מצעד הגאווה ברעננה. צילום אור בוקר
מצעד הגאווה ברעננה יוני 2019. צילום אור בוקר

עד כמה רעננה "חופשית" מדת? פורסם מדד החופש העירוני של ישראל חופשית

העיר רעננה ירדה מקום אחד במדד הכולל את 24 הערים הגדולות בישראל ובודק סוגיות כמו תחבורה ציבורית ומסחר בשבת, תמיכה בקהילת הלהט"ב ופלורליזם דתי בעיר

פורסם בתאריך: 23.12.19 17:59

העיר רעננה ירדה מקום אחד ב"מדד החופש העירוני" שמפרסמת מדי שנה תנועת "ישראל חופשית", והיא נמצאת במקום ה-11 במדד הכולל את 24 הערים הגדולות בישראל. המדד בודק סוגיות של חופש דת וחופש מדת, ומשקלל נושאים כמו תחבורה ציבורית בשבת, מסחר בשבת, תקציבי דת, חינוך, קהילת הלהט"ב, נוהל אירועים בהפרדה, בריכות בהפרדה, קבורה אזרחית, מועצות דתיות ופלורליזם דתי לכדי ציון הקובע את מידת ה"חופש" בעיר.

על רעננה נכתב כי "על אף ששנים רבות העיר התהדרה במגוון המשלב בין חילונים ודתיים בעיר, ניתן לראות איך בתחומים מסוימים העירייה מפגרת מאחור בקידום החופש של תושבי העיר. העירייה אומנם תומכת באירועי גאווה ומאפשרת קבורה אזרחית בבית הקברות העירוני, אך מנגד העדרה המוחלט של תחבורה ציבורית בשבת מהווה פגיעה משמעותית בחופש התנועה של הציבור החילוני בעיר. בתקופה בה עיריות אחרות סביב רעננה משתפות פעולה ומקדמות יחד תחבורה ציבורית יעילה בשבת, חוסר הפעילות של עיריית רעננה בתחום מהווה הצהרה בפני עצמה".

על התחבורה הציבורית בשבת נכתב כי "אין תחבורה ציבורית בכלל". באשר לחינוך בעיר נכתב כי "העירייה הצהירה כי אינה מפקחת על כניסת עמותות דתיות למוסדות חינוך מפני שהפיקוח באחריות משרד החינוך ובתי הספר עצמם".

לגבי קהילת הלהט"ב ברעננה נכתב כי "העירייה תומכת באירועי גאווה בעיר
יש סעיף מיוחד בתקציב העירייה לאירועי הסברה על 'סובלנות וגאווה'
קיימות קבוצות איגי פעילות בעיר והעירייה תומכת בארגונים נוספים כמו חוש"ן ותהל"ה". לגבי נוהל הפרדה באירועים נכתב כי "העירייה לא ענתה בנוגע לתמיכתה באירועים חיצוניים בהפרדה מגדרית".

למקום הראשון במדד הגיעה העיר תל אביב. שכנתה של רעננה, כפר סבא, הגיעה למקום ה-8, עלייה של שלושה מקומות ביחס למדד של השנה שעברה. הרצליה הגיעה למקום השלישי במדד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גבי

    בדיוק תרבות יון, הרצון לקבל לעצמו, באנו חושך לגרש, מתי תדליקו את האור הגנוז בנשמות עם ישראל

  2. נביא

    הכתבה מציגה צד אחד, כאילו שהמדד הנחשב לעיר מוצלחת היא "חופש מדת" . אולי תעשו השוואה בין ניורק לבני ברק ותצמצמו פערים. פה זה מדינת היהודים שלא תטעו, דת היא חלק מחופש האדם ובמיוחד לאלו שחיים מחוץ לגבולות המדינה והם אינם יכולים לקיים את היהדות כפי רצונם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר