מחאת העגלים מחוץ לביתו של השר בנט. קרדיט: אלעד גוטמן
מחאת העגלים מחוץ לביתו של השר בנט. קרדיט: אלעד גוטמן

צפו: חקלאים מפגינים הציבו עגלים מחוץ לביתו של השר בנט ברעננה

במסגרת מחאת מגדלי הבקר על החרם הפלסטיני שמונע ייבוא בקר מישראל לרשות, הגיעו עשרות מפגינים אל מחוץ לביתו של שר הביטחון, ודרשו שיחרים ייבוא מהרשות כצעד נגדי. "זו מלחמה על הבית שלנו", אמר אחד מהם

פורסם בתאריך: 16.1.20 13:27

מחאה יצירתית התקיימה היום מחוץ לביתו של שר הביטחון נפתלי בנט ברעננה, כאשר עשרות חקלאים ומגדלי בקר הגיעו להפגין במחאה על החרם הפלסטינאי שמונע בחודשים האחרונים ייבוא בקר מישראל לשטחי הרשות, ופוגע בפרנסתם. במסגרת המחאה, הביאו איתם החקלאים עגלים והניחו אותם על המדשאה מחוץ לביתו של בנט. החקלאים דורשים מהשר שיהפוך את החרם לדו צדדי, ויאסור על ייבוא סחורות מהרשות, זאת כדי לגרום לרשות לבטל את החרם.

מחאת העגלים מחוץ לביתו של השר בנט. קרדיט: אלעד גוטמן

קרדיט: אלעד גוטמן

"ענף הבקר בישראל של אנשים שמגדלים עגלים קטנים הוא ענף שמפרנס כ-2,200 משפחות", אומר רן דה לוי, ממובילי המחאה, "החקלאים האלה, ואני בתוכם, מתפרנסים בעיקר ממכירה של בקר לשוק הלא כשר ברשות הפלסטינית, כי השוק הכשר בישראל נשלט על ידי חברות גדולות. זה נמשך כבר עשרות שנים. לפי הסכמי פריז שקובעים את העברת הסחורות בין ישראל לרשות הפלסטינית, יש מעבר חופשי של סחורות: הם מוכרים לנו, ואנחנו מוכרים להם. לפני ארבעה חודשים החליטה הרשות הפלסטינית בצעד חד צדדי שהיא אוסרת על ייבוא בקר מישראל, וקונה רק מהחקלאים ברשות הפלסטינית. עד תחילת החרם, 95 אחוז מהסחורה הפלסטינית נקנתה ממגדלי בקר ישראלים".

רן דה לוי במחאת העגלים מחוץ לביתו של השר בנט. קרדיט: אלעד גוטמן

רן דה לוי. קרדיט: אלעד גוטמן

מה רציתם להשיג במחאה?

"אין לנו טענה לפלסטינים, יש לנו טענה לרשויות אצלנו, לשר הביטחון בנט. על כל הסכם מסחרי מול הרשות, יש סעיף של הדדיות. איך יכול להיות שהם מחרימים אותנו, ולא נותנים לנו לייצא בקר, אבל הם ממשיכים לייצא אלינו סחורות?"

אתה מרגיש את הפגיעה בכיס?

"בטח. אתה מרגיש את זה בתזרים המזומנים, אתה מרגיש את זה בהכנסות. חקלאים פחות חזקים ממני כבר סגרו משקים, ואם זה ימשיך אז אנשים יפשטו רגל. 2,200 משפחות יאבדו את הפרנסה שלהם. שר הביטחון הוא זה שאחראי על המעברים לרשות הפלסטינית, ובסמכותו להורות על סגירה של המעברים לתוצרת פלסטינית. אם יעשו את זה, תוך 48 שעות יפסיקו את החרם".

לקראת סוף המחאה, יצא השר בנט מביתו כדי לשוחח עם החקלאים. "בסוף הוא יצא ודיבר איתנו", אמר דה לוי, "הוא הבטיח לנו שהוא על זה ופותר את זה. אנחנו יודעים שהוא מכיר את העניין הזה לא מהיום, אבל אנחנו בוחרים להאמין לו".

השר נפתלי בנט משוחח עם המפגינים מחוץ לביתו. קרדיט: אלעד גוטמן

השר נפתלי בנט משוחח עם המפגינים מחוץ לביתו. קרדיט: אלעד גוטמן

אם החרם לא יוסר, תמשיכו להפגין מול הבית שלו?

"אנחנו ניאבק הכי טוב שאנחנו יודעים כי זו מלחמה על הבית שלנו, לא על הבית שלו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר