אנה פוזמנטיר ויקי ודמני. צילום עזרא לוי

יקי ודמני ואנה פוזמנטיר הודיעו על פרישתם מהקואליציה

ודמני, שמשמש דירקטור בתאגיד 'מי רעננה', פירט במכתבו לברוידא כי הסיבה לפרישתו היא אי מינויו כיו"ר התאגיד למרות הבטחות שניתנו לו. ברוידא בתגובה: "אני פה למען תושבי רעננה, לא אכנע לסחטנות פוליטית"

פורסם בתאריך: 11.3.20 18:26

זעזוע בקואליציה: חברי המועצה יקי ודמני ואנה פוזמנטיר, הודיעו השבוע על פרישה מהקואליציה. ודמני הודיע על כך במכתב לראש העירייה, חיים ברוידא, בו פירט את סיבותיו, כאשר הסיבה העיקרית היא אי מינויו ליו"ר תאגיד "מי רעננה", למרות הבטחות שניתנו לו לטענתו על ידי ברוידא.

"לאחר הבחירות לראשות ולמועצת העיר, פנית אליי והצעת לי להיות דירקטור מטעם מועצת העיר בתאגיד מי רעננה, כדי שאציג בהמשך את מועמדותי לתפקיד יו"ר התאגיד", כתב ודמני במכתבו, "נימקת את בקשתך בכך שלדעתך התאגיד מנוהל בצורה בזבזנית ולא יעילה, כי הולכת שולל ולא היית צריך למנות מ"מ יו"ר וכי נדרש לתפקיד היו"ר אדם עם ניסיון ניהולי רב כשלי כדי להוביל שינויים. נעניתי לבקשתך מתוך רצון אמיתי לתרום ללא תמורה את הידע הרב שצברתי לאורך שנים רבות בין השאר כבכיר בשב"כ, כסמנכ"ל בעלית, מנכ"ל טמפו, מנכ"ל אייס, מנכ"ל אלקטרה צריכה ועוד.

"לאחר בזבוזי זמן, ב-12 בנובמבר 2019 כתב בין השאר מ"מ יו"ר דירקטוריון התאגיד מר אריה מאור כלהלן: 'בישיבת הדירקטוריון שתתקיים בינואר 2020, יכלול סדר היום בחירת יו"ר בה רק יקי ודמני יציג מועמדותו בתקווה שיבחר פה אחד'.

"בינתיים קרו שני דברים: ביום 3 בדצמבר, 2019, הודעתי לך שאני מוותר על תואר משנה לראש העיר מאחר 'ומערכת יחסי העבודה כפי שחשבתי שיהיו בין ראש העיר למשנה לא עמדה בציפיות שלי … כך כתבתי בלי לפרט כדי לא לפגוע בך ולהשאיר את הדברים בינינו. בחודשיים האחרונים נתגלו חילוקי דעות מהותיים בינינו בכל הקשור לאיכות ניהול השלטון בעיר, מינויים והיעדר שקיפות, כפי שצריכה להיות לפי תפיסת עולמי. ב-9 במרץ נקבעה ישיבת דירקטוריון תאגיד מי רעננה, כאשר סדר היום כלל בחירת יו"ר. להפתעתי הרבה נודע לי כי פנית אישית מאחורי גבי לדירקטורים מהציבור של התאגיד ושידלת אותם לבחור יו"ר אחר ('רק לא ודמני'). יתר על כן, מ"מ יו"ר הדירקטוריון הודיע לפרוטוקול בפתח הישיבה כי סוכם איתך היום 'שהוא יהיה היו"ר הקבוע' וכי ההצבעה נדחית לישיבה הבאה. אין לי דבר וחצי מול מר אריה מאור, אך כמובן שאיני מתכוון לקחת חלק בפארסה הזו. במעשיך אלה חיים, נתת לשיקולים פוליטיים קטנוניים לגבור על שיקולים מקצועיים … אינני פוליטיקאי, באתי לתרום, הגעתי לתאגיד לבקשתך, לא ביקשתי תפקידים בשכר, לא תארים, לא כיבודים, לא משרדים וכיו"ב מצאתי את עצמי במשחק מכור ולא ראוי מאחורי גבי. מכיוון ששיטות עבודתך אינן נראות לי ובשל איבוד האמון, איני יכול להמשיך ולהיות חלק מהקואליציה שברשותך … אמשיך לשרת את תושבי העיר כחבר מועצה מן המניין, ומה שינחה אותי בהצבעותיי תהיה אך ורק טובת רעננה ותושביה …".

ברוידא בתגובה, שלח מכתב תגובה לודמני. להלן חלק מתוכנו: "נולדתי ברעננה. אני לוקאל פטריוט רענני ואוהב מאוד את העיר. היושרה והאמינות הן נר לרגלי. בעיקר עליי אישית מוטלת האחריות להשיב את רעננה למקום שהיא ראויה לו. ניצנים של התאוששות כאמור ניכרים בשטח. חשוב לי גם מאוד הביטחון התעסוקתי של עובדי העירייה. לכן גם פסלתי על הסף את הצעתך לי, לפטר לאלתר 300 מעובדי העירייה. במחלוקת הזו שנתגלעה בינינו, אני בצד של העובדים.

"אני מבקש סביבי את האנשים שבאו מתוך שליחות אמיתית. לתרום למען שגשוגה של רעננה. לצערי פעלת לאחרונה גם מאחורי הקלעים, כדי לייצר מחלוקות בתוך הקואליציה. ההצעה למנותך ליו"ר תאגיד" מי רעננה", הייתה במסגרת הסכמות שהקואליציה התחייבה להן, כל עוד אתה מילאת את המחויבות עליה חתמת כחבר נאמן לקואליציה. לכן לא ברורה לי מידת התמיהה שלך שאינני תומך במועמדותך ליו"ר "מי רעננה". אני פה למען תושבי רעננה. לא אכנע לסחטנות פוליטית מכל סוג. תמיד אשמח לשתף עמך פעולה בראיה של טובת העיר רעננה ובהינתק ממהלכים ואינטרסים אשר פוגעים בתושבי העיר".

אנה פוזמנטיר, חברת סיעתו של ברוידא, הודיעה גם היא השבוע במכתב לראש העירייה על עזיבת הקואליציה. "מבקשת להודיעך כי לאחר חשבון נפש נוקב ושיקול דעת מעמיק, בחרתי להמשיך את דרכי במועצת העיר רעננה מספסלי האופוזיציה וממקום זה, בתוקף המנדט האישי שהעניק לי הציבור", כתבה פוזמנטיר במכתבה.

"לדאבוני, כל מה שראיתי היה מה שבעיניי היו צעדים פופוליסטיים, לא מקצועיים ולטעמי פעמים רבות אף חסרי אחריות", הוסיפה, "ניסיונות מצדי לפעול לשיפור נושאים ואף לייצר תקשורת ודינמיקה שוטפת של עבודה ראויה נענו על ידך בשיחת טלפון מבישה ובתכתובת שאני ראיתי בה איום".

"פעלת נגדי במה שאני מגדירה כנקמנות אישית מכוער, כך למשל חודש לפני יום האישה הבינלאומי בחרת להתנכל לי באמצעות תפקידי כיו"ר מועצת הנשים העירונית, ובשם המשמעת הקואליציונית יצרת ברעננה סיטואציה מבישה בה נשים מצביעות נגד קולגה שלהן בתוך השדה החשוב של מעמד האישה", הזכירה פוזמנטיר במכתב את החלפתה בתפקיד באיילת ארז סגן.

עתה יש שבעה חברי מועצה שאינם בקואליציה, מתוך 19 חברי מועצה בסך הכל – יקי ודמני, ארבעת חברי מרצ, חבר הרשימה הדתית המאוחדת אלי אלוש וחברת סיעתו של ברוידא, אנה פוזמנטיר.

תגובה להתפטרותה של פוזמנטיר טרם נמסרה מעיריית רעננה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר