מיכל קוטלר וונש מכחול לבן. קרדיט: לירן שמש
מיכל קוטלר וונש מכחול לבן. קרדיט: לירן שמש

חברת כנסת נוספת מרעננה? מיכל קוטלר-וונש שובצה ברשימת כחול לבן

בעקבות המעבר של ח"כ גדי יברקן לליכוד, שובצה קוטלר-וונש, עורכת דין מרעננה, למקום ה-36 ברשימת המועמדים לכנסת הקרובה. היא מבטיחה לפעול בזירה המשפטית למען מדינת ישראל ולמען יהודי התפוצות

פורסם בתאריך: 19.1.20 08:58

מיכל קוטלר-וונש בת ה-49, עשויה להיות חברת הכנסת החדשה מרעננה בכנסת ה-23, שהבחירות אליה יתקיימו ב-2 למרץ. קוטלר-וונש, במקור חברה ברשימת תל"ם של משה (בוגי) יעלון, שובצה במקום ה-46 ברשימת כחול לבן עד למעבר של חבר הכנסת גדי יברקן לליכוד, אבל לאחר המעבר הוקפצה למקום ריאלי ברשימה, מקום 36. היא מתגוררת ברעננה כבר תשע שנים עם בעלה וארבעת ילדיה לאחר שעלתה ארצה מקנדה, ובמקצועה עוסקת כעורכת דין בדין הבינלאומי, בזכויות אדם ומשמשת גם כחוקרת משפטית בנושאי זכויות אדם וחופש הביטוי. קוטלר-וונש אף מכהנת כעמיתת מחקר במכון למדיניות נגד טרור בהרצליה.

"אני מגיעה לכחול לבן מרשימת תל"ם", אומרת מיכל, "הייתי מעורבת עם עמותה שהקים בוגי יעלון שנקראה 'מנהיגות אחרת' עוד לפני שהיא הפכה לתל"ם, בבחירות הקודמות הייתי במקום ה-46. בגלל ההדחה של גדי יברקן, הקלפים התערבבו, כולם קודמו למקומות שהם קודמו, ואני בפוקוס על המקום הריאלי בו אני נמצאת ועל הדברים החשובים שיש לעשות. אצטט את הדר גולדין ז"ל, שאני גם מאוד מעורבת במאבק המשפטי להשבת הבנים, הוא לימד אותנו בגילו הצעיר שבחיים יש שתי אפשרויות, להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים. אז אנחנו בדרך לעשות דברים גדולים".

מה את רוצה לקדם בכנסת?

"יש דברים שאני עוסקת בהם, כמו יהודי ישראל והתפוצות. כמי שגדלה בקנדה, וייצגה עולים חדשים וישנים, דוברי אנגלית וצרפתית, וגם בכל הנושא של מעמדה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית בעיקר דרך הפריזמה המשפטית, ובעיקר בהכרח שלה לקום מספסל הנאשמים".

מה את יכולה לעשות למען תושבי רעננה?

"אני חושבת שרעננה היא מיקרוקוסמוס של הרבה מאוד מהנושאים שאני עוסקת בהם, מהכיוון של הזהות היהודית והדמוקרטית שמאוד יקרה לליבם, גם של הישראלים הותיקים, גם של העולים החדשים וגם של הישנים. בחרנו לגור ברעננה כי יש בה את השילוב הזה שמאפשר לך לא להתבלבל בין הזהויות, גם היהודית וגם הדמוקרטית. כשומרי מצוות בעצמנו, היה לנו חשוב להיות מקהילה שהיא משתתפת ומשתפת, ולא נפרדת. קידום החינוך, הבריאות והתשתיות בכל הארץ וחיבורה של רעננה בכל דבר אפשרית, לא רק דרך הרכבת, למה שקורה בשאר הערים, זה משהו שהוא כמובן ייעשה למען תושבי רעננה, שיתרחש דרך הקידום של כלל מדינת ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר