מיכל קוטלר וונש, רויטל סוויד, איתן גינזבורג, רונית וינטראוב, נפתלי בנט. צילומים מוטי מילרוד, יח"צ, אמיל סלמן
מיכל קוטלר וונש, רויטל סוויד, איתן גינזבורג, רונית וינטראוב, נפתלי בנט. צילומים מוטי מילרוד, יח"צ, אמיל סלמן

מה הם עשו, מה הם מבטיחים ומה הסיכויים: הרעננים שינסו להיבחר לכנסת ה-23

שאלנו אותם גם למה הם, מה יקרה לאחוזי ההצבעה והאם יהיה סיבוב רביעי. חיים מבחירות לבחירות, פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 28.2.20 08:10

“סיבוב רביעי כי פירושו עוד חצי שנה של מדינה תקועה”

רויטל סויד, מקום 10 ברשימת העבודה-גשר-מרצ

רויטל סויד, קרדיט יחצ

רויטל סויד, קרדיט יחצ

כרטיס ביקור: תושבת רעננה ועורכת דין בהכשרתה, בת 52. סויד עבדה במשך שנים כעורכת דין פלילית וייצגה נאשמים מפורסמים כמו מארי פיזם בתיק רוז פיזם המפורסם. לפני כחמש שנים עזבה את עבודתה כעורכת דין ונכנסה לפוליטיקה, כאשר נבחרה כחברת כנסת מטעם המחנה הציוני. בבחירות לכנסת ה-21, שובצה במקום התשיעי ברשימת העבודה אך לא נכנסה לכנסת. בבחירות לכנסת ה-22, שובצה במקום השישי ברשימת העבודה וחזרה לתפקידה כחברת כנסת.

מה תרצי לקדם: “להמשיך ולהיות גורם מרכזי בכנסת במאבק על שלטון החוק והדמוקרטיה, אל מול כל אלו שקמים עליהם, בין זה אם נתניהו ושריו-חייליו מסיבותיו המשפטיות השערורייתיות ובין אם גורמים אחרים, שמעוניינים אידיאולוגית להחליש את מערכת המשפט. לא אירתע לא מאלה ולא מאלה. אמשיך גם בעשייה החברתית שלי לקידום זכויות נשים ובכלל, ובפעילות האינטנסיבית כיו״ר השדולה של המרחב הווירטואלי למניעת אלימות רשת ולשמירה על הפרטיות שלנו”.

למה אני: “נטשתי לפני חמש שנים קריירה משגשגת בת יותר מחצי יובל כעורכת דין פלילית, כי בער בי להשפיע על הכיוון שבו החברה הישראלית צועדת. בזמן שחלף מאז האתגר לחברה ולדמוקרטיה שלנו רק גדל ונהיה קיומי ממש”.
האם יהיו בחירות רביעיות: “אסור שיהיה סיבוב רביעי כי פירושו עוד חצי שנה של מדינה תקועה, אחרי שנה שלמה שבה לא עוסקים במשבר הבריאות, בחינוך, במערכת הרווחה הקורסת, ביוקר המחיה וביוקר הדיור. אין לנו את הפריבילגיה הזו”.

האם אחוז ההצבעה ישתנה: “חשוב מאוד שאנשים יצאו ויצביעו. אסור להיכנע לאדישות ולייאוש. אם כולם יצאו ויוציאו את חבריהם וקרוביהם להצביע, גם האחוז ישתפר, ובעיקר ישתפר הסיכוי למהפך. וזה כל מה שחשוב”.

מה הסיכוי: הסיכוי של סויד להיכנס לכנסת גבולי. הסקרים מנבאים למפלגה תשעה מנדטים בממוצע.

“אני מכיר את צרכי היום יום של התושבים בשרון”

איתן גינזבורג, מקום 32 ברשימת כחול לבן

איתן גינזבורג. צילום עופר חג'יובo

איתן גינזבורג. צילום עופר חג'יובo

כרטיס ביקור: איתן גינזבורג, בן 43, עורך דין בהכשרתו ותושב רעננה. כיהן כחבר מועצת העיר רעננה בשנים 2019-2003, ואף כיהן לתקופה קצרה כראש העיר ההומוסקסואל המוצהר הראשון בישראל. החל לכהן כחבר כנסת בכנסת ה-21 במפלגת כחול לבן מטעם רשימת חוסן לישראל, והמשיך לכהן גם בכנסת ה-22.

מה תרצה לקדם: “יש נושאים רבים שאני מתכוון לעסוק בהם כמו תחום הדיור, חינוך חינם מגיל לידה עד 3 ועוד. אבל נדמה לי שמה שהכי דחוף כרגע זו יציבות שלטונית. השנה האחרונה הבהירה לכולם עד כמה אנחנו זקוקים בישראל לשינוי שיטת מממשל שתוביל ליציבות שלטונית. לאחרונה מוניתי לעמוד בראש צוות היגוי בכחול לבן שנועד לגבש תוכנית לשינוי שיטת הממשל שמצד אחד תוביל לייצוג מירבי של האוכלוסייה בישראל ומצד שני תאפשר יציבות ומשילות של הממשלה הנבחרת והיחסים בין רשויות השלטון. מצב של שלוש מערכות בחירות בשנה, שנובעת מגחמות של ראש ממשלה, זה דבר שלא מתקבל על הדעת. אחת ההמלצות שלנו היא שראש ממשלה יוגבל לכהונה של עד שתי קדנציות”.

למה אני: “אני רואה בפעילות הציבורית כשליחות. לאורך שנים רבות שירתי את הציבור ברעננה בשלל תפקידים במישור המקומי, רובם בהתנדבות, מחברות במועצה, כיו”ר ועדת תכנון ובנייה, סגן ראש עיר ועד לתפקיד ראש העירייה. אני מכיר את צרכי היום יום של התושבים ואת צרכי אזור השרון בכל המישורים. כמו שהתחלתי לפעול בכנסת בנושא הרכבת לתל אביב וקו השרון, ובנושאים אחרים אני מתכוון להיות שם, ברמה הלאומית, כדי לדאוג לאיכות החיים בכל תחומי החיים”.

האם יהיו בחירות רביעיות: “מילת המפתח היא הכרעה. הציבור חייב להכריע. ברגע שכחול לבן תהיה המפלגה הגדולה בפער ניכר מהליכוד, המפלגות האחרות יבינו שעם ישראל רוצה את בני גנץ כראש ממשלה והם יצטרכו לשבת איתנו למשא ומתן. זה תלוי בעיקר באזרחים – אם כולם יצאו להצביע, בעיקר באזור השרון, נוכל למנוע את הבחירות הרביעיות”.

האם אחוז ההצבעה ישתנה: “למרות שמדברים על אדישות הבוחרים, אני יכול לספר שאני נמצא הרבה בשטח ופוגש אנשים בכל הארץ והציבור רוצה שינוי ואני מקווה שהרצון הזה יביא אותו לקלפי. יחד עם זאת, צריך לזכור שבבחירות הקודמות כ-30% מתושבי רעננה, הרצליה וכפר סבא, לא יצאו להצביע וזה חבל. אני קורא לאנשים לצאת ביום הבחירות ולהכריע על עתיד המדינה.

מה הסיכוי: הסיכוי של גינצבורג להמשיך לכהונה נוספת בכנסת ריאלי. על פי ממוצע הסקרים, כחול לבן עומדת על 35 מנדטים.

“אני מחויבת להכרח לטפל בנושאי דת ומדינה”

מיכל קוטלר וונש, מקום 36 ברשימת כחול לבן

מיכל קוטלר וונש. צילום מוטי מילרוד

מיכל קוטלר וונש. צילום מוטי מילרוד

כרטיס ביקור: בת 49, תושבת רעננה ועורכת דין בהכשרתה. שובצה ברשימת כחול לבן מטעם רשימת תל”ם של משה (בוגי) יעלון, לאחר המעבר של חבר הכנסת גדי יברקן מכחול לבן לליכוד. עוסקת כעורכת דין בדין הבינלאומי, בזכויות אדם ומשמשת גם כחוקרת משפטית בנושאי זכויות אדם וחופש הביטוי. מכהנת כעמיתת מחקר במכון למדיניות נגד טרור בהרצליה.

מה תרצי לקדם: “חשוב לי לציין את המחויבות הבלתי מתפשרת שלי לביטחון מדינת ישראל ולגבולות ברי הגנה על כל משמעות המילה ‘ריבונות’. אני מזהה נרטיב שחלחל וחייבים לאתגר, לפיו צריך לבחור בין ביטחון לבין מינהל תקין, יושרה, אחריות וממלכתיות, שלטון החוק, לאיזונים ובלמים בין הרשויות. אני מחויבת להובלת תהליך פיוס לאומי מלמעלה למטה, שישקף ויהדהד את שהאזרחים והחברה האזרחית כבר עושים. אני מחויבת להכרח לטפל בנושאי דת ומדינה – דיון מעמיק הכרחי בנושאי גיור, כשרות, רבני צהר, השבת במרחב הציבורי, מסורבות גט ועגונות. אני מחויבת לשיקום יחסי ישראל והתפוצות, וביחסי החוץ של ישראל – לקדם את ההכרח ׳לקום מספסל הנאשמים׳ תוך הפנמת והשימוש בדין הבינלאומי ובשיח הזכויות, לרבות אתגרי האנטישמיות וה-BDS”.

למה אני: “אני מייעצת לארגונים שונים בענייני אסטרטגיה ומדיניות, מזה שנים אני פעילה חברתית, חוקרת וכותבת בנושאי משפט, אתיקה ופוליטיקה. כל אלה העמיקו וחידדו את מחויבותי לשילוב החיוני שבין דמוקרטיה, זכויות האדם וערכים יהודים. ניסיון חיי המצטבר, אל מול אתגרי המציאות המתהווה, מביא אותי לתחושת אחריות ומחויבות גדולה, לשרת את הציבור ולהשתמש בתבונותיי אל מול אתגריה של מדינת ישראל, מפנים ומחוץ”.

האם יהיו בחירות רביעיות: “תקוותי שהמצביעים יבינו את ההכרח להכרעה בסבב זה. אם הזכות הדמוקרטית הגדולה ישנה גם אחריות עצומה. כל מי שמזהה את ההכרח לממשלת אחדות, מחברת ומייצגת, אחראית ושקופה, יכול לסייע להכרעה חד משמעית שתאפשר לכחול לבן להרכיב ממשלה כזו”.

האם אחוז ההצבעה ישתנה: “אלי ויזל ז”ל אמר ש-’ההיפך מהאהבה אינה השנאה, אלא האדישות’. אין לנו את הפריבילגיה לייאוש או לאי הצבעה. אנחנו בצומת גורלית, וכולי תקווה שכל אחת ואחד מאיתנו יממש את זכותו וחובתו הדמוקרטית, לטובתנו ולטובת הדורות הבאים”

מה הסיכוי: קטן מאוד. הסקרים הכי אופטימיים מנבאים למפלגה 35 מנדטים. קוטלר וונש בפנים רק אם כחול לבן תפתיע בגדול.

“אל תיקחו את הדמוקרטיה כמובנת מאליה”

רונית וינטראוב, מקום 83 ברשימת העבודה-גשר-מרצ

רונית וינטראוב

רונית וינטראוב

כרטיס ביקור: תושבת רעננה ועיתונאית לשעבר, בת 54. כיהנה ב־20 השנים האחרונות במספר תפקידים במועצת העיר רעננה, ביניהם סגנית ראש העירייה. כיום מכהנת כיו”ר האופוזיציה וסיעת “מרצ רעננה חופשית”.

מה תרצי לקדם: “המקום שלי ברשימה לכנסת הוא מקום סמלי, המבטא את החוט המקשר בין כל בעלות ובעלי התפקידים הפועלים בשם סט הערכים של התנועה. הערכים האלה שמים במרכז את ערך האדם באשר הוא אדם, ובשמם אני פועלת במישור העשייה שלי מזה שנים, ואמשיך לעשות זאת תוך חתירה מתמדת לצדק חברתי, שוויון וחופש. אמשיך להיות מחויבת למאבק עבור האנשים ונגד עוולות בחברה, בחקיקה וכאלה הנובעות מבירוקרטיה מחלישים אותם ואת זכותם הבסיסית לחיים של כבוד והגשמה”.

למה אני: “כי לאורך שנים הוכחתי את עצמי במנהיגות, עשייה, נחישות ויכולת לנהל מאבקים מחוץ לאזור הנוחות. כי אני נאמנה לאמת האידיאולוגית שלי, מה שמאפיין את אנשי מרצ באשר הם”.

האם יהיו בחירות רביעיות: “קשה להעריך אם יתקיים סיבוב נוסף”.

האם אחוז ההצבעה ישתנה: “אני יודעת שעלייה דרמטית באחוזי ההצבעה בקרב מי שרוצה שינוי אמיתי יכולה למנוע את השבר הזה, ולכן אני מבקשת לנצל במה כדי לבקש מכל אחת ואחד לא לאבד אפילו שביב אחד של תקווה ולהגיע להצבעה. תחשבו על השיתוק, החידלון וחוסר התפקוד של הרבה מערכות במדינה בשל המצב הפוליטי ותזכרו שאין לנו ארץ אחרת ואל תיקחו את הדמוקרטיה כמובנת מאליה”.

מה הסיכוי: וינטראוב לא במקום ריאלי. על פי ממוצע הסקרים, המפלגה עומדת על תשעה מנדטים.

נפתלי בנט, מקום ראשון ברשימת ימינה

נפתלי בנט צילום מוטי מילרוד

נפתלי בנט, תושב רעננה, בן 47 ומכהן כיום כשר הביטחון. בנט התחיל את דרכו הפוליטית כחבר כנסת בבית היהודי בשנת 2012, עד פרישתו מהמפלגה והקמת הימין החדש. בבחירות לכנסת ה-21, המפלגה לא עברה את אחוז החסימה. בכנסת ה-22, בנט נבחר לכהן כחבר כנסת מטעם מפלגת ימינה, איחוד של הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי. בין מאי 2015 ועד יוני 2019 היה שר החינוך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר