במשרד התחבורה מכחישים את הדברים: "לא היה ולא נברא", נמסר.
בית עלמין כפר נחמן. צילום עזרא לוי

חדש ברעננה: רבנים ילוו משפחות אבלות

בפיילוט ראשוני בעיר, בשיתוף בין המועצה הדתית וחברה קדישא, הוכשרו שישה רבנים לסייע למשפחות להתמודד עם האבל הראשוני בתקופה הקשה. המטרה הסופית: להכשיר את כל רבני הקהילות בעיר

פורסם בתאריך: 23.1.20 08:51

בפיילוט חדש שהתקיים השבוע, הוכשרו שישה רבנים בקהילות השונות ברעננה ללוות משפחות בתקופת האבל הראשונית ולסייע להם להתמודד עם אובדן בני משפחה. את הפרויקט יזמו ראש בית המדרש “לשמה”, הרב בנימין טבדי, יו”ר המועצה הדתית אריה פרידמן ויו”ר החברה קדישא מאיר קצין. ששת הרבנים הוכשרו בבית המדרש "לשמה". במועצה הדתית מספרים כי הכוונה הסופית היא להכשיר את כלל הרבנים בליווי אבלים.

המיזם מיועד לליווי משפחות נפטרים שאינם מחוברים באופן טבעי לקהילות בתי הכנסת בעיר וכאשר מתרחשת טרגדיה כמו פטירת בן משפחה, הם אינם יודעים למי לפנות בנוגע למנהגים ולהתמודדות בתקופת האבלות.

במסגרת הכשרתם, הרבנים עברו מספר הרצאות ממומחים בתחום האבלות: הרב יעקב שוהם – יועץ חינוכי ופסיכותרפיסט בנושא “זיהוי מצבים נפשיים חריגים בתקופת האבלות”, רב העיר בת ים הרב יעקב רוז’ה, חבר מועצת הרבנות הראשית, רב חברה קדישא תל אביב ויו”ר ועד רבני זק”א בנושא “הלכות והליכות מהפטירה ועד הקבורה”, הרב רותם שניידר ממיזם “קשר של אמת” המפעילה פרויקט דומה בתל אביב שנתן ‘טיפים מהשטח’ בנושא “עצות מעשיות בפרויקט ליווי אבלים” והרב בנימין טבדי, ראש בית המדרש “לשמה” שהרצה בנושא “תהליכים רוחניים בתקופת האבלות”.

הרבנים שהשתתפו והוכשרו בפיילוט הם רב קהילה בנווה זמר, ענניאל אהרן, רב בית הכנסת ישורון יואל ביסראור, רב בית הכנסת שער הרחמים נחמיה הלוי, רב ומעביר שיעורים במתחם אוהל ארי אלעד משען, רב בית הכנסת בר יוחאי דוד ויצמן ורב ומעביר שיעורים בבית הכנסת ע"ש רועי קליין אריאל חכמוב.

"בעת פטירת בן משפחה עוברים הקרובים לו תקופת כאב, ותחושת אובדן ובדידות", אומר יו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן, "מנהגי השבעה, אמירת ה'קדיש יתום' ומערכת ההלכות והמנהגים מאפשרים למשפחה דרכי התמודדות ותמיכה. מטרת המיזם החדש הוא להגיע לאותם משפחות שאין להם קשר ישיר עם קהילות בתי הכנסת או עם מנהיגים רוחניים אך זקוקות ומעוניינות בתמיכה רוחנית. אני מאחל שלא נזדקק לשירותם של רבני הקהילות אותם אנו מכשירים לתפקיד אך מודע כי זו דרכו של עולם וכי כל משפחה תתמודד בסופו של דבר עם משבר מסוג זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר