו לאכול לחם.  בפרשת מקץ מסופר איך שליט מצרים, שלא מתגלה אליהם עדין כאחיהם יוסף, מכריח את האחים להשאיר את שמעון במצרים כערבון ולהביא אליו את בנימין לפי דרישתו.

הרב שגיא רוזנבאום. קרדיט: פרטי

"כשהם מבינים שהשליט מתעמר בהם, הם נזכרים ברגעים הללו לצד הבור בדותן, ואומרים : 'וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ עַל אָחִינוּ אֲשֶׁר רָאִינוּ צָרַת נַפְשׁוֹ בְּהִתְחַנְנוֹ אֵלֵינוּ וְלֹא שָׁמָעְנוּ עַל כֵּן בָּאָה אֵלֵינוּ הַצָּרָה הַזֹּאת'.
עתה אנו מבינים מה התרחש שם. האחים זורקים את יוסף לבור, יושבים לאכול לחם ומוזיקת הרקע שלהם בזמן הארוחה היא הצעקות והתחנונים של יוסף אחיהם…. ואוזניהם אטומות. מכירת יוסף היא רגע של פילוג, רגע של קרע גדול בביתו של יעקב. אך שורש הסיפור היא האדישות לכאבו וזעקותיו של יוסף . אותה נקודה של אטימות וריחוק גדול היא נקודת השפל שאותה אנו חייבים לתקן – להיות רגישים ואכפתיים לזולת. התיקון הגדול של פרשת 'וישב' יבוא לידי ביטוי בפרשת 'מקץ ' בערבות ההדדית של יהודה כלפי אחיו בנימין – 'כִּ֤י עַבְדְּךָ֙ עָרַ֣ב אֶת־הַנַּ֔עַר'".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר