יוסי גולן. צילום פרטי חיים ברוידא. צילום עזרא לוי
יוסי גולן. צילום פרטי חיים ברוידא. צילום עזרא לוי

בגין לשון הרע: ברוידא דורש פיצויים והתנצלות ממנהל הפורום יוסי גולן

ראש העירייה חיים ברוידא הגיש למנהל פורום הפייסבוק "פורום תושבים ברעננה" מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, בו הוא טוען כי פגע בשמו הטוב בפרסומיו בפורום. העירייה: "שמו הטוב של ראש העיר אינו הפקר"

פורסם בתאריך: 30.12.19 17:37

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, הגיש לאחרונה באמצעות עו"ד מיכאל פינקלשטין מכתב התראה לפני הליכים משפטיים לתושב העיר יוסי גולן, שמנהל את פורום הפייסבוק "פורום תושבים ברעננה". במכתב, טוען ברוידא כי אחד מפרסומיו של גולן בפורום הוא בגדר לשון הרע, ודורש ממנו פיצויים של 75 אלף שקלים והתנצלות פומבית.

הפוסט המדובר שהוביל למכתב ההתראה ודרישת ההתנצלות, הוא פוסט שפרסם גולן ב-24 בדצמבר. "האם ראש העירייה ויו"ר ועדת משנה לבניה ברעננה חיים ברוידא", כתב אז גולן, "עושה קידום עסקים לחבר המועצה והמיועד להיות סגן ראש העירייה לורן עייש??? האם אין כאן ניגוד עניינים? הון שלטון?".

"ביום 24.12.2019 או בסמוך לו", נכתב במכתב ההתראה ששלח ברוידא, "פרסמת ברשת החברתית "פייסבוק" תחת הפורום הידוע בשם "פורום תושבים ברעננה" אותו הנך מפעיל ומנהל ולו עשרות אלפי עוקבים – "לשון הרע" נרחב, נבזי, מקומם ושקרי על מרשי, תוך פגישה בשמו הטוב ובתפקידו, כאמור אותו ממלא הוא במסירות נפש של ממש תחת שעות עבודה קשות וארוכות.

"במסגרת הפרסום הטחת כלפי מרשי במישרין ובאופן שאינו משתמע לשני פנים, כי פעל שלא כדין במסגרת תפקידו, תוך שלא חסכת בלשונך המתלהמת, הנלוזה והפוגענית, כאשר ייחסת למרשי פעילות בעלת אופי של ניגוד עניינים מכוונת שאין בינה לבין המציאות דבר וחצי דבר, כאשר אלמלא הפרסום הזדוני מ-'בית היוצר' שלך, הרי שמרשי לא היה יודע אודות תוכנו או למצער ער אליו כלל ועיקר.

"כל זאת כהמשך ישיר להתנהלות חמורה ודומה הנפרסת על פני למעלה משנה, במהלכה הנך נהגת ועודך נוהג, לפרסם כלפי מרשי דברי עוולה וביקורת שאיננה לגיטימית בלשון המעטה, וזאת ככל הנראה כחלק ממסע רדיפה נקמני אותו הנך מנהל כנגד מרשי, תחת מעטה עיתונאי לכאורה".

במכתב תגובה ששלח גולן באמצעות עו"ד שלומי חיימוב, הכחיש את המיוחס לו: "מכתבו של מרשך, מר חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, הינו לא יותר מניסיון סרק להלך אימים ולהשתיק את מרשי, על כך שהוא מעז לפרסם ביקורתו הלגיטימית אודות של מרשך, ומטרתו של מרשך הינה לשלול ממרשי את הזכות להשמיע דעתו במסגרת הזכות לחופש הביטוי המוקנית לו.

"מרשך, בהיותו ראש עיר, סבור כי הינו חסין מביקורת ציבורית, ומי שמעז לפרסם את עמדתו וביקורתו כלפי מרשך, חשוף במיידית לנקיטת הליכים משפטיים ומכתבך הינו הראיה לכך.

"מעבר להיותו ראש עיריית רעננה, מרשך משמש גם בתפקיד יו"ר ועדת משנה לבנייה בעיר רעננה, והוא נצפה באירוע מסוים עם מר לורן עייאש, חבר מועצת העיר, אשר עיסוקו הינו מתווך ויזם נדל"ן ברעננה, ושמו מופיע באתר האינטרנט של חברת רימון נדל"ן כאחד מסוכני התיווך בחברה.

"במסגרת זו, מר עייאש העלה תמונה יחד עם מרשך באתר האינטרנט של חברת רימון נדל"ן ביחס לפרויקט נדל"ן שמר עייאש מקדם. בעקבות זאת, מרשי העלה פוסט שבו הוא תוהה האם מרשך עושה קידום עסקים לחבר המועצה לורן עייאש בהיותו מתווך ויזם נדל"ן".

מיוסי גולן נמסר בתגובה: "כל הכספים וההוצאות שיפסקו בבית המשפט שראש העירייה ברוידא ידרש לשלם בגין תביעה הזויה ותלושה מהמציאות, יתרמו לפרויקט עמ"י, שעוסק בסיוע לימודי לתלמידים שמגיעים מרקע כלכלי קשה של המייסד והמנהל עו"ד אבי יוסף"

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "שמו הטוב של ראש העיר אינו הפקר והוא אכן תובע פיצוי כספי ממנהל הפורום לאחר שהוציא דיבתו. את כספי הפיצוי בכוונת ראש העיר להעביר לאירגונים ומוסדות רעננים של אנשים עם צרכים מיוחדים. למנהלי פורומים בפייסבוק יש אחריות על פי חוק על המידע שהם מפרסמים. פרסום לשון הרע הינו עבירה על החוק. מן הראוי שמנהל הפורום יבדוק את עצמו ואת הדברים שפרסם תוך השתלחות אישית חוזרת ונשנית בראש העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר