קולאז בחירות

הבחירות ברעננה: תושב העיר התלונן שהצביעו במקומו

65,757 בעלי זכות בחירה ברעננה יצאו היום להצביע ב-106 קלפיות ברחבי העיר. המועמדים הרעננים לכנסת כבר מימשו את זכות ההצבעה. במקרה אחד, תושב העיר התלונן כי הצביעו במקומו. עומסים נרשמו בחלק מהקלפיות

פורסם בתאריך: 2.3.20 07:38

עדכון אחרון: 2.3.20 12:59

13:00 – חברי הכנסת הרעננים רויטל סויד (העבודה – גשר – מרצ) ואיתן גינזבורג (כחול לבן) מימשו את זכותם הדמוקרטית. סויד הצביעה בקלפי בבית הספר ביל"ו, וגינזבורג בקלפי בחטיבת השרון. מקלפיות רבות בעיר ממשיכים לדווח על נוכחות יפה של מצביעים, ובחלק מהקלפיות אף על עומסים. באחת הקלפיות בבית הספר שקד בלב הפארק למשל, דווח כי כבר שליש מהרשומים לקלפי מימשו את זכותם.

ח"כ איתן גינזבורג מצביע עם בן זוגו וילדיהם בחטיבת השרון.

ח"כ רויטל סוויד מצביעה בקלפי בביל"ו

מקרה חריג אירע בקלפי בחטיבת יונתן, כאשר תושב העיר, שבתאי טלר, הגיע להצביע וגילה כי שמו מחוק מהרשימה, כאילו כבר מימש את זכותו. טלר פנה לועדת הבחירות המחוזית, שם נמסר לו כי הנושא בבדיקה. "זה מתסכל", אומר טלר, "קרה דבר מאוד מוזר. נכנסתי לקלפי בערך בשעה 10:30, מסרתי תעודת זהות, ופתאום אומרים לי 'אדוני, כבר הצבעת'. התחלתי לצחוק, לא האמנתי. כנראה הייתה איזו טעות, אבל לא נתנו לי להצביע. אמרו לי לפנות לועדת הבחירות המחוזית, דיברתי עם יושבת ראש הועדה. היא אמרה שהיא תבדוק עם שופטת ועדת הבחירות, ואם יהיה עדכון, יודיעו לי. אבל עד כה לא אמרו לי שום דבר".

מועדת הבחירות נמסר בתגובה בנושא: "לפי החוק אם האזרח מחוק משמע הוא הצביע ולכן לא יכול להצביע בשנית. אם יש ספק, הוא יכול לפנות למשטרה שמטפלת במקרים מסוג זה".

מצביעים בקלפי קריית הספורט

מלבד מימוש זכותם הדמוקרטית, אלפי תושבי העיר ניצלו את יום השבתון כדי לבלות ברחבי העיר. בקניון רננים נרשמה כמות מבקרים מרשימה, ומאות מתושבי העיר יצאו גם לבקר בפארק העירוני, וניצלו את מזג האוויר הנאה.

תושבים מבלים בקניון רננים.

תושבים נופשים בפארק

10:15 – המועמדים הרעננים לכנסת ה-23 שר הביטחון נפתלי בנט (ימינה) ומיכל קוטלר וונש (כחול לבן) מימשו את זכות ההצבעה שלהם, כאשר בנט הצביע בקלפי המשכן למוסיקה ואמנויות וקוטלר וונש בקלפי חטיבת יונתן.
הפעילים מחוץ לקלפיות מדווחים על גל של מצביעים שהחל לפקוד את הקלפיות בהדרגה החל מפתיחתן, כאשר משעה 9:00 חלה עלייה ניכרת במספר המצביעים שהגיעו לקלפיות, ובחלקן אף החלו להשתרך תורים ארוכים.

שר הבטחון נפתלי בנט מצביע בקלפי משכן אמנויות ומוסיקה

מיכל קוטלר וונש מכחול לבן מצביעה. צילום פרטי

בחלק מהקלפיות כבר נרשמו אי סדרים: תושבים התלוננו כי הקלפיות בבתי הספר "זיו" ו-"פעמונים" נפתחו באיחור של עד חצי שעה. "פעם שלישית שעמדנו בחוץ בבית הספר", אמרה תושבת העיר, "הם לא הספיקו לסדר את הקלפיות, עם כל הכבוד, מי שמקבל משכורת דשנה על היום הזה, ובכלל למען טוהר הבחירות, שיועילו להגיע בזמן ולפתוח בזמן. אין גבול לזלזול בקהל?".
בועדת הבחירות הכחישו את הטענות.

חברת המועצה רונית וינטראוב מחוץ למשכן המוסיקה

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, מצביע בקלפי בית הספר מגד. צילום עיריית רעננה

מחוץ לחטיבת השרון, פעילים של מפלגת "כחול לבן" התלוננו כי פעילי ליכוד הקימו את דוכן התעמולה שלהם קרוב מדי לקלפיות, בניגוד לנהלים. הסדרנים במקום פסלו את טענותיהם.

קלפי מועדון הזהב

קלפי בבית הספר אוסטרובסקי

קלפי בבית הכחול

7:00 – הקלפיות ברעננה נפתחו. 65,757 בעלי זכות בחירה בעיר יצאו היום להצביע ולבחור את חברי הכנסת ה-23 והמצביעים יבחרו בין לא פחות מ-29 מפלגות. ברחבי רעננה פזורות 106 קלפיות, מתוכן 55 קלפיות נגישות ו-18 נגישות מיוחדות. הקלפיות יסגרו בשעה 22:00. על פי נהלי משרד הפנים אין צורך להביא את הודעת הבוחר שקיבלתם בדואר אל הקלפי. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות תעודת זהות או רישיון נהיגה או דרכון בתוקף או תעודת חוגר או תעודת שוטר. ניתן לברר באיזו קלפי אתם מצביעים בטלפון 1-800-222-290, או בשליחת מסרון למספר 050-8085500 עם מספר הזהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות או באתר משרד הפנים.

בבחירות האחרונות, בספטמבר 2019, ניצלו 67.08 אחוז מהתושבים ברעננה את זכות ההצבעה שלהם. המפלגה שזכתה אז במספר הקולות הגדול ביותר בקרב תושבי רעננה הייתה כחול לבן, עם 43.45 אחוז מהקולות. אחריה מפלגת הליכוד עם 22.21 אחוז ואחריה, לפי מספר המצביעים, ימינה, המחנה הדמוקרטי, העבודה-גשר וישראל ביתנו.

בהתפלגות ההצבעות לפי שכונות עולה כי בבחירות בספטמבר רק בשכונות בודדות ברעננה, שז"ר ורסקו, הצביעו רוב התושבים למפלגת הליכוד. ביתר השכונות בעיר קיבלה מפלגת כחול לבן את מירב קולות התושבים. אחרי כחול לבן והליכוד, היו ימינה והמחנה הדמוקרטי הרשימות הדומיננטיות בעיר.

התפלגות ההצבעה לפי שכונות בספטמבר 2019: לסטר, מזרח העיר: כחול לבן 30 אחוז, ימינה 25 אחוז ואחריהן הליכוד וש"ס; קרית אליהו גולומב: כחול לבן 30 אחוז, הליכוד 23 ואחריהן ימינה והעבודה – גשר; קרית דוד רמז: כחול לבן 41 אחוז, הליכוד 22 ואחריהן ימינה והמחנה הדמוקרטי; דרום מזרח רעננה: כחול לבן 40 אחוז, הליכוד 20 ואחריהן ימינה והעבודה – גשר; מרכז דרום: כחול לבן 40 אחוז, הליכוד 21 ואחריהן ימינה והמחנה הדמוקרטי; קרית ויצמן: כחול לבן 35 אחוז, הליכוד 27 ואחריהן ימינה וש"ס; שז"ר: הליכוד 40 אחוז, כחול לבן 21 אחוז ואחריהן ש"ס וימינה. רסקו (קריית בן צבי): הליכוד 39 אחוז, כחול לבן 23 ואחריהן ש"ס וימינה; 2003: כחול לבן 48 אחוז, הליכוד 21 ואחריהן המחנה הדמוקרטי וימינה; שיכון אשר: כחול לבן 55 אחוז, הליכוד 16 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה – גשר; 2005: כחול לבן 53 אחוז, הליכוד 19 ואחריהן ימינה והמחנה הדמוקרטי; רום 2000: כחול לבן 53 אחוז, הליכוד 19 אחוז ואחריהן ימינה והמחנה הדמוקרטי; קרית גנים: כחול לבן 55 אחוז, הליכוד 16 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה – גשר; לב הפארק: כחול לבן 55 אחוז, הליכוד 17 ואחריהן המחנה הדמוקרטי וישראל ביתנו; קרית שרת: כחול לבן 44 אחוז, הליכוד 28 אחוז ואחריהן המחנה הדמוקרטי וש"ס; (הקולות של שכונת נווה זמר לא הופיעו בניתוח הקולות לפי שכונות).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר