השטח שנמצא מתאים להקמת בית הכנסת בנווה זמר
השטח שנמצא מתאים להקמת בית הכנסת בנווה זמר

נמצאה קרקע ונקבע מיקום בית כנסת בנווה זמר

העירייה מצאה קרקע מתאימה להקמת מבנה בצפון מערב השכונה, והחלה בתהליך ראשוני להקצאתה. יו"ר ועד בית הכנסת: "אבסורד שבשכונה כל כך גדולה אין בית כנסת"

פורסם בתאריך: 9.2.20 18:49

אחרי כמעט שלוש שנים מצאה העירייה לאחרונה קרקע מתאימה להקמת בית כנסת בשכונת נווה זמר, והחלה בתהליך ראשוני להקצאתה לצורך הקמתו. מדובר בקרקע שנמצאת בחלק הצפון-מערבי של השכונה, בסמוך לצומת הרחובות יהודה עמיחי ומרדכי זעירא. בשל היעדר בית כנסת, בשנה האחרונה מתפללים התושבים בקומה השנייה של מבנה עירוני המשמש כמרכז מתי"א (מרכז חינוך מיוחד) ברחוב יעקב אורלנד 7 בשכונה. הקרקע אמנם נבחרה כמתאימה, אך עדיין צריך לעבור ועדת הקצאות כדי להקצות את הקרקע באופן סופי.

"אני מברך את ראש העיר חיים ברוידא ששותף איתנו לתהליך הזה", אומר שלומי כהן, יו"ר ועד בית הכנסת, "ומלווה אותנו מתחילת הקדנציה, איך שהוא נכנס לתפקיד. עוד לפני שהוא נכנס לתפקיד, לא הייתה לנו אפשרות להתפלל בחגים. אז הוא נתן לנו מקום זמני לכך. עכשיו נבחרה קרקע, והיא בתהליך להגיע לוועדת ההקצאות. עד שזה יאושר בוועדת הקצאות זה ייקח קצת זמן, אבל בינתיים כל הזמן אנחנו בקשר עם ראש העיר שמאוד משתדל לבוא לקראתנו בנושא, זאת למרות שיש התנגדויות פה ושם. הוא מבין שזה אבסורד שבשכונה כל כך גדולה אין בית כנסת. אני כבר שלוש שנים פועל להקמתו".

"אנחנו הטלנו על אגף ההנדסה לאתר שטח שיתאים לבניית בית כנסת בשכונה", אומר סגן ראש העירייה חיים גולדמן שמלווה את קהילת בית הכנסת, "אני מאוד שמח שזה מתקדם. אני חושב שבכל שכונה שמתכוננת, צריך לתכנן אותה בצורה הכי מיטבית שיש, ומראש לתכנן שטחים עבור גני ילדים ובתי ספר, וגם בתי כנסת. עד היום בכל השכונות החדשות שקמו ברעננה, זה לא נעשה. היום אני עומד על כך, יתוכנן מראש הרכב השכונה עם כל צרכי התושבים, שכוללים גם בתי כנסת. אני מאוד שמח שמה שלא דאגו לו בקדנציות הקודמות, ראש העיר הזה לקח לתשומת לבו ושינה גישה בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    איך ימצאו קרקע לבית כנסת לשכונה הנשלטת ע"י השמאל שכל שבת מרצ מקיימת שבת תרבות הסתה שמאלית בזויה להם יש מקום יש כסף יש הכל יש שינאה יש פילוג

  2. טל

    אבי – אם פלורליזם ואנשים בעלי עמדה שמאלנית (חלקם טייסי קרב במיל') מפריעים לך, אתה מוזמן לעבוד לגור בהתנחלות מעבר לקו הירוק.
    לא ניקח את זה כזה קשה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר