השלט בצומת רעננה לאחר הסרת הכרזה "אבא ואמא = משפחה"

שלט המחלוקת בצומת רעננה הוסר. עתירה ומכתב התראה הוגשו נגד העירייה

השלט "אבא ואמא = משפחה" של תנועת חזון, שהוצב בשבוע שעבר בצומת רעננה, עורר סערה בקרב הקהילה הגאה. עורך הדין של תנועת חזון: "אני מאוד תמה איך רשויות מקומיות פועלות ללא התראה ומסירות את השלט איך שבא להן"

פורסם בתאריך: 9.3.20 09:13

עיריות נתניה ורעננה הסירו ביום חמישי בערב את שלטי החוצות של תנועת חזון "אבא ואמא = משפחה. האומץ להיות נורמלי" שהוצבו בשטחן ועוררו סערה בשבוע שעבר. בעקבות זאת שלחה בשבוע שעבר ואתמול (ראשון) תנועת חזון מכתבי התראה לעיריות נתניה ורעננה ועתרה הבוקר לבית המשפט המחוזי מרכז בעניין בדרישה לחייב את העיריות להחזיר את השלטים שהוסרו למקומם.

שלט זהה שהוצב ליד שדה התעופה בהרצליה, בשטח כפר שמריהו, לא הוסר. יו"ר המועצה המקומית כפר שמריהו סרג' קורשיא, שאמר לצומת השרון בשבוע שעבר כי הוא בודק משפטית האם המועצה יכולה להסיר את השלט אמר היום לצומת השרון: "פנינו ליועץ משפטי וקיבלתי חוות דעת משפטית ואנחנו פועלים בהתאם ונראה שפה החוק לא מאפשר לי לפעול".

נזכיר כי ביום רביעי שעבר בערב, בעקבות הצבת השלט על גבול הרצליה, פנתה תושבת הרצליה ופעילה בקהילה הגאה כרמל מילנר-סער לסגן ראש העירייה עופר לוי שמיד הגיע למקום והחל לפעול להסרת השלט. מבירור שערך לוי עלה כי שלטים זהים הוצבו בנתניה ובירושלים לאחרונה. בירושלים הוצבו שלטים זהים בקיץ האחרון ועיריית ירושלים הסירה אותם, אך לאחר שתנועת חזון עתרה בעניין לבית המשפט המחוזי בירושלים וזכתה הבטיחה עיריית ירושלים שלא תמנע בעתיד הצבת שלטים מסוג דומה בעיר. עיריית רעננה הסירה את השלטים ביום חמישי בערב.

השלט השנוי במחלוקת בגבול כפר סבא-רעננה, לפני שהוסר. צילום לי-ים גבאי

בעתירה נגד עיריית נתניה נכתב: "מדובר בהחלטה מנהלית בלתי חוקית, ובלתי סבירה שנערכה בניגוד לדין תוך חריגה מסמכות העירייה, ותוך התעלמות מעקרונות יסוד של המשפט המנהלי, המחייבת מתן התראה וזכות שימוע טרם קבלת החלטה מנהלית. מדובר בפגיעה אנושה בזכות הקניין ובחופש הביטוי של מרשתי". עוד נכתב: "לשון המודעה כלל אינה מתריסה ואינה פוגענית – מדובר במודעות המפורסמות במסגרת קמפיין פוזיטיבי הנועד לקדם ערכי משפחה מקובלים ויסודיים בתקופתה בה נדמה כי האווירה הציבורית השוררת, נדרש אומץ על מנת להשמיע עמדה מקובלת זו".

בבקשה להוסיף את עיריית רעננה לעתירה נגד נתניה נכתב: "לתדהמתה של מרשתי התקבל היום ה-8.3.2020 אצל חברת הפרסום, לערך בשעה 11:20, הודעת דוא"ל, אשר הועברה לעותרת בווטסאפ, ממר סולי סולומון, ממנהל מחלקת שילוט בעיריית רעננה, המבקש להסיר את הכיתוב באופן מיידי. בסמוך לאחר קבלת המייל שלח הח"מ דוא"ל למר סולי סלומון, וכן ליועמ"ש עיריית רעננה, וכן לבעלי תפקידים נוספים המתריע על כך כי ההנחיה להסיר את השילוט הינה בלתי חוקית, וכי יש ליתן גם שהות להעברת ביקורת שיפוטית על הנחייה זו. להפתעת העותרת השילוט הוסר, באופן חד צדדי, דקות ספורות לאחר מכן. מבירור שערכה המשיבה, עולה כי השלט הוחלף על צידו וכעת לא ניתן לראות את הכיתוב מכיוון שצידו של השלט הוחלף. אין כל פשר להתנהלות המשיבה, עיריית רעננה, אשר בחרה באופן מודע, ולאחר קבלת התראה בעניין לפעול בניגוד לחוק ובניגוד לכל התנהלות לה היא מחויבת מתוקף היותה רשות שלטונית".

עו"ד משה פלוסקי, שהגיש מטעם תנועת חזון את העתירה היום בבוקר נגד עיריית נתניה וביקש לתקן את העתירה ולהוסיף את עיריית רעננה, אמר לצומת השרון: "עתרנו הבוקר לבית המשפט בעניין הסרת השלטים והעיריות יצטרכו לתת לבית המשפט תשובה למה הן פעלו כפי שהן פעלו. זה עניין שכבר נדון בבית המשפט המחוזי בירושלים וניתנה עמדת היועץ המשפטי בעניין ואנחנו דוגלים בחופש הביטוי. מי כמו הקהילה הלהט"בית מכירה בחופש הביטוי ואף אחד לא חושב למנוע מהם להביע את העמדה שלהם. זה הפך לחופש הביטוי רק לצד אחד. אני מאוד תמה איך יועצים משפטיים ורשויות מקומיות פועלים ללא התראה ומסירות את השלט איך שבא להן. אפילו עיריית ירושלים התריעה לפני, אמנם באישון לילה, אבל התריעה. יש מערכת היררכית ומשפטית מסודרת ויש כללי הגינות והתראה מוקדמת ויש החלטה של בית משפט בעניין ויש חוות דעת מפורטת של היועץ המשפטי לממשלה בעניין שהעיריות אמורות להיות מודעות לה. אז למה העיריות עושות מה שבא להן? אגב, הוצבו שלטים לפני חצי שנה בשטח שהוא בסמכות עיריית תל אביב והם לא עשו כלום. לאף אחד זה לא הפריע ואף אחד לא צפצף, לא עשה שום דבר והשלטים נשארו ולא קרה כלום, השמיים לא נפלו. אני מופתע מרמת הזלזול בבית המשפט, ביועץ המשפטי לממשלה ובהוראת החוק מתי מותר להסיר הודעה. אנחנו מחכים עכשיו להחלטת בית המשפט שיקבע מועד לדיון בעתירה".

מעיריית רעננה סירבו להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר