הצפות ברבוצקי. צילום שי יפרח
הצפות ברבוצקי. צילום שי יפרח

רחוב רבוצקי הוצף, עץ קרס בקריית שרת: צפו בנזקי הסערה

בימים האחרונים נערכו ברעננה למזג האוויר הסוער שצפוי בימים הקרובים. צוותי העירייה עובדים בכוננות מוגברת ומטפלים במפגעים. גם המשטרה בכוננות. עדכונים שוטפים כאן באתר

פורסם בתאריך: 26.12.19 08:51

עדכון אחרון: 27.12.19 13:23

מזג האוויר הסוער לא פסח על רעננה, ותושבים רבים דיווחו ברשתות החברתיות על הצפות ברחובות העיר, ומפגעים כגון עצים שקרסו. ברחוב רבוצקי, דווח על הצפה ועלייה חדה במפלס המים ברחוב. למרות זאת, תושב הרחוב מספר כי ההצפה נוקזה בהצלחה לאחר מספר דקות.

במקרה אחר, דיווח תושב העיר על עץ שקרס בשכונת קריית שרת, בסמוך לרחוב התקווה. לדבריו, העץ שקרס חסם את הרחוב, וכמעט פגע ברכב סמוך.

עץ שקרס בקרית שרת. צילום שי פריינטה

תושבת נוספת הספיקה לתעד "מפלים" שנוצרו באחד מאתרי הבנייה ברחוב ברנדיס, כתוצאה מירידת המשקעים המרובה.

ברעננה כמו בשאר חלקי הארץ נערכו לקראת מזג האוויר הסוער בימים האחרונים. כחלק מההיערכות, בוצעו עבודות גיזום של ענפים הנוטים ליפול ועצים הצומחים בסמוך לקווי מתח גבוה, בוצע ניקוי קולטנים, איסוף גרוטאות ואשפה, חיזוק שלטים וכדומה.

אמש צוותי חזות העיר בעירייה הוקפצו כדי לטפל בעץ פרטי שקרס אל המדרכה ברחוב המעלות 18. בעירייה מספרים כי מרגע הדיווח, המפגע טופל תוך 25 דקות.

במקביל פועל רכב ניקיון בצירים רבים בעיר במטרה למנוע סתימה של קולטני ביוב, והצפה של רחובות.

בעירייה מספרים כי כבר תקופה ארוכה נערכים לחורף בעבודות גיזום נרחבות, בשיתוף עם חברת החשמל. כמו כן, צוותי העירייה התמקדו לקראת החורף באזורים ה-"מועדים פורענות" בעקבות מזג האוויר הסוער. בעירייה מוסיפים כי ישנה היערכות שלמה של כל אגפי העירייה למזג האוויר הסוער בימים הקרובים, באמצעות תורנים וכוננים שיוקפצו לעבודה במקרה הצורך. יש לציין כי על כל מפגע ניתן להתקשר למוקד העירוני בטלפון כוכבית 9107.

גם במשטרה העבירו הנחיות לנהגים והודיעו כי יפורסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. הומלץ לציבור להיות קשוב לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרוסים בשטח. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100. במשטרה הוסיפו כי "לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת בכדי למנוע ולטפל יחד עם הגורמים הרלוונטיים במפגעי בטיחות שונים שעלולים להוביל לפגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך".

אתמול אמר חזאי חברת מטאו טק, נחום מליק, כי מזג האוויר ברוב חלקי הארץ וכך גם בהרצליה ובסביבה צפוי להיות בימים הקרובים סוער וגשום, ומזג האוויר יירגע רק ביום שישי אחר הצהריים. מליק ציין כי היום "הגשם יתחיל אחר צהריים ובערב, מלווה בסופות רעמים. ביום חמישי יהיה מזג אוויר גשום וסוער כל היום. צפויות כמויות גשם גדולות וקיים חשש להצפות. יהיה גם קר. ביום שישי ימשיך להיות גשום וקר והיחלשות הגשמים צפויה ביום שישי אחר הצהריים, עם פחות גשם. ביום שבת מזג האוויר עדיין יהיה קר עם גשם לסירוגין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר