חיים באר, אריה פרידמן. צילום מגד גוזני, רפי יוחי
חיים באר, אריה פרידמן. צילום מגד גוזני, רפי יוחי

בעקבות דברי חיים באר: דרישה לפתוח את יום הלימודים בשיח על גבולות ההסתה

בעקבות דבריו של הסופר חיים באר נגד הציונות הדתית, דורש אריה פרידמן מראש העירייה חיים ברוידא לקיים שיעורים בבתי הספר בעיר על גבולות ההסתה

פורסם בתאריך: 13.1.20 08:23

יו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן, פנה אמש (ראשון) לראש העירייה חיים ברוידא, ודרש ממנו לפתוח היום את יום הלימודים עם שיעורי חינוך על גבולות ההסתה. זאת בעקבות דבריו של הסופר חיים באר, שכינה בראיון לרוני קובן ששודר אמש ב-"כאן 11" את הציונות הדתית "גידול סרטני". בנוסף, כשנשאל ע"י קובן, לאן הציונות הדתית תוביל את המדינה, ענה באר "לעוד מדינה מזרח תיכונית מהסוג של סעודיה. שכבה עשירה, הרבה מאוד משרתים. טיפולי המרה זה יהיה הדבר הכי פחות.. כן, יהרגו אותם. יהרגו את ההומואים".

"לאור דברי חיים באר מהיום על הציונות הדתית אני דורש כי מחר בבוקר יפתחו כל שיעורי בתי הספר ברעננה בשיעור חינוך על גבולות ההסתה", כתב פרידמן לברוידא, "דין חיים באר כדין הרב רפי פרץ!".

בדבריו, התייחס פרידמן להחלטתה של עיריית רעננה לפתוח אמש את יום הלימודים בבתי הספר בשיח בנושא שוויון, זאת בעקבותיו של התבטאותו של שר החינוך רפי פרץ. נזכיר כי השר פרץ התראיין לעיתון "שבעה ימים" שהתפרסם בסוף השבוע, וכשנשאל כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, השיב: "ברוך השם, הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם". הוא גם הגדיר משפחה נורמטיבית – "עם איש ואישה", ודבריו עוררו תגובות נזעמות בקרב אנשי חינוך וראשי רשויות מקומיות רבים, שבחרו לקיים אמש שיח חינוכי בבתי הספר בנושא שוויון וכבוד בתגובה לדבריו.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אתמול נפתח יום הלימודים בבתי הספר ברעננה בשיחה על שיוויון, קבלת האחר וערכים של כבוד הדדי, וכבוד האדם. ראש העיר סייר בעצמו בבתי הספר ודיבר עם התלמידים על הנושא. השיח בבתי הספר עסק בערכים ולא היה ספציפי לגבי קהילה מסוימת. השתלחות והסתה כלפי ציבור שלם, כפי שעשה חיים באר בדבריו, מגונה ואינה מקובלת. עם זאת, על שר החינוך, הרב רפי פרץ, כמי שאמון על חינוך ילדינו ועתיד הדור הבא, מוטלת מלוא האחריות לקדם את הסובלנות, השיוויון וקבלת האחר ולא להיפך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיים

    חיים באר הוא לא שר החינוך
    ראיון עם סופר שמביע את דעותיו הפרטיות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר