הדמיית בית הכנסת הקונסרבטיבי. הדמייה: לביא פייפר אדריכלים
הדמיית בית הכנסת הקונסרבטיבי. הדמייה: לביא פייפר אדריכלים

העירייה מקצה קרקע לבית כנסת לקהילה הקונסרבטיבית. התושבים חוששים לגורל הגינה הקהילתית

אחרי כשני עשורים, הקהילה המונה 500 איש צפויה לזכות בקרקע להקמת בית כנסת. על הקרקע שהוקצתה קיימת כיום גינה קהילתית, ותושבי האזור חוששים שתיהרס: "זו הריאה הירוקה היחידה שלנו". העירייה: "בית הכנסת אינו צפוי לקום על שטח הגינה הקהילתית אלא על שטח מבנה שקיים במקום"

פורסם בתאריך: 24.2.20 08:23

עיריית רעננה החלה לאחרונה בתהליך הקצאת קרקע לקהילה הקונסרבטיבית בעיר, עליה צפוי להיבנות בית כנסת, אך תושבים המתגוררים בסמוך לקרקע כבר הביעו התנגדותם. מדובר בקרקע הנמצאת במרכז העיר, בין הרחובות מכבי ועקיבא, ובסמוך לרחוב אחוזה, שמשתרעת בין היתר על גינה קהילתית שקיימת כבר כמה עשורים ומשרתת את תושבי האזור, שמתנגדים להריסתה.

הגינה הקהילתית בשטח בו עתיד לקום בית הכנסת הקונסרבטיבי

הגינה הקהילתית בשטח בו עתיד לקום בית הכנסת הקונסרבטיבי

"הקהילה הקונסרבטיבית הם אנשים מאוד טובים, ואני לא נגד הקהילה הזאת או הקמת בתי כנסת באופן כללי", אומר תושב האזור, "אבל העניין פה הוא הריאה הירוקה. זו הריאה הירוקה היחידה שלנו. אנחנו רוצים לשמור את השטח הירוק הזה. זה מקום מפגש לתושבים, אנחנו מקיימים שם פעילויות, זה המקום היחיד שיש לנו".

"הבעיה היא שהשטח עליו נמצאת הגינה הוא שטח 'חום', משמע מיועד למבנה עירוני", אומר תושב אחר, "עכשיו רוצים לבנות עליו בית כנסת. ואם לא ייבנה בסוף, יבנו עליו משהו אחר. חייבים להפוך את השטח הזה לשטח המיועד לפארק שוב, זו הריאה הירוקה שלנו באמצע העיר".

מנגד, הבשורה על הקצאת הקרקע התקבלה בברכה בקרב הקהילה הקונסרבטיבית, שמונה כיום כ-500 איש, ומתפללת כיום במספר מבנים ברחבי העיר בהיעדר בית כנסת קבוע. לדברי יושב ראש הקהילה, הבקשות להקצות קרקע לבית כנסת לקהילה החלו כבר לפני שני עשורים. "אנו מברכים את ראש העיר, חברי הועדה ואדריכלית העיר והמחלקה המשפטית ששיתפו עמנו פעולה בקידום פרויקט זה אשר יתן מענה למאות מחברי הקהילה ברעננה", אומר מוריץ קליינמן, יו"ר הקהילה, "יעוד הבנין הוא כבית תפילה, תרבות, חינוך ופעילות נוער. במסגרת פעילותה, מלווה הקהילה את חבריה ותושבי רעננה והאיזור באירועי מעגל החיים, מלידה, דרך בר מצווה, נישואין וגם באבל, הכל באווירה פתוחה, מכילה ומקבלת".

הקהילה הקונסרבטיבית.

הקהילה הקונסרבטיבית.

ומה לגבי ההתנגדויות של התושבים על הרס הגינה הקהילתית שלהם?

"הנושא מוכר לנו. תיקבע פגישה איתם, אנחנו לא נגדם. הם ייפגשו עם האדריכל שלנו. ניצור הידברות ונתקדם".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "בית הכנסת אינו צפוי לקום על שטח הגינה הקהילתית אלא על שטח מבנה שקיים כבר היום במקום. העירייה תדאג להמשיך את פעילותה של הגינה הקהילתית ותמצא את המיקום המיטבי לעשות זאת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר