נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ופרשת השבוע

איש החינוך הרב שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע "בא"

פורסם בתאריך: 31.1.20 10:05

כניסת השבת ברעננה: 16:53

יציאת השבת ברעננה: 17:52

הרב שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע, פרשת בא:

פרשת בא מסיימת את סיפור עשרת המכות, שבסופו יכריז פרעה "קומו צאו מתוך עמי." עם ישראל מצווה בפרשה לקיים את מצוות הפסח כבר במצרים: להקריב קורבן ולסמן עם הדם שלו את מזוזות הבתים: "והיה לך לאות על ידך ולזיכרון בין עיניך … כי ביד חזקה הוציאך ה' ממצרים". הנצי"ב מוולוז'ין בספרו 'העמק דבר' שואל :מדוע צריך גם את מצוות התפילין שתעורר ותזכיר את יציאת מצרים, והרי כבר בפרשה שלנו נצטווה העם במצוות הקרבת הפסח וההגדה לבנים בהם מזכירים את יציאת מצרים באופן בולט?

הרב שגיא רוזנבאום. קרדיט: פרטי

בתשובתו , משרטט לנו הנצי"ב את דרך התורה להנחלת זיכרון אישי ולאומי. יש זמן מרכזי שבו חשוב לתת מקום עמוק ורחב למאורע, לציינו ולהפיק ממנו את הלקחים הרוחניים והלאומיים-זהו חג הפסח. אך זיכרון חשוב וגדול עשויי להתפוגג בשגרת החיים ולא להשאיר רושם לטווח ארוך, אם לא מחברים אותו ליום יום.

התורה מבקשת מאתנו להזכיר את יציאת מצרים, בו נטועה הווייתו של עם ישראל, לא רק בפסח. היא מחייבת את האדם להקשר בזיכרון הזה יום יום על ידי הנחת התפילין. בכל יום אדם נדרש לזכור את אביב העמים הישראלי, באופן קוגנטיבי – תפילין של ראש, ורגשי- תפילין של יד, המכוונים לצד הלב, וכך לבסס את הזיכרון החשוב מאין באנו ולאין אנו הולכים.
שבת שלום!


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר