טליה כהן והאוהל מחוץ לעירייה
טליה כהן והאוהל מחוץ לעירייה

אחרי שלושה שבועות: משפחת כהן עדיין מפגינה באוהל מחוץ לבניין העירייה

המשפחה בת עשר הנפשות דורשת דירת שיכון ציבורי מעמידר, ולא מסכימה לפנות את האוהל עד שתקבל את מבוקשה. אם המשפחה אף מתכננת להגיע למעון ראש הממשלה, "אנחנו יוצאים למלחמה", אומרת

פורסם בתאריך: 27.2.20 13:53

שלושה שבועות אחרי שהקימו לראשונה את אוהל המחאה מחוץ לבניין העירייה, משפחת כהן מרעננה עדיין מבלה ימים שלמים באוהל, עד שיענו דרישותיה. המשפחה המונה עשרה נפשות, מתגוררת כיום בדירה בשכירות, ובעבר התגוררה בדירת עמידר השייכת לדיור הציבורי. התלונה העיקרית של המשפחה כלפי חברת עמידר, היא כי החברה הציעה להם לעזוב את דירת הדיור הציבורי בה התגוררו בעבר, ולעבור באופן זמני להתגורר בדירה בשכירות על חשבון עמידר, כדי לאפשר שיפוץ בדירת עמידר.

לטענתם, השיפוץ בדירת עמידר בסוף לא יצא לפועל, ודירת עמידר נמסרה למשפחה אחרת, כאשר משפחת כהן נשאר בדירה בשכירות. כעת הם טוענים כי הדירה בה הם מתגוררים לא ראויה למגורים, וכי ככלל תקציב השכירות שעמידר סיפקה להם לא אפשר להם למצוא אף דירה בשכירות ברעננה שהתאימה לצרכיהם, ובשל כך הם דורשים לקבל דירת עמידר מתאימה ולהפסיק להתגורר בשכירות.

"אנחנו נמצאים פה כל היום, וחוזרים הביתה בערב", אומרת טליה כהן, אם המשפחה, "אמרו לנו מהעירייה שאין להם איך לעזור לנו, ורק לפנות את האוהל, אמרו לנו שהמאבק שלנו הוא מול עמידר ולא מול העירייה. אני יודעת שיש דירה פנויה, דירת קרקע של עמידר, ברחוב אסירי ציון, והמנהל של עמידר אמר לי שהוא לא יכול לתת לי את הדירה בלי אישור. אז אני רוצה אישור. אני רוצה רק דירה של עמידר. התקשרו אליי מהעירייה, ואמרו לי שיש קבלן ברעננה שבונה בניינים לשכירות ארוכת טווח, ואם אני רוצה דירה. אני לא רוצה, אני רוצה רק דירת עמידר, דירה שתהיה שלי".

כמה זמן אתם מתכוונים לשבת באוהל? הרי העירייה מוגבלת ביכולת שלה לעזור לכם

"נשב פה כמה שצריך. ואם נצטרך גם להקים עוד אוהל מול מעון ראש הממשלה, נקים. זאת בושה, שבשנת 2020, אין דירות. מנסים לייאש אותנו. אני לא אתייאש. יש לי שמונה ילדים. השבוע קיבלתי פענוח של החוליות שלי בצוואר, זזו לי שלוש חוליות. אני בדרך לקבלת קצבה. אני לא אהיה יותר בריאה בהמשך החיים. אני צריכה דירה מובטחת לי, לבעלי ולילדים שלי. לא דירה בשכירות שאני אצטרך לעבור ממנה עוד שנתיים שוב, ואשבור את הגב במעבר. אנחנו נישאר כאן ונגיע גם למעון ראש הממשלה. אנחנו יוצאים למלחמה. אותי לא ישברו, עברתי דברים יותר גרועים מאלה".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הכתובת לנושא זה הוא משרד השיכון. האגף לשירותים חברתיים בעיריית רעננה מלווה את המשפחה ומסייע לה ככל יכולתו בהתנהלות אל מול משרד השיכון. המשפחה מקבלת ממשרד השיכון סיוע בשכר דירה וכן עומדת ראשונה בתור לקבלת דירת 4 חדרים ברעננה בהתאם לתנאים להם זכאית המשפחה".

מעמידר נמסר בתגובה: "אכן החברה פעלה להרחבת דירתם, אולם בשל פרויקט תמ"א 38 שקודם במקום ע"י יזמים פרטיים- העבודות לא יצאו לדרך. בעקבות הקפאת הליך התמ"א, המשפחה בקשה – וכך אושר לה- סיוע מוגדל בשכר דירה כאשר הם במקביל מחזיקים בדירת הדיור הציבורי ויכולים לשוב אליה בכל רגע שיבחרו. לאחר מספר חודשים, ביקשה המשפחה להחזיר את הדירה לרשות המדינה (באפריל 2019). מצב הדירה אותה הם שוכרים אינו בתחום טיפולנו. כידוע, משרד הבינוי והשיכון אישר להם דירת 4 חדרים -אולם כרגע אין דירה פנויה מתאימה בעיר רעננה, ברגע שתתפנה דירה מתאימה נשמח לעדכנם, כמו כן נשמח לסייע להם באיתור דירה ראויה בשכירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר