צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עושה שירות ליולדות ברעננה: "שפרה ופועה" קורסת תחת העומס ומגייסת מתנדבות ותרומות

העמותה שהוקמה על ידי סימה שדמי לפני 14 שנה, דואגת לארוחות בוקר וארוחות שישי חמות לאמהות טריות, בגדי תינוקות ואפילו ליווי פסיכולוגי. כעת העמותה פונה לציבור לעזרה

פורסם בתאריך: 10.2.20 18:06

עמותת "שפרה ופועה", הפועלת כבר 14 שנים ברעננה, מגייסת כעת מתנדבות ותרומות, לאחר שנקלעה לחוסר קריטי במתנדבות. העמותה פועלת לרווחת היולדות ברעננה, ומספקת להם בין היתר ארוחות בוקר, ארוחות שישי וליווי פסיכולוגי כחודש לאחר לידת התינוק. בשנת 2019, תמכה העמותה ב-350 יולדות ברעננה. את העמותה הקימה ומובילה תושבת העיר סימה שדמי, שהרעיון להקמתה עלה לה לאחר שהביאה לעולם את בנה הצעיר יחזקאל יונה בגיל 44 לפני כעשור וחצי, ואז קיבלה סיוע ועזרה מחברותיה.

:מדובר על יולדות מרעננה, מכל מגזרי האוכלוסיה, במקרים הרגילים הליווי מתחיל אחרי הלידה כשהאמא חוזרת הביתה", אומרת סימה, "הפרויקט מורכב מכמה מיזמים. יש לנו את מיזם ארוחות הבוקר, יש לנו שפית בבית חב"ד שמכינה את ארוחות הבוקר ליולדות, ומגיעות מתנדבות שאורזות את הארוחות ולוקחות אותן עד לבתי היולדות. התחלנו מלעזור לשתי יולדות בכל בוקר, עכשיו אנחנו בעשרים יולדות בכל בוקר. פרויקט נוסף אצלנו זה ארוחת שבת – אנחנו מצמידים לכל יולדת שש מתנדבות, כל אחת אחראית על משהו אחר – חלות, דגים, עוף, כדי לספק למשפחה ארוחת חג חגיגית. וביום שישי מביאים את זה לבית שלה. כל יולדת זוכה לליווי של חודש מעת הלידה, אבל יש מקרים מיוחדים שאנחנו מלווים גם חודשיים, תלוי מאוד מה הסיפור. אם למשל מדובר בפג. יש גם מקרים שאנחנו מלווים לפני הלידה אם יש למשל שמירת הריון. יש גם פסיכולוגיות שמתנדבות אצלנו לעזור לדיכאון בנשים אחרי לידה, יש גם מקרים בהם אנחנו מספקים מטרנות, טיטולים ובגדים מיד ליד. היה לנו מקרה למשל של אישה שידענו שיש לה בעיה של דיכאונות אחרי לידה, ואצלה ממש הגיעו מתנדבות בכל יום ואירחו לה חברה כדי שהיא לא תהיה לבד ותשקע".

כמה נחוצות לכם המתנדבות?

"כיום יש 450 מתנדבות, אבל כמובן שפעילות מתוכן ממש יש רק 150, וזה לא מספיק. יש המון ביקוש לשמחתי לעמותה, ואנחנו חייבות להגדיל את מספר היולדות בתכיפות. את התרומות, אנחנו צריכות בשביל הכנת ארוחות הבוקר שלנו, שזה אחד הפרויקטים העיקריים שלנו. גם השפית שאנחנו מעסיקים עושה זאת בתשלום, ולא בהתנדבות".

מעוניינים לתרום או להתנדב? ניתן לתרום כאן באתר מאובטח או בטלפונים 09-7486338, 09-7486338.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר