חיים ברוידא. צילום עזרא לוי בצלאל סמוטריץ. צילום דודו בכר

הנת"צ מתקרב: ברוידא נפגש עם סמוטריץ', הדיונים הם על המתכונת באחוזה

השיח בין משרד התחבורה לעיריית רעננה בנושא הנת"צ נמשך, גורמים מעורבים מספרים על שיתוף פעולה חיובי. כרגע לא דנים באלטרנטיבות לאחוזה

פורסם בתאריך: 28.1.20 18:07

בפגישה שנערכה אמש בין בכירים במשרד התחבורה לעיריית רעננה, המשיכו הדיונים בנושא נתיב התחבורה הציבורי (נת"צ), כחלק מתכנית "מהיר לעיר", הצפויה לשדרג את מערך התחבורה הציבורית ב-17 רשויות מקומיות, ביניהן רעננה. בפגישה השתתפו ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, סגנו והממונה על תיק התחבורה ניר קריסטל, סגנו חיים גולדמן, מהנדס העיר פרץ אוסנברג, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מנכ"ל נתיבי איילון, החברה המבצעת של פרויקט "מהיר לעיר" איתמר בן מאיר ויועץ התחבורה ששכרה עיריית רעננה, ד"ר תומר גודוביץ'.

גורם בעירייה מספר כי בפגישה נידונו מספר אפשרויות בתוואי הנת"צ המתגבש, וכולן באחוזה. אלטרנטיבות כפי שהוצעו בעבר, כמו ברחוב ויצמן, או בכביש 531, לא היו על הפרק. כמו כן, גורמים מעורבים מספרים על שיח חיובי ודיאלוג פתוח, כאשר שניים מהנושאים השנויים במחלוקת בתכנית המתגבשת הם מספר ביטולי הפניות מרחוב אחוזה ושעות הפעילות של הנת"צ. הדיונים צפויים להימשך בפגישות נוספות בין משרד התחבורה, נתיבי איילון ועיריית רעננה.

ברוידא עדכן את התושבים בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "כפי שחזרתי והצהרתי. התוכנית המקורית של משרד התחבורה לנתיב התחבורה הציבורי ברעננה, שחייב סגירתם לאלתר של מחצית מהרחובות הנושקים לאחוזה, אינו ישים ובר ביצוע. בעידן של ערים חכמות, ישנם פיתרונות שבעבר לא ניתן היה לבצעם, כולל הפעלת מערך של איפוס והכוונה זמנים באמצעות רמזורים.סוכם בדיון על דעתי, כי הצוותים המקצועיים בעירייה שלנו ונציגי משרד התחבורה יפגשו בימים הקרובים כדי לבחון חלופות לטובת הפעלת מערך של תחבורה ציבורית יעילה ברעננה, בדגש על כל מרחב העיר, כולל: רכבות, שאטלים, שבילי אופניים ורכבת תחתית שעתידה להגיע לרעננה בעוד כעשור".

נזכיר כי סדרת הכתבות "לא זזים" של עמליה דואק, שמשודרת בערוץ 12, החזירה בשבוע שעבר את נושא הנת"צ באחוזה לכותרות. ברוידא מתנגד למתכונת הנת"צ הנוכחית באחוזה, ובכתבה נטען כלפיו שהוא "שם ברקס" לתכנית. "אני לא בא ותוקע שום דבר", אמר ברוידא בראיון לעמליה דואק, "אני מסתכל קדימה, מה יהיה בעוד עשר שנים, מה יהיה בעוד בשנתיים. אני מסתכל על התושבים שלי". ברוידא לא הביע התנגדות לנתיב תחבורה ציבורי ברעננה, אך הוא הביע התנגדות למתכונת הנוכחית בה הנת"צ מוצג, ולביטול 18 פניות מרחוב אחוזה שדורשת המתכונת הנוכחית. ברוידא אף הציע בעבר מתכונת חדשה, בה תתבצע רק צביעה של נתיב שישמש כנת"צ, ולא סלילה מחדש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נתץ אותי סמוטי

    וואלה דוגמן הסמוטריץ' הזה. סוף סוף שר בממשלה חתיך משהו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר