מבצע "מניפה" בחוות סוסים בצפון רעננה. קרדיט: דוברות המשטרה
מבצע "מניפה" בחוות סוסים בצפון רעננה. קרדיט: דוברות המשטרה

צפו בתיעוד הנדיר: עשרות שוטרים פשטו על חוות סוסים לא חוקיות בצפון רעננה

במסגרת מבצע "מניפה" פשטו כלבנים, שוטרים ונציגים ממשלתיים על שלוש חוות בצפון רעננה, חילקו דו"חות בסך עשרות אלפי שקלים והחרימו סוסים וכלבים. נגד שתי חוות סוסים הוצאו צווי הריסה

פורסם בתאריך: 8.1.20 16:29

עשרות שוטרים ונציגי רשויות פשטו אתמול (שלישי) על חוות סוסים בצפון העיר, במהלך מבצע "מניפה": פעילות מבצעית ממוקדת נגד מחזיקי חוות סוסים בצפון העיר. במסגרת המבצע, הגיעו שוטרים רבים ובהם כלבנים ושוטרי רישוי עסקים וכן נציגי רשויות נוספות: עיריית רעננה, היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, פרקליטות אזרחית במחוז מרכז, רשות המיסים, משרד החקלאות, רשות מקרקעי ישראל, חברת החשמל, מנהל הדלק והגז, נציגי היחידה לתכנון ובנייה, משטרה ירוקה, ביטוח לאומי, אגף הפיקוח והבטיחות למשרד האנרגיה וחוליית תשתיות – מחלקת שיטור מיוחד.

במהלך המבצע הגיעו השוטרים ושאר נציגי הרשויות לאחת החוות בצפון רעננה, אותה מחזיק חשוד מזה מספר שנים תוך כדי שהוא משתלט על קרקע השייכת למנהל מקרקעי ישראל. בחווה של החשוד, בשנות ה-60 לחייו, אותרו גניבות חשמל ומים מתאגיד המים של רעננה, ובנוסף ניתנו דו"חות של המשטרה הירוקה בסך 4,000 שקלים בגין זיהום הקרקע וניתנו דו"חות נוספים בסך של 1,500 שקלים ע"י יחידת השיטור העירוני בגין השלכת פסולת.

מבצע "מניפה" בחוות סוסים בצפון רעננה. קרדיט: דוברות המשטרה

מבצע "מניפה" בחוות סוסים בצפון רעננה. קרדיט: דוברות המשטרה

באותה החווה נמצאו גם סוסים וכלבים אשר הוחזקו בתנאי תברואה ירודים, והם נלקחו מהמקום בשל עבירה על חוק צער בעלי חיים. בתום הפעילות, החשוד עוכב לחקירה בתחנת המשטרה ובתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים, ובהם מעצר בית למשך 5 ימים.

בחווה נוספת באזור התגלה כי מחזיק החווה חשוד בהשתלטות על קרקע פרטית. מחלקת הפיקוח על הבנייה מטעם משרד האוצר ועיריית רעננה פתחו בחקירה ובכוונת הרשות להוציא צו הריסה מידיי לחווה. מהמקום נתפסו סוסים ע"י נציגי משרד החקלאות בגין עבירות על חוק צער בעלי חיים. בתום הפעילות, החשוד, בן 48 זומן לחקירה בתחנת המשטרה.

עם הגעת הכוחות המבצעיים לחווה שלישית נוספת, גילו כי היא מחולקת ל-2 מתחמים: במתחם הראשון התגלה כי מחזיק המקום, בן 48 תושב השומרון, מחזיק במקום עסק לגז ללא רישיון כדין. נציגי משרד הגז מצאו במקום גם כ-240 בלוני גז וכן משאית אשר שימשה להובלת הבלונים בניגוד לחוק. החשוד זומן לחקירה בתחנת המשטרה בגין ניהול עסק ללא רישיון.

מבצע "מניפה" בחוות סוסים בצפון רעננה. קרדיט: דוברות המשטרה

כוח מבצע "מניפה". קרדיט: דוברות המשטרה

מבצע "מניפה" בחוות סוסים בצפון רעננה. קרדיט: דוברות המשטרה

במתחם השני באותה חווה התברר כי מחזיק החווה השתלט בניגוד לחוק על שטח העירייה. בכוונת עיריית רעננה להוציא למקום צו הריסה מיידי. בחווה אותרו גם בעלי חיים אשר הוחזקו בניגוד לחוק צער בעלי חיים. מחזיק המקום זומן ליחידת הפיצו"ח למשרד החקלאות להמשך חקירה וקיבל דו"ח בסכום של 14,000 שקלים. באותה חווה ניתן גם דו"ח ע"י יחידת השיטור העירוני בשל השלכת פסולת במקום. עוד נתפסו ע"י הווטרינר העירוני כלבים, ונלקחו מהמקום בשל אחזקה לא חוקית של כלבים מסוכנים.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל תמשיך באכיפה ממוקדת ונחושה נגד חשודים אשר השתלטו על קרקעות לא להם ומבצעים בתוך מתחמי החוות אותם הם מחזיקים בניגוד לחוק, עבירות נגד בעלי חיים ועבירות מסכנות חיים וללא רישיון כדין"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר