נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ופרשת השבוע

איש החינוך הרב שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע "בשלח"

פורסם בתאריך: 7.2.20 08:36

כניסת השבת ברעננה: 16:59

יציאת השבת ברעננה: 17:57

הרב שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע, פרשת בשלח:

בפרשת "בשלח" עם ישראל יוצא ממצרים – אירוע מכונן בתולדות האומה. כשבני ישראל מבינים שהמצרים רודפים אחריהם הם צועקים צעקה גדולה. תגובת ה' היא להציל את המצב ולקרוע עבורם את ים סוף: "התייצבו וראו את ישועת ה'".
על כך שואל האבן עזרא, ממפרשי המקרא : "יש לתמוה איך יירא מחנה גדולה של שש מאות אלף איש מהרודפים אחריהם. ולמה לא ילחמו על נפשם ועל בניהם." איך יכול להיות שעם ישראל שנמצא ביתרון מספרי עצום לא נדרש לממש את חירותו ולהלחם על עצמאותו מול המצרים? מדוע צריך הקב"ה 'לעשות עבורם את העבודה' ולקרוע את הים?

הרב שגיא רוזנבאום. קרדיט: פרטי

על כך עונה האבן עזרא ומסביר, כי עם ישראל היה עם של עבדים. במשך 210 שנים , הם התרגלו למנטליות של עבדים המתכופפים אל מול אדוניהם . עתה – האדונים שלהם רודפים אחריהם , האם הם יכולים לממש את חירותם במלחמה מול המצרים?
על כך עונה האבן עזרא שעוד לא הגיעה העת למציאות כזו. היציאה מעבדות הפיזית מתרחשת בבת אחת, אך העבדות המנטלית צריכה לפוג ולהפוך להיות אנשים זקופי קומה בתהליך ארוך שימשך זמן רב. כמו בגלות מצרים כך גם אנו: לאחר תקופה של גלות כה ארוכה אנו מסירים אט אט את סממני העבדות והגלות והופכים להיות עם חופשי בארצנו . שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר