סרן אריאל ארליך בטקס מצטייני משרד הביטחון לצד הרמטכ"ל אביב כוכבי. קרדיט דובר צה"ל

קצין השריון הרענני שלחם בצוק איתן קיבל אות הצטיינות משר הביטחון

סרן אריאל ארליך התגייס לחיל השריון בעקבות אחיו. בראיון הוא מספר איך הוא הפך מתלמיד בעייתי לסטודנט מצטיין בעזרת הצבא, ומה אמר לרמטכ"ל כשקיבל ממנו את אות ההצטיינות

פורסם בתאריך: 3.3.20 18:32

סרן אריאל ארליך בן ה-27 מרעננה עוד לא חגג 30 וכבר הספיק לא מעט: הוא נשוי לרומי, אב לשני ילדים מקסימים ברעננה, ומפקד פלוגה בגדוד 74 בחטיבת השריון 188. הילד שעלה מארצות הברית בגיל חמש והתיישב בגוש עציון, מספר איך במהלך תשע שנות שירות הספיק להשתתף במבצע "עמוד ענן", להילחם בעזה ב-"צוק איתן", וממש לאחרונה נבחר למצטיין שר הביטחון לאור הישגיו במהלך שירותו.

"עליתי מארצות הברית בגיל חמש לישראל", מספר ארליך, "גדלתי בירושלים, ובאפרת בגוש עציון. לרעננה, בה אני מתגורר כיום, הגעתי בכלל בעקבות אשתי, תושבת המקום".

למה ספציפית בחרת ללכת לשריון?

"אחי הגדול היה קצין בחיל השריון, וזו חלק מהסיבה שבחרתי ללכת לחיל. הייתה לי איזושהי היכרות מקדימה עם החיל הזה, ראיתי את האנשים, את האיכות, ראיתי שהוא נהנה סך הכול, ולכן התגייסתי לשם. אחרי שעשיתי מסלול הכשרה סטנדרטי, במהלכו השתתפתי במבצע עמוד ענן, הפכתי למט"ק (מפקד טנק, ד.ס), ולאחר מכן יצאתי לקצונה. בתקופה הזו גם התחתנתי עם אשתי, ועברתי לרעננה. לאחר הקצונה, הגעתי לגדוד 74 כמפקד מחלקה, אז גם השתתפתי במבצע צוק איתן".

איך הייתה ההרגשה במבצע צוק איתן? זו הייתה בעצם הפעם הראשונה שהיית בקרב אמיתי מול אש

"זו הייתה תחושת שליחות אינסופית. תחושת ראבק. נכנסנו עם טנקים לתוך עזה, אני נלחמתי בגזרת דיר אל באלח וחאן יונס, לצד גבעתי. פעם ראשונה מול אש זה כמובן מפתיע. זה מביא איתו הרבה חששות. ירו על הפלוגה שלנו טילים רגילים וטילים מדויקים. זאת גם הפעם הראשונה שהבנתי מה מקומו של הטנק היום בהגנה על הארץ ובלחימה. שם באמת נפל לי האסימון שהגעתי למקום הנכון. קצת מצחיק, קצת מאוחר, אבל ככה זה קרה. אצלנו לא נפגע אף טנק. הודות לעבודה מאוד מקצועית של הצוות ושל מפקד הפלוגה".

לאחר שסיים את תפקידו כמפקד מחלקה, ארליך התקדם לתפקידי סגן מפקד פלוגה ולבסוף לתפקיד בו הוא משרת כיום, מפקד פלוגה. כחלק מההכשרה שלו, למד תואר ראשון במדעי המדינה וביטחון באוניברסיטת בר אילן. ארליך הגיע לתואר עם חששות, מכיוון שלפני שירותו הצבאי, הוא מתאר את עצמו כתלמיד בעייתי שהתמודד עם לא מעט קשיים בלימודים.

"בלימודים לא כל כך הסתדרתי לפני הצבא", אומר, "התקשיתי בלימודים, לא הייתי תלמיד כל כך טוב, הציונים שלי לא היו כל כך טובים. אני חושב שהצבא שינה אותי חד משמעית בפן הזה. הוא נתן לי כלים למשמעת עצמית והגשמה עצמית. איך להשתמש ביתרונות שלי ולא רק להתרכז בדברים שאני פחות טוב בהם. מה שטוב בפיקוד ובעיקר בלוחמה, זה להעצים את הדברים שאתה טוב בהם. עובדה שזה בא לידי ביטוי בתואר אחר כך, סיימתי עם ציונים טובים כי הגישה שלי השתנתה, ולמען האמת הדברים האלה באמת עניינו אותי".

סרן אריאל ארליך ובתו. קרדיט פרטי

סרן אריאל ארליך ובתו. קרדיט פרטי

כאמור, לפני כשבועיים, ארליך זכה למעמד שמעטים זוכים לו – מצטיין שר הביטחון, על הישגיו ופעילותו במהלך שירותו הצבאי. "זה מטורף. לא מרגיש שזה הגיע לי, אלא ליחידה שלמה, לכמה מפקדים", אומר, "הרגשתי אישית שעמדתי שם וייצגתי לא רק את עצמי, אלא את ההצלחות של כל צוות המפקדים. הייתי מאוד גאה. כשראיתי את הרמטכ"ל בטקס ולחצתי לו את היד, זרקתי לו הערה תוך כדי. 'אנחנו מוכנים לכל משימה', שיידע".

מה התכנון לעתיד?

"כרגע אני חתום לעוד שנה וחצי, אני בדיוק נמצא בצומת דרכים כי להיות מפקד זה הרבה הקרבה, בעיקר מצד אשתי. היא מהנדסת בביו רפואה ומגדלת שני ילדים, וזה באמת דורש המון ממנה. אבל יש רצון אמיתי להמשיך הלאה בצבא, וכרגע זה הכיוון, להמשיך לתרום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר