טיול לאילת לאנשים עם מוגבלויות במסגרת "משוטטים נגישים". באדיבות עיריית רעננה
טיול לאילת לאנשים עם מוגבלויות במסגרת "משוטטים נגישים". באדיבות עיריית רעננה

הטיול המיוחד של בעלי המוגבלויות מרעננה: "הגשמנו להם חלום"

במסגרת קבוצת 'משוטטים נגישים' יצאו 16 מטיילים בעלי מוגבלויות לטיול חלומי בדרום. כעת הם מנסים לגייס מימון כדי להגשים את החלום הבא שלהם: טיול בחו"ל

פורסם בתאריך: 17.1.20 08:26

16 מטיילים נרגשים יצאו בשבוע שעבר מרעננה, לטיול חלומי וייחודי באילת, ביוזמה משותפת של מועדון "ליונס" פנינת השרון רעננה, מועדון "בכל אופן רוכבים" ועיריית רעננה. המטיילים, בעלי מוגבלויות בין הגילאים 40-21, הם חלק מקבוצת "משוטטים נגישים", הפועלת ברעננה כבר כמעט שלוש שנים.

טיול לאילת לאנשים עם מוגבלויות במסגרת "משוטטים נגישים". באדיבות עיריית רעננה

"התחלנו לפני בערך שלוש שנים את קבוצת 'משוטטים נגישים'", מספר דודו בר-יהושע, חבר מועדון 'ליונס' שהוביל את הטיול, "אלה אנשים בעלי מוגבלויות שהם עצמאיים, מתגוררים בבתים משלהם. ואנחנו משתדלים לתת להם חיי חברה והנאה, טיולים ואפילו קריוקי. מדובר בקבוצה שמורכבת ב-80 אחוז תושבי רעננה ועוד 20 אחוז מאזור השרון. זה הטיול התשיעי במספר, והטיול הרציני הראשון הגדול שלנו. יש להם הרבה חלומות, וכל חלום שלהם אני מנסה לממש. היו להם שני חלומות גדולים: הם רצו להיות לילה באילת, וזה עשינו. כמעט הכל היה בעזרת תרומות, וחלק תרמה גם העירייה, והיו דמי השתתפות עצמית נמוכים של המטיילים עצמם".

כל הקבוצה יצאה לטיול?

"לא, בקבוצה יש מעל שלושים משתתפים, אז רק חצי בערך יצאו. מי שבחר מי ייצא זה אגף הרווחה בעירייה. לא כולם מותאמים לנסוע לאילת, כי מדובר פה בפרויקט ענק. המלון צריך להיות נגיש, גם האוטובוס. צריך להתאים את הטיול מאוד לצרכים שלהם, זה לא פשוט".

טיול לאילת לאנשים עם מוגבלויות במסגרת "משוטטים נגישים". באדיבות עיריית רעננה

איך הם הגיבו?

"החבר'ה היו למופת. היינו בחוות האלפקות, במצפה התת ימי, בשדה בוקר. לא היו קשיים, היה מזג אוויר מצוין. כל שעה כמובן עצרנו לנוח, היינו עם האצבע על הדופק. תשמע, הגשמנו להם חלום. אחת אמרה שזו הייתה השינה הכי טובה שהייתה לה בחיים, אחד הצטער שזה לא היה שבוע. אנשים ממש הגיבו באופן חיובי וממש שמחו".

ומה החלום הבא?

"הם מאוד רוצים לנסוע לחו"ל, להיפגש עם אנשים כמוהם, ולרכב על אופניים", מספר בר-יהושע, "אנחנו ככל הנראה מתכננים לנסוע לפוזנן בפולין, העיר התאומה של רעננה. הבעיה היא כרגע מימון. אנחנו מחפשים איזה ספונסר שיוכל להעניק לנו מאה – מאה עשרים אלף שקלים, שיוכלו להגשים להם את החלום. התכנון הוא להיות קצת בפולין, ואז לנסוע משם לברלין, להיפגש גם שם עם אנשים בעלי מוגבלויות, לרכב איתם באופניים ולשמוח איתם. אני רוצה לצאת מפה בקול קורא, כדי לרתום ארגונים למטרה החשובה הזאת".

לתרומות וסיוע בהגשמת חלומם של הקבוצה לטיול לחו"ל, ניתן ליצור קשר עם דודו בר-יהושע בטלפון 054-626-3342

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר