נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ופרשת השבוע

איש החינוך הרב שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע "וארא"

פורסם בתאריך: 24.1.20 09:54

כניסת השבת ברעננה: 16:46

יציאת השבת ברעננה: 17:46

הרב שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע, פרשת וארא:

בפרשתנו, פרשת ו-'ארא', משה מתבקש ללכת אל פרעה ולצוות אותו להוציא את בני ישראל ממצרים. בהמשך הפסוקים אנו רואים כי משה מתבקש לצוות את בני ישראל שפרעה יוציאם ממצרים . החלק הראשון מובן – פרעה הוא שאחראי לשעבוד והוא 'הכתובת' האנושית היחידה שיכולה להכריע אם להוציא את עם ישראל ממצרים. אך ההמשך לא מובן כלל- מה התועלת והטעם לצוות את עם ישראל לצאת ממצרים, האם יש להם השפעה? פרעה מעוניין מאוד בכוח העבודה הזה, הוא רוצה להמשיך השעבוד ומדוע שהוא יקשיב לעם?
אומרים חז"ל בגמרא בירושלמי: "אמר ר' שמואל: וידבר ה' אל משה …ויצוום אל בני ישראל, על מה ציוום? על פרשת שילוח עבדים". ר' שמואל שואל מה היה טעם הציווי לעם הרי אין בכוחם להוציא את עצמם ממצרים, ואין להם השפעה על פרעה להוציאם ממצרים. ועונה- שכדי שעם ישראל יוכל לצאת ממצרים הם צריכים לעשות בעצמם שילוח עבדים ורק אז הם יהיה ראויים לשילוח העבדים מבית פרעה שתביאם לגאולה.

הרב שגיא רוזנבאום. קרדיט: פרטי

הרב שגיא רוזנבאום. קרדיט: פרטינקודה הזו מגלה לנו דבר מעניין – גם בעם ישראל היו מעמדות, גם העבדים שהיו משועבדים לפרעה ועמו , שיעבדו עבדים עבור עצמם מתוך עם ישראל! ועל כך אומר משה: על מנת להיות ראויים למדרגת השחרור והגאולה הם חייבים להיות נקיים מעוול העבדות מול אחיהם ורק אז יהיו ראויים לשחרור. מדרגת החירות של האדם קשורה בקשר הדוק עם עמדתו הנפשית מול אנשים אחרים, והראוי לחירות וחופש הוא אדם שמקיים ערכים אלו בעצמו.
שבת שלום.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר