הריסת אחד הבתים של שמעון קרקר כחלון
הריסת אחד הבתים של שמעון קרקר כחלון

צפו בהריסת הבית: "אני בדרך למות, את זה אני יודע. אני נלחם בשביל הילדים שלי"

בעיניים דומעות צפה שמעון קרקר כחלון בטרקטור הורס בתים בבעלותו, בהם מתגוררים ילדיו ונכדיו, בעקבות צו הריסה שהוציא בית המשפט בגין עבירות בנייה. "עשו לי עוול, הנכדים שלי נולדו כאן", הוא אומר

פורסם בתאריך: 14.1.20 08:57

מחזה קורע לב התרחש ביום ראשון האחרון במושב כפר חרוצים בסמוך לרעננה, כאשר בעיניים דומעות הביט שמעון קרקר כחלון, תושב ותיק במקום, בטרקטור ההורס את המבנה בו התגורר אחד מילדיו ושלושה מנכדיו במשך שנים. מבנה אחר בו מתגורר בן נוסף של קרקר, ייהרס גם הוא בימים הקרובים. את הטרקטור שכר קרקר בלית ברירה בעצמו, לאחר שצו הריסה הוצא נגד שני מבנים בבעלותו, בתום הליך משפטי ארוך שניהלה המועצה האזורית חוף השרון נגדו ונגד בני משפחתו. כאמור בשני המבנים, התגוררו שניים מילדיו ושישה מנכדיו של קרקר, שכעת נאלצים למצוא בית אחר.

"אני רוצה שהציבור ידע שהתאכזרו אליי", אומר קרקרבן ה-73, "הגעתי לכפר חרוצים בגיל שנתיים, ב-1947, בעלייה של הסוכנות היהודית מתוניס. הגעתי לכאן עם עשרה אחים. אבי התאבד פה בכפר, הוא היה מקרה סעד. הוא הדליק את עצמו באש, ושם קץ לחייו, ואני הייתי צריך לגדל עשרה אחים. את השטח המדובר קניתי ב-1978, והבתים שציוו עליי להרוס כבר היו קיימים כאן משנות החמישים. תבין, אני אחרי חמישה אירועים מוחיים. קיבלתי אירוע מוחי לפני חצי שנה בגזע המוח, ואני עכשיו בשיקום בבית לוינשטיין. למרות כל זה, אני נלחם על העוול. אני לא פשעתי, המבנים כבר היו קיימים. הם נבנו ב-1956".

שמעון קרקר כחלון

קשה להישאר אדיש לסיפורו הקשה של קרקר. לאחר שאביו נפטר, היה צריך לפרנס את משפחתו, ולעזור בגידול אחיו ואחיותיו. הוא עבד כמכונאי כבר מגיל 14, ובצבא שירת כנהג. בצעירותו, קרקר אף היה אחד מהשחקנים הבולטים בהפועל רעננה, ואף הגיע לשחק בנבחרת ישראל. בשנות השבעים, הקים קרקר תחנות מוניות ברעננה, שהפכו לעיסוקו העיקרי. עם זאת במרוצת השנים, החל להתמודד עם בריאותו המתדרדרת.

"אני אחרי אירועים מוחיים, ניתוח לב, אי ספיקת כליות ויש לי לחץ דם מסכן חיים", הוא אומר, "מה שעשו לי ולאשתי, שהיא בעצמה חולת סרטן, אני מתבייש בזה. אני בדרך למות, אני יודע. אני נלחם בשביל הילדים שלי. מצבי קשה בריאותית. אני יודע שאני אקבר פה בגבעה של בני ציון, ולא רחוק היום. המלחמה שלי היא על הילדים שלי והנכדים שלי. שישה נכדים שנולדו במבנים האלה, ועכשיו צריכים למצוא בית חדש לגור בו".

הריסת אחד הבתים של שמעון קרקר כחלון

אבל בסופו של דבר, עם כל הכאב שבדבר, מדובר בצו הריסה שהוציא בית המשפט לאחר שקבע שמבנים נבנו ללא היתר.

"אז אני אומר לך שמצאתי מסמכים ישנים שמעידים על זה שיש היתר, אבל לצערי מצאתי אותם כבר אחרי שניתן גזר הדין. יותר מזה, מחפשים אותי. ל-95 אחוזים מהמבנים והבתים כאן יש בניות ללא היתר וחריגות. אבל אותי מחפשים, כי בעבר התנגדתי להרחבת היישוב כשהייתי חבר ועד היישוב, ועד היום אני מתנגד לזה דרך חבר ועד אחר שמקורב אליי".

מה אתה מתכנן לעשות הלאה?

"אין לי כבר כסף לעורכי דין, אז פניתי בבקשה לייצוג מהסנגוריה הציבורית, ואני אגיש ערעור לבית משפט העליון ואציג לו את המסמכים שלי. אני רוצה שאנשים ידעו איזה עוול נעשה לי ולמשפחה שלי. אני כבר השלמתי עם זה שאני בקרוב מחזיר ציוד, אבל אני רק רוצה לפני שאני נכנס למנוחתי הנצחית, לנצח בקרב הזה בשביל הילדים והנכדים שלי".

משמאל: הבית ההרוס. במרכז: הבתים המיועדים להריסה. מימין: הבית החום בו מתגורר שמעון קרקר כחלון

מהמועצה האזורית חוף השרון נמסר בתגובה: "בהתאם להחלטת בית המשפט הוצא צו הריסה למבנים בגין עבירות על חוקי התכנון והבניה. המועצה אינה זו שמבצעת ההריסה הנוכחית במתחם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אודי

    אין קשר בין החולי שלו לכך שיש חוק .
    שיהיה בריא וישמור על החוק.

  2. תושב ישראל עצוב והמום

    ארץ אוכלת יושביה.
    בושה למדינת ישראל.
    כפי הנראה-
    ישנם עוד תושבים
    אשר חשים כמוני.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר