צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

סגן מנהל תיכון לשעבר ברעננה מואשם בקבלת שוחד

אבי אליאב, שכיהן בעברו כסגן מנהל בתיכון אביב, מואשם כי בעת עבודתו באגף החינוך בעיריית רמת גן קיבל הנחות מחברת טיולים, ובתמורה המליץ לבחור בה כאשר ארגן משלחות תלמידים לפולין

פורסם בתאריך: 2.1.20 18:03

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום כנגד אבי אליאב, שכיהן במשך תשע שנים כסגן מנהל בתיכון "אביב" ברעננה, בגין שני סעיפים של לקיחת שוחד. על פי כתב האישום, בזמן עבודתו בתיכון "אביב" כסגן מנהל בין השנים 2013-2004, היה אחראי בהוצאת משלחות התלמידים בבית הספר לפולין, ובשל כך היה בקשר עם חברת הטיולים "אקדמי טרוול". לאחר שסיים עבודתו בתיכון "אביב", מונה לסגן מנהל אגף החינוך ומנהל מחלקת לוגיסטיקה בעיריית רמת גן, שם נאשם אליאב כי ביצע לכאורה את העבירות בכתב האישום.

בכתב האישום נטען, כי בשנת 2014, כדי להוזיל את עלות המסע לפולין, הוחלט להוציא משלחת נרחבת המאחדת את כל בתי הספר ברמת גן. לפיכך, הוחלט לבחור משרד נסיעות אחד לכל בתי הספר, על ידי קבלת הצעות מחיר מתוך רשימת חברות הנסיעות. במסגרת תפקידו של אליאב באגף החינוך, עסק בין היתר בהוצאת מסעות הנוער לפולין, ולקח חלק בגיבוש המתווה למסע המשלחת ובהליך בחירת חברת הנסיעות.

על פי כתב האישום, שלוש חברות נסיעות שונות, ביניהן חברת הטיולים "אקדמי טרוול" מולה עבד הנאשם בימיו כסגן מנהל תיכון "אביב", הגישו הצעות מחיר להוצאת המשלחת. באותו היום, יצר קשר הנאשם עם מנהל מחלקת פולין בחברת "אקדמי טרוול" אותו הכיר מימיו בתיכון "אביב", והציע לו לשלוח הצעת מחיר טוב יותר. ואכן, הסוכן שלח הצעת מחיר משופרת, שהייתה זולה יותר במאה שקלים מהצעתה של החברה המתחרה. הנאשם המליץ בפני ועד הורי התלמידים וגורמים רלוונטיים אחרים, לבחור בהצעת המחיר של "אקדמי טרוול", שבסופו של דבר נבחרה מבין שלושת ההצעות.

לטענת הפרקליטות, כחודש לאחר מכן, פנה הנאשם למנהל מחלקת פולין של "אקדמי טרוול", וביקש ממנו הנחה בכרטיס טיסה לארצות הברית. בתגובה, זה הבטיח לו כי יארגן הנחה בכרטיס הטיסה דרך חברת "איסתא", על מנת שמתן ההנחה יהיה בסתר. למחרת, משכה חברת "אקדמי טרוול" המחאה לאיסתא בסך של 782 שקלים, שנמסרה לפקידה באיסתא עבור כרטיס הטיסה של הנאשם.

במקרה נוסף שאירע כשנה לאחר מכן, טוענת הפרקליטות כי הנאשם קיבל ממנהל מחלקת פולין בחברת "אקדמי טרוול", טובת הנאה של הנחה בסך של 250 דולר בגין הזמנת מלון והשכרת רכב מהחברה, בטיול לוינה.

אבי אליאב סירב להגיב.

תגובתה של חברת "אקדמי טרוול" תובא כשתתקבל


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רענני ותיק

    עלוב ביותר לאיש חינוך. בשביל כמה מאות שקלים היה כדאי לו להתלכלך ?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר