צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"העשן אופף, הריח בלתי נסבל". עיריית רעננה פועלת לאסור התקנת קמיני עץ חדשים

גם החורף תושבים מתלוננים על ריח חריף של עשן שמגיע לביתם, כתוצאה משימוש בקמינים. כעת מתברר כי בעקבות דיון בוועדת איכות הסביבה העירונית, העירייה פועלת לאסור בניית תנורי עץ

פורסם בתאריך: 15.1.20 09:41

החורף כאן והתלונות חוזרות: תושבים ברעננה מתלוננים, כמו גם בחורף שעבר ובזה שקדם לו, על זיהום אוויר כתוצאה משימוש בקמיני עצים בבתים בלב שכונות מגורים בעיר. "אני גרה במרכז העיר, ברחוב תל חי", אומרת תושבת אחת, "יש באזור שלנו כמה וילות שמשתמשות בקמינים, והריח הוא בלתי נסבל. אני לא יכולה להוציא כביסה, אני לא יכולה לפתוח חלונות. העשן אופף אותנו. זה רעיל גם לנו, וגם לאנשים שמשתמשים בזה. אף אחד אל רוצה לשאוף את העשן הזה". בעקבות התלונות, אחד מתושבי העיר אף יצר עצומה אינטרנטית כדי לגרום לעירייה לאסור חימום בתנורי עץ, אך העצומה השיגה רק חתימות בודדות עד כה.

העירייה אמנם ככל הנראה לא מתכוונת לאסור על השימוש בתנורי עץ בקרוב, אך ל-"צומת השרון" נודע כי היא נמצאת בתהליך שבסופו תאסור היתרי בנייה חדשים לקמיני עץ. גם הוועדה העירונית לאיכות הסביבה, שהתכנסה לפני כחודשיים, חיזקה עמדה זו, כאשר בסוף הוועדה סוכם כי "יש להמשיך לפעול להכנסת איסור גורף לתכנון ובנייה של קמין עץ בהנחיות המרחביות, ולבחון פרסום לציבור אודות נזקי הקמין".

גם לפני שאומצה ההנחייה החדשה, עיון בתכניות שאושרו בחודשים האחרונים בוועדה המקומית לתכנון ובניה מראה כי כבר מספר פעמים לא אושרו בנייה של קמיני עץ, ותושבים שביקשו לאשר תכניות עם קמיני עץ חדשים נדרשו לשנותן.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה נמצאת בהליך הטמעה לאסור היתרי בנייה חדשים לקמיני עץ".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר