כנס שיתוף ציבור "עיר חכמה" של עיריית רעננה
כנס שיתוף ציבור "עיר חכמה" של עיריית רעננה

רעננה החדשה: פחי אשפה חכמים ומקלטים שנפתחים בלחיצת כפתור, ומאות מצלמות נוספות

וגם: איתור נעדרים, חיישנים בצנרת הביוב שיתריעו על הצפות ושינויי רמזורים. בכנס שיתוף ציבור בנושא "עיר חכמה" שהתקיים אתמול, הציגו בכירי העירייה את התכנית להפוך את רעננה לעיר מבוססת טכנולוגיה חכמה

פורסם בתאריך: 10.2.20 13:51

כנס שיתוף ציבור בנושא "עיר חכמה" התקיים אמש (ראשון) בבית יד לבנים ברעננה. בכנס הציגו בכירי העירייה לציבור את תכנית האב המתגבשת בנושא תשתיות חכמות בעיר, ולאחר מכן ביקשו בפורום שולחנות עגולים לדעת מפי הציבור איזה חידושים היו התושבים רוצים לראות בעיר בנושא עיר חכמה. בכנס נכחו ראש העירייה חיים ברוידא, סגניו חיים גולדמן וניר קריסטל, חברי המועצה איילת ארז סגן, לורן עייאש, רחמים שלום וארז ברט, ראש אגף הסברה, אסטרטגיה ופרויקטים, קובי אלנבוגן ומנכ"ל העירייה אריאל הילדסהיימר.

"אני מאמין ויודע שהציבור מכיר את הצרכים שלו, לא פחות ממה שכל פקיד, ראש עיר או סגן או חבר מועצה יודע", אמר ראש העירייה חיים ברוידא בתחילת הכנס, "בשנה האחרונה אנחנו פועלים להקים תשתיות של עיר חכמה. בתל אביב שגדולה מאיתנו לפחות פי 10, יש בה היום 70 ק"מ של סיבים אופטיים, וברעננה הקטנה אנחנו נמצאים היום על 30 ק"מ של סיבים אופטיים פרוסים".

בזה אחר זה, הציגו בכירי העירייה את תכנית האב המתגבשת לעתיד, וכיצד יושמו בשנה האחרונה השימושים במערכות "עיר חכמה". אחד השימושים שהעירייה מתכננת לעשות במערכות החכמות של סיבים וחיישנים שמפוזרים ברחבי העיר, הוא בפחי אשפה חכמים. חיישנים שיותקנו בפחי אשפה, יוכלו למסור מידע מדויק על תכולת הפח, וכך להשפיע על מסלול איסוף האשפה של עובדי העירייה. כך בעצם עובדים יימנעו מלהיכנס לרחובות שאין בהם פחים מלאים, יקלו על התנועה ויגבירו את יעילותם.

כנס שיתוף ציבור "עיר חכמה" של עיריית רעננה

כנס שיתוף ציבור "עיר חכמה" של עיריית רעננה

שימוש נוסף שהעירייה מיישמת בימים אלה הוא פתיחת המקלטים הציבוריים בלחיצת כפתור. אם עד עכשיו עובדי העירייה היו צריכים להגיע לכל אחד מ-45 המקלטים המפוזרים ברחבי העיר ולפתוח אותם באופן ידני, בעת מצב חירום, יוכלו לפתוח את כלל המקלטים ברגע אחד, ללא שימוש בכוח אדם מיותר.

קב"ט העירייה משה פישמן סיפר כי בין המערכות החכמות שהוטמעו לאחרונה יש מצופים וחיישנים שנמצאים במערכות הניקוז והביוב, שתפקידם להתריע על הצפות ושטפונות, ובמקרה הצורך להתריע בפני המוקד על הצורך לסגור רחובות או מתחמים מוצפים.

לדברי פישמן, בשנת 2019 הותקנו כ-200 מצלמות אבטחה ברחבי רעננה, שתפקידן מיועד אך ורק לביטחון. בסך הכל, עד סוף שנת 2021, העירייה מתכננת להציב כ-400 מצלמות נוספות, ב-70 אתרים ברחבי העיר. פישמן נתן דוגמא לשימוש המצלמות, וסיפר כי בשבת האחרונה אגף הביטחון בעירייה השתמש בהן כדי לעקוב אחר מסלולה של נעדרת בעיר, והצליח לאתר אותה בהצלחה.

פישמן הוסיף כי בעזרת המערכות החכמות, קיים בהמשך תכנון ליצור שליטה והכוונת תנועה מרחוק ברמזורים בעיר על ידי המוקד העירוני, וניתן יהיה לשנות את תפקודם או זמן התגובה של רמזורים כדי להקל על עומסי תנועה על פי מסלולים אלטרנטיביים שיקבעו מראש. שימוש אפשרי שנתן פישמן לכך, הוא טיפול בעומסים אל ומאזור התעשייה בעיר בשעות השיא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דודי

    מזמין להתרשם רחוב עמל באזור תעשיה רעננה מחנה פליטים הר הזבל תאורת רחוב כמו בג'נין חולדות עכברים…. העיקר העירייה דורשת תשלום כל המי גשם ביוב זורמים לרחוב מי רעננה מחייבת צריכה משותפת יותר מהפרטי אגרת ביוב !!! איזה ביוב רחוב הכי מוזנח ומסריחה ברעננה?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר