סניף הצופים "נבו"
סניף הצופים "נבו"

בחורף הגשום: לילדי שבט הצופים אין מקום מתאים לקיים פעולות

500 חניכי ופעילי שבט "הדר" בתנועה, ממשיכים להשתמש במבנה גנים ישן, שלא מסוגל לאכלס אפילו מחצית מהם בימי החורף. לטענתם, למרות בקשות חוזרות ונשנות העירייה לא מספקת להם פתרון חלופי. העירייה: "נושא זה נמצא בעדיפות עליונה"

פורסם בתאריך: 21.1.20 09:23

הורים, חניכים ומדריכים בשבט "הדר" של תנועת הצופים ברעננה, מתלוננים כי הם פועלים כבר שלוש שנים תחת תנאי פעילות ירודים, במבנה שאינו מותאם לגודל השבט, יוצר צפיפות רבה ואינו מסוגל לאכלס אפילו מחצית מגודל השבט, שמונה סך של 500 מדריכים וחניכים. מדובר למעשה בשלוחה של שבט "הדר", הנקראת "נבו" ופועלת במבנה גנים ישן בלב הפארק, אך טרם הוכרזה כשבט רשמי.

הנושא עלה לכותרת אמש, כאשר פוסט של אחת מחניכות השבט, תלמידת כיתה ח', זכה לעשרות שיתופים. אותה חניכה כתבה כי אמנם בימי הקיץ השבט יכול לקיים את הפעילויות שלו מחוץ לסניף. אך כעת בחורף, השבט נאלץ לבטל פעולות, או לקיים אותם בבתים של חניכים, בגלל תנאי מזג האוויר שאינם מאפשרים פעילות בשטחים פתוחים.

"אנחנו במגעים עם העירייה לגבי מציאת מיקום, אבל כרגע העירייה מציעה לנו רק מגרשים ריקים", אומר אחד ההורים בשבט, "לתנועת הצופים אין יכולת לבנות מבנה בעצמה. היא מסתמכת על הרשויות המקומיות. זה עצוב, אנחנו נאלצים לבטל פעולות, המורל ממש נפגע מזה. מדריכים לא מצליחים ליצור אווירה מגובשת, בגלל שאין רצף לפעילות השבט".

בשבט טוענים כי כבר מ-2015, העירייה הייתה מודעת לכוונה להקים את שבט "נבו", ולצורך במבנה חדש. תחילה, השבט היה אמור לקום על שטח פתוח בלב הפארק, ואף התקיים טקס הנחת אבן פינה במקום, אך לבסוף השטח הוקצה למגרש בייסבול ולשבט ניתנה אפשרות לשטח בנווה זמר במקום. התנועה ויתרה על השטח בנווה זמר, כי לטענתה הוא לא התאים לוגיסטית למבנים יבילים שכבר רכשה עבור השטח בלב הפארק. כאמור, בסופו של דבר הוקצה לשבט מבנה גנים ישן ברחוב יאיר שטרן בלב הפארק.

טקס הנחת אבן הפינה בשטח בלב הפארק ב-2015

"זה לא הגיוני שאם יש לנו מבנה שמיועד להכיל שלושים או ארבעים אנשים, מצפים מאיתנו להכניס לשם חמש מאות איש בימי החורף", אומר אחד המדריכים הצעירים בשבט, "אני אפילו לא מדבר איתך על החדרים שמוקצים למשל לכל שכבה וועדה כמו בשבטים אחרים במבנה, שזה גם אין לנו. הדבר הכי בסיסי שהוא קיום פעילויות ואירועים, זה משהו שאנחנו לא מצליחים להחזיק באופן רציף בחורף. וזה משפיע ממש על החניכים".

בתגובה לטענות התנועה, אמר ראש העירייה חיים ברוידא: "אני מייחס חשיבות רבה לפעילות תנועות הנוער בעיר מתוך הכרה בעשייה המבורכת ובתרומה שלהם לעיצוב פני דור העתיד. רק לאחרונה העלינו את התקציבים המיועדים לטובת פעילות התנועות: הגדלנו בכ – 20% את תקציב התמיכות (כספים המועברים ישירות לתנועות הנוער) והקצנו כסף לפעילויות משותפות של כלל תנועות הנוער בעיר. גם במקרה זה, של שבט הצופים ׳נבו׳, אנו בעיצומו של תהליך ממשי למציאת פתרון בשיתוף הנהגת התנועה ונציגי ההורים. אני פועל ביחד עם ארז ברט, יו״ר ועדת הנוער והממונה על תנועות הנוער בעיר. נושא זה נמצא בעדיפות עליונה בסדר היום של הפעילות העירונית בתנועות הנוער, ואני מקווה כי ימצא פתרון מתאים בקרוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר