שימי סחייק. צילום פרטי
שימי סחייק. צילום פרטי

פתחו את הלב: יום ההתרמה לעמותת איל"ן יתקיים היום

שישה בתי ספר ישתתפו ביום ההתרמה למען העמותה, שפועלת לטובת מבוגרים וילדים עם מוגבלויות. שימי סחייק בן ה-37, שנעזר בעמותה, אומר: "לאורך כל חיי, עמותת איל"ן תמיד הייתה שם עבורי"

פורסם בתאריך: 17.2.20 18:04

היום, שלישי, יתקיים יום ההתרמה השנתי של עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים), הפועלת למען ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות. ברעננה, בה נמצא סניף איל"ן המקומי בהובלת חבר המועצה אילן כהן, ישתתפו כחמש מאות תלמידים משישה בתי ספר, שיעברו בשעות אחר הצהריים בין בתי התושבים ובתי עסק במטרה לגייס תרומות לעמותה. בתי הספר שישתתפו במבצע ההתרמה הם אמי"ת רננים, מיתרים, בית הספר הדמוקרטי למרחב, ישיבת בני עקיבא, חטיבת השרון וחטיבת יונתן.

העמותה אחראית בעיר על סיוע ל-50 משפחות עם ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות, ומסייעת בהשתתפות וסיוע כספי בטיפולים שיקומיים ורכישת אביזרי שיקום, בקיום אירועי גיבוש ומסיבות במהלך השנה למטופלי איל"ן ומשפחותיהם, בסיוע כלכלי ברכישת ציוד לבית הספר ובקיום נופשונים וטיולים. בין התושבים הנעזרים בעמותה, ניתן למצוא גם את תושב העיר שימי סחייק בן ה-37. שימי סובל מתסמונת גנטית בשם "קוסטף", ומקבל סיוע מהעמותה מאז שנולד.

"אני מגיל אפס שייך לעמותה", אומר שימי, "אני כיום מתנייד עם מקל הליכה וכיסא גלגלים בגלל התסמונת. למרות זאת, אני ספורטאי תחרותי. אני אלוף עולם לשעבר באופני ידיים. התנדבתי לצבא ושירתתי כמש"ק בפלס"ר גבעתי. טיפסתי על הקלימנג'רו. אני כיום מעביר הרצאות בכל הארץ על המגבלה שלי והפיכתה למצוינות תוך כדי שאני מעביר את סיפור חיי לקהל. אני חייב להגיד, שלאורך כל חיי, עמותת איל"ן תמיד הייתה שם עבורי. גם לתת לי חום ואהבה, וגם עזרה כספית. עד עכשיו, אם אני צריך תרופות, אם אני צריך כיסא גלגלים חדש, אם אני צריך טיפולים כאלה או אחרים, הם מסייעים. זו עמותה שתמיד נמצאת שם בשבילך.

"לפני שנה וחצי עברתי לרעננה, והכרתי את איל"ן ברעננה, ואני מאוד שמח על כך. זאת עמותה שחשובה מאוד לכל החברים בה, והיא אחת העמותות הוותיקות בארץ. היא עוזרת בכל דבר שהיא יכולה. היא לא עוזבת אותך לרגע. רוב העמותות, כשאתה מגיע לגיל 18, זה נגמר. אבל באיל"ן משכילים לא לקשור את זה לגיל. אם אתה מוכר אצלם זה מלידה עד גיל 120".

אתה מרגיש שהמגבלה מנעה ממך דברים מסוימים בחיים?

"ללא המגבלה, אני משוכנע שלא הייתי מגיע להישגים שהגעתי אליהם בזכותה. כמובן שיש קשיים, אבל אתה לומד איך לנצח אותם. אני קורא לכולם לתרום לעמותה בלב רחב, כי היא עמותה מיוחדת שנותנת המון לחברים בה".

"אנו מעוניינים לפתח ולהוציא לפועל מספר תכניות למען משפחות איל"ן", מוסיף יו"ר סניף רעננה אילן כהן, "וזה תלוי הרבה בהצלחת יום ההתרמה בעיר רעננה. בשנה שעברה נאספו למעלה מעשרים אלף שקלים ביום ההתרמה, והשנה מקווים בעמותה להגדיל משמעותית את הסכום.

ניתן לתרום באתר איל"ן כאן, או דרך אפליקציית Paybox כאן

#ליצירת קשר עם שימי סחייק לצורך הרצאות ניתן להתקשר לטלפון 052-885-4064


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר