מכבי אש. צילום אילוסטרציה ניר קידר
מכבי אש. צילום אילוסטרציה ניר קידר

לראשונה תוקם תחנת כיבוי אש ברעננה

התחנה תוקם ברחוב החרושת באזור התעשייה, בסמוך למחסני החירום של העירייה, וצפויה לקצר את זמני התגובה של כוחות כיבוי והצלה במקרי חירום בתחומי רעננה

פורסם בתאריך: 4.2.20 13:25

עיריית רעננה הודיעה על כוונתה להתחיל בתהליך הקמת תחנת כיבוי אש ראשונה בעיר באזור התעשייה. התחנה תוקם על שטח עירוני של כ-1,800 מ"ר ברחוב החרושת 1, בו נמצאים כיום מחסני החירום של העירייה. לפני כשנה, עם כניסתו לתפקיד, הודיע ראש העירייה חיים ברוידא על ההחלטה להקצות את השטח לנציבות כיבוי והצלה. בשבוע שעבר, בעקבות פגישה בין ברוידא, מנכ"ל העירייה, סגנו ניר קריסטל, ראשי אגף ההנדסה, היועצים המשפטיים ובכירי נציבות כבאות והצלה, ביניהם רב טפסר דדי שמחי, נקבע על התחלת תהליך הקמת התחנה. אמש, הודיעה העירייה כי הנהלת העיר אישרה את התכנית להקמת התחנה, והעבודות צפויות להתחיל בקרוב. בעירייה מספרים כי המשמעות העיקרית בהקמת התחנה היא קיצור משמעותי של זמני התגובה בעת מקרי חירום בעיר, כאשר כיום תושבי העיר מסתמכים על תחנת כיבוי האש שנמצאת בכפר סבא.

כזכור, סוגיית מתחם הכבאות בעיר נמשכת כבר מספר שנים. ב-2018 אף נשלחה שאילתא לעירייה מטעם חבר המועצה (דאז מתמודד לראשות העיר) ארז ברט, בנוגע לעיכובים בהקמת התחנה. הבעיה שעמדה בפני הרצון להקים תחנת כיבוי אש בעיר, הייתה באישור משרד האוצר, לדברי העירייה ונציבות כבאות והצלה. גם עיריית רעננה וגם נציבות כבאות והצלה הביעו רצון משותף להקמת התחנה, אך משרד האוצר, שלא סיפק את האישור הסופי להקמת התחנה, מסר בזמנו כי בשל העובדה שהעסקה על הקרקע המיועדת לתחנה בין עיריית רעננה לנציבות כבאות והצלה נחשבת ל"עסקה ללא תמורה" (עסקה בה העירייה מוסרת שטח לטובת הציבור לנציבות הכבאות וההצלה ללא תמורה כספית לצורך הקמת התחנה), ובגלל שהמשרד פועל על פי חוות דעת ממשרד הפנים לפיה יש להימנע מביצוע עסקאות עם השלטון המקומי ללא תמורה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר