הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי
הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי

הסכם חדש נחתם בין ברוידא לעייאש וכהן. אלוש פנה ליועמ"ש לממשלה

שני חברי סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת" חתמו עם ראש העירייה על הסכם חדש. אלוש פנה למשרד הפנים והיועמ"ש בנושא ההסכם שנגנז: "הסכם פסול הנוגד את כללי המנהל התקין"

פורסם בתאריך: 4.2.20 16:29

הסכם חדש ופנייה ליועץ המשפטי לממשלה: סערת ההסכם הקואליציוני בין הסיעה הדתית הגדולה במועצה לראש העיר מסרבת להירגע. לאחר שהודיעו על גניזת ההסכם הקודם, חתמו בשבוע שעבר לורן עייאש ודרורה כהן מסיעת "הרשימה הדתית המאוחדת" וראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, על הסכם חדש בין הסיעות, עם אותם התנאים כמו ההסכם הקודם: כהן ועייאש ישמשו כל אחד כסגנים ללא שכר למשך עשרה חודשים, כהן תהיה אחראית על האגף לשירותים חברתיים ועייאש על מינהל קהילה. ההסכם אף קובע כי אם כל שלושת חברי הסיעה הדתית (כולל חבר הסיעה אלי אלוש שלא מוזכר בהסכם) תמשיך להיות חלק מהקואליציה ותקיים את כל תנאי ההסכם, אז תזכה הסיעה בעשרה חודשי כהונה נוספים לסגן ללא שכר, אך לא מצוין מי מהחברים בסיעה יקבל את התפקיד.

נזכיר כי ההסכם החדש נחתם לאחר שכבר נחתם הסכם בין ברוידא לעייאש וכהן בעבר, אך לטענת הצדדים ההסכם בוטל מיד לאחר שנחתם בשל טעות סופר. להסכם החדש מצורפת חוות דעת של עורך דין שמאשרת חתימת הסכם סיעה על ידי עייאש וכהן וללא חתימתו של אלוש. חוות הדעת ניתנה לבקשת גזבר הבית היהודי אליו משתייכת דרורה כהן.

אתמול, מספר ימים לאחר חתימת החוזה החדש, שלח חברההסיעה הדתית אלי אלוש מכתב למשרד הפנים והיועץ המשפטי לממשלה, בו ביקש לבדוק לכאורה את אי הדיווח על ההסכם הקודם שנחתם בין ברוידא לעייאש וכהן ונגנז. במכתבו אלוש מתייחס לחוק הרשויות המקומיות, שקובע כי קיימת חובת פרסום תוך שלושה ימים מרגע חתימתם של הסכמים קואליציוניים.

אלוש טוען כי עייאש, כהן וברוידא חתמו על ההסכם הקודם ללא ידיעתו, ולכאורה מבלי לדווח עליו כדרישת החוק. "הצדדים ניסו להסתיר את דבר החתימה על ההסכם, לאחר שהתברר להם כי מדובר בהסכם פסול הנוגד את כללי המנהל התקין", נכתב בפנייתו של אלוש, "לאור חומרת הדברים המפורטים לעיל, ועל מנת למנוע מהצדדים להמשיך ולפעול בחוסר שקיפות ובניגוד לכללי מנהל תקין, נאלץ מרשי לפנות אליכם בפניה זו על מנת שתורו לראש העיר ולחברי המועצה לחשוף את המסמכים וההסכמים שנחתמו ביניהם ואשר לא דווחו כחוק".

חבר המועצה לורן עייאש סירב להגיב.

מחברת המועצה דרורה כהן נמסר בתגובה: "הנושא לעוס היות שכל מה שנעשה היה בליווי והכוונה של יועץ משפטי ולפי הוראות החוק. הטענות של אלוש הן שטות מוחלטת ובלי קשר למציאות. אלוש פרש מהקואליציה והפר את ההסכם הקואליציוני. היה צורך לחתום על הסכם חדש במקום ההסכם שהוא הפר. ההסכם החדש מתייחס למציאות שאלוש באופוזיציה ואני ולורן בקואליציה.
אלוש פרש ללא התייעצות איתנו ובניגוד להחלטת הסיעה. ביצענו הליך בהתאם לחוק של החלפת בא כוח הסיעה והוא מנסה כעת באיומים משפטיים חסרי שחר ובניגוד לאמת לטרפד את ההסכם. לורן ואני נמשיך בעשייה שלנו לטובת תושבי רעננה ונמשיך לייצג את הציבור הדתי שרואה בנו את נציגיו במועצת העיר. לא נגרר לשיח הפוגעני של אלוש ולשיימינג המשפטי שהוא מנסה לייצר".

תגובת עיריית רעננה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר